viiktor15 skrev:skulle det funka med ett metrakit sp till vanlig cylinder och inget annat trim :O?
Kanske funkar men det står
"Metrakit Sp: 8-12.5 rpm. Lämplig cylinder: 70 cc-> Midrace." så jag skulle inte satsa på det om du inte har 70cc eller högre.
Tycker ni att jag ska ha metrakit prorace 3 eller Sp till följande?
Cylinder - Barikit 80cc Cultan racing
Vev - Doppler endurance
Tändning - original men nå mvt kommer
Ramlager/packboxar - stage 6 C3
Membran - malossi vl15
förgasare - dellorto 21mm eller barikit 24/26mm pwk
Eric_9801 skrev:Tycker ni att jag ska ha metrakit prorace 3 eller Sp till följande?
Cylinder - Barikit 80cc Cultan racing
Vev - Doppler endurance
Tändning - original men nå mvt kommer
Ramlager/packboxar - stage 6 C3
Membran - malossi vl15
förgasare - dellorto 21mm eller barikit 24/26mm pwk
e det nat som ni skulle byta?
SP röret är väl gjort för SP Cylindern så jag skulle rekommendera Prorace
Förgasaren borde väl egentligen vara större än 21 mm också, 26 mm eller större borde bli bra
Jo, men Prorace 3 kostar 500 mer också + det är ett hyperrör= låter cpmycke.
den borde väl gå med sp eller? jag har iaf kört pontusandersson95s moppe med sp och original cylinder så det borde väl gå?
JO, men en BK 80 cylinder leverarar nog kanske mer än en MK 70 cylinder??
är inte alls säker på det men om Bk,n ker mer kraft kanske det blir konstigt?
Vet nån om det är stor ljud skillnad med MK sp och prorace 3?
kolla utube
jag tror det låter "råare"
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.
spelar i det stora hela ingen roll om det är 70 eller 80. Det är effekt kurvan man vill åt, prorace 3 tycker jag är lite hög effektkurva för den cylindern. Om jag skulle valt någon av dom 2 så skulle jag valt sp.
spelar i det stora hela ingen roll om det är 70 eller 80. Det är effekt kurvan man vill åt, prorace 3 tycker jag är lite hög effektkurva för den cylindern. Om jag skulle valt någon av dom 2 så skulle jag valt sp.
Beror ju på vilken MK 70cc du pratar om, det finns ett par stycken, minst 4..
Idag fick jag hem min beställning med ett leo vince v6 underliggande och ett Power-filter 35mm. tänkte sätta det på en Rieju. men undrar om jag behöver byta munstycke? (tänkte dra pluggen på mitt leo vince v6). ?
Riejuman skrev:Idag fick jag hem min beställning med ett leo vince v6 underliggande och ett Power-filter 35mm. tänkte sätta det på en Rieju. men undrar om jag behöver byta munstycke? (tänkte dra pluggen på mitt leo vince v6). ?
ja du behöver byta munstycke, köp hem ett set och pröva vilket munstycke moppen går bäst på.
Passar Rieju Drac rör till Rieju RRX? Borde väll funka? eller är det skruvar man sätter fast röret i avgasmyningen eller är det fjädrar som det är på RRX?
Jag har just köpt en 70cc och då antar jag att det inte är samma avgasport?
att man behöver en adapter? jag fick med en när jag köpte röret men jag har tappat bort den! vilken passar på 70cc? 25-28 eller 28-28mm?
kr002 skrev:Jag har just köpt en 70cc och då antar jag att det inte är samma avgasport?
att man behöver en adapter? jag fick med en när jag köpte röret men jag har tappat bort den! vilken passar på 70cc? 25-28 eller 28-28mm?
Det bör vara samma om du inte köpt någon värre cylinder som tex manston som har 30mm.
kr002 skrev:Jag har just köpt en 70cc och då antar jag att det inte är samma avgasport?
Det bör vara samma om du inte köpt någon värre cylinder som tex manston som har 30mm.
Athena 70cc köpte jag.. den finns inte riktigt på marknaden längre. men den kan nog gemföras med airsal 70cc! är det samma avgasport då?
Athena 70cc köpte jag.. den finns inte riktigt på marknaden längre. men den kan nog gemföras med airsal 70cc! är det samma avgasport då?
Den ska väl vara lika som Stage6, och det är ju en ganska random cylinder så det borde vara 28mm.