Du lär inte få någon bra för det priset.. Visst den är godkänd men snåla inte när det gäller din hjälm, eventuellt ditt liv..
Förstår inte på mig folk som är får snåla för att spendera lite extra på att få en väldigt bra hjälm..
Fjönixägg skrev:Du lär inte få någon bra för det priset.. Visst den är godkänd men snåla inte när det gäller din hjälm, eventuellt ditt liv..
Förstår inte på mig folk som är får snåla för att spendera lite extra på att få en väldigt bra hjälm..
Fjönixägg skrev:Du lär inte få någon bra för det priset.. Visst den är godkänd men snåla inte när det gäller din hjälm, eventuellt ditt liv..
Biltemas hjälmar är en av dom bästa hjälmarna och det är bevisat i test
Lust att länka till olika testER och inte ett test är du snäll?
Så du tror att en av de bästa hjälmarna säljs för cirka 800-1000 kronor och inte för 4-5.000 kronor som de borde göra ifall de vore en av de bästa?
some guy skrev:juste! man behöver inte köpa den dyraste hjälmen å tro att den skyddar bäst för det gör den inte.BILTEMA FTW
Vart fan kommer du ifrån då? Antar att du är en av dem som åker runt med en Biltema och måste skriva hur bra dem är osv..
När det kommer till skydd så får man oftast vad man betalar först, men nu lär ni moppefuckos komma med värdelösa kommentarer som "Ja men om jag köper ett billigt skydd för 200 kronor och säljer det för 200.000 kronor, är de det bästa då?"
de testade hjälmarna i plus tv programmet på 1an. biltema utpresterade många av de dyraste hjälmarna.
skillnaden mellan priset kanske inte bara är kvallen? typ kolfiberhjäkmar är lättare men skyddar inte spec mkt mer, sedan om de har en spec design och ett känd logga ökar priset mkt.... (tex fox, thor osv...) sen är alla godkända hjälmar just det, godkända. de som satt kraven sätter de så högt att du inte ska behöva riskera livet bara för att du inte har råd med den dyraste hjälmen.
fjönixägg skrev:Vart fan kommer du ifrån då? Antar att du är en av dem som åker runt med en Biltema och måste skriva hur bra dem är osv..
men bara för du åker runt med de dyraste på marknaden behöver du inte käfta mot some guy för han säger att biltema är bra. din märkesbög
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
Haha detta kommer på tal i varje hjälm tråd när man kommer upp med frågor som pris/kvalitet/märke. Sanningen är att i det omtalade testet så var det ett antal hjälmar till olika pris och märken som testades. Då framkom det att en av Nolan hjälmarna var bristfällig och inte höll det den skulle lova. Biltema hjälmen som var med var e märkt likt nolan bara att den höll det den skulle. Visst det duger. Men fan vilken skillnad det är på hjälmar inte i 50-100 km/h men allt efter det.
Roberto skrev:Haha detta kommer på tal i varje hjälm tråd när man kommer upp med frågor som pris/kvalitet/märke. Sanningen är att i det omtalade testet så var det ett antal hjälmar till olika pris och märken som testades. Då framkom det att en av Nolan hjälmarna var bristfällig och inte höll det den skulle lova. Biltema hjälmen som var med var e märkt likt nolan bara att den höll det den skulle. Visst det duger. Men fan vilken skillnad det är på hjälmar inte i 50-100 km/h men allt efter det.
bra sagt
edit: de viktigaste är nästan passformen och rätt spänd hakrem.
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
Jag har en Sinisalo-hjälm (Det är Biltema fast med annan färg) och det som skrämmer mig lite är att själva skyddet är styrox, det är en cykelhjälm kort sagt
Precis passform och spänne är det viktigaste. Hjälmen skall sitta tight på huvudet och inte kunna roteras med huvudet stillastående. Hak remen bör också sitta någorlunda spänt mot halsen. Du vill inte tappa hjälmen när du skrapar i asfalten. Hoppas ni blev klokare.
yamaha2pwn skrev:de testade hjälmarna i plus tv programmet på 1an. biltema utpresterade många av de dyraste hjälmarna.
skillnaden mellan priset kanske inte bara är kvallen? typ kolfiberhjäkmar är lättare men skyddar inte spec mkt mer, sedan om de har en spec design och ett känd logga ökar priset mkt.... (tex fox, thor osv...) sen är alla godkända hjälmar just det, godkända. de som satt kraven sätter de så högt att du inte ska behöva riskera livet bara för att du inte har råd med den dyraste hjälmen.
fjönixägg skrev:Vart fan kommer du ifrån då? Antar att du är en av dem som åker runt med en Biltema och måste skriva hur bra dem är osv..
men bara för du åker runt med de dyraste på marknaden behöver du inte käfta mot some guy för han säger att biltema är bra. din märkesbög
Det är skillnad på godkända och godkända hjälmar, vissa klarar testet precis med vissa andra klarar det galant.
Sen finns det även två typer av typgodkännande på hjälmar, de flesta hjälmar klarar bara ena medans det finns hjälmar som klarar båda, vilken tror du är bäst?
Den som klarar testet precis, eller galant eller den som klarat båda typgodkännande..
Så du tror att en av de bästa hjälmarna säljs för cirka 800-1000 kronor och inte för 4-5.000 kronor som de borde göra ifall de vore en av de bästa?
some guy skrev:juste! man behöver inte köpa den dyraste hjälmen å tro att den skyddar bäst för det gör den inte.BILTEMA FTW
Vart fan kommer du ifrån då? Antar att du är en av dem som åker runt med en Biltema och måste skriva hur bra dem är osv..
När det kommer till skydd så får man oftast vad man betalar först, men nu lär ni moppefuckos komma med värdelösa kommentarer som "Ja men om jag köper ett billigt skydd för 200 kronor och säljer det för 200.000 kronor, är de det bästa då?"
fel! jag har en airoh (stavning) hjälm!!! å den var inte billig.men min kusin har en biltema hjälm å han säger att den e as bra
Victorh skrev:glykol + vatten intebra kan vara det som är problemet!
tycker ni det är värt att betala flera 1000 extra för snygagre design och mindre vikt så visst, kör på det! Men särskilt mycket bättre skydd än biltema får ni inte!
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
Victorh skrev:
fel! jag har en airoh (stavning) hjälm!!! å den var inte billig.men min kusin har en biltema hjälm å han säger att den e as bra
Jaha nu fattar jag, om jag säger att något är bra, så är det bra!
As åtyp baotijan är fet bra, drar bakjulet direct när man gasar o den bara kör i från alla trimade hyper mopar aså de är fet bra mope, kör typ 200 kilo meter i timen me dragen plug o snabgas handtag!
/Facepalm ett moppefucko med sin fuckade ideologi om saker och ting, saker blir inte bra bara för att någon tycker det.
Förstår inte riktigt hur du själv tänker där, bara för att din kusin tycker att den är bra, så blir den automatiskt bra för det?
Alla hjälmar i dag enligt svensk lag ska vara godkända och uppfylla ganska stränga krav vid olyckor. Men när marknaden får prata, alltså försäljaren i fina butiken vill han gärna sälja en hjälm till dig som kostar 3000 kr i stället för 500 kr. Argumentet är ofta att hjälmen är säkrare än de som är billigare. Men är det sant....nääää det är en bluff.
De dyrare hjämarna har ofta bättre egenskaper när det gäller ventilation osv,,,men i allra flesta fall inte mer än så. Men vem i hel...vill betala 2000 kr mer för en hjälm för att den immar något mindre när man stannar vid rödljusen?
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
Fjönixägg skrev:
Mycket av anledningen till att biltemas varor är billiga är för att de köper in stora mängder som säljs över hela landet, vilket gör att man kan köpa in varorna mycket billigare eftersom stora ordrar gynnar tillverkarna. Samma princip på ullared. En biltemahjälm för 800 motsvarar säkert en hjälm för 2000 hos en mc-handlare. MC-handlaren har mycket högre avgift samt köper in dyrare, biltema köper in billigt och har en marginell avgift.
Så priset är långt ifrån det viktigaste
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever