Förfalska körkortsbevis

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
agertoft
Svårstartad skrothög

Förfalska körkortsbevis

Inlägg av agertoft »

hallå tsr! då gör jag min första tråd här:)

jag ska låna ut mitt papper till en kompis, det som man får precis när man skrivit och klarat provet, och det gäller tills man fått sitt körkort. (alltså man kan ha det som körkort)

nu hör det till saken att jag har tappat bort papperfan, har letat och letat men jag hittar inte det.

skulle någon vänlig själ här kunna scanna in det och ta bort era personuppgifter i paint, (stryk över med vit)

så skulle både jag och min polare bli glada.

(han ska visa pappret för sina föräldrar så att de ger honom nycklarna tilll moppen)

tack på förhand MVH alle
Senast redigerad av agertoft den 2 juli 2011, 21:29, redigerad totalt 1 gånger.
varför inte?

http://www.twostrokerider.se/koposalj/3274

språkpolis samt allmänt störande

http://Decentot.no-ip.org/ -bra OT server
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

varför inte bara ta kortet O.O ?`

han kmr juh ngn dag dra i backen och då när han inte har försökringar ovs så äre egna batalning kostnader
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket

Inlägg av Nutbreaker »

[quote="willemedDERBIN"]varför inte bara ta kortet O.O ?`

han kmr juh ngn dag dra i backen och då när han inte har försökringar ovs så äre egna batalning kostnader[/quote]
+1!
Stuntriding is not a crime!
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Skit i den där jävla lappen, man drar inte i backen om man kan köra och har lite vett i huvudet.
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

Inlägg av derbi_senda93 »

Varför ska du låna ut DITT papper till honom ?
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad

Inlägg av Bergsten »

Hörde med läraren och även min morsa om man förfalskar ett sånnt dära papper, märker dom att det är bluffat, dådu... ;)
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23515
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

Smart drag det där du!
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

ktm_danielsson skrev:Skit i den där jävla lappen, man drar inte i backen om man kan köra och har lite vett i huvudet.
Det här är inte första gången du ger rent sagt idiotiska råd om lag och vett och sånnt.

"man drar inte i backen om man kan köra och har lite vett i huvudet"

Är du seriös? :shock: Sånna som du borde bli svartlistade från att köra motordrivna fordon
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Tuta skrev:
ktm_danielsson skrev:Skit i den där jävla lappen, man drar inte i backen om man kan köra och har lite vett i huvudet.
Det här är inte första gången du ger rent sagt idiotiska råd om lag och vett och sånnt.

Är du seriös? :shock: Sånna som du borde bli svartlistade från att köra motordrivna fordon
Varför är det idiotiskt? Du ramlar inte av egen hand (vi talade inte om att bli påkörd, iaf inte jag) om du kör bra. Och dom förfalskar ju ändå en lapp det är minst lika olagligt som att köra utan något förarbevis eller dylikt.
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

ktm_danielsson skrev:
Tuta skrev:

Varför är det idiotiskt? Du ramlar inte av egen hand (vi talade inte om att bli påkörd, iaf inte jag) om du kör bra. Och dom förfalskar ju ändå en lapp det är minst lika olagligt som att köra utan något förarbevis eller dylikt.
Jag skulle säga att det är olagligare att förfalska ett körkort än att köra utan
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

somlow skrev:
ktm_danielsson skrev:
Tuta skrev: Det här är inte första gången du ger rent sagt idiotiska råd om lag och vett och sånnt.

Jag skulle säga att det är olagligare att förfalska ett körkort än att köra utan
Skulle säga detsamma, om han ändå ska köra olagligt varför inte skita i den där lappen? Blir ändå bara värre om dom kommer på att den är förfalskad.
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

ktm_danielsson skrev:
somlow skrev:
ktm_danielsson skrev: Varför är det idiotiskt? Du ramlar inte av egen hand (vi talade inte om att bli påkörd, iaf inte jag) om du kör bra. Och dom förfalskar ju ändå en lapp det är minst lika olagligt som att köra utan något förarbevis eller dylikt.
Skulle säga detsamma, om han ändå ska köra olagligt varför inte skita i den där lappen? Blir ändå bara värre om dom kommer på att den är förfalskad.
exakt fatta konsekvenserna han kommer få om dom märker att det är förfalskat, lär komma in i registret + böter och hela svängen, ifall du kör utan kort så får du för olovlig körning och sen böta om du har trimmat
den
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
dincoftw
Avstängd

Inlägg av dincoftw »

Identitetsförfalskning klassas det som, det är ett jävligt grovt brott kan jag säga dig.
Jag åkte på 4 k böter för att köra trim o ingen försäkring + fara för andra ( smet men de var grus o ja kör me scooter så det blev ganska så halt med slics)
Användarens profilbild
derbitixx
Elmoped

Inlägg av derbitixx »

som jag fattat det så ska dom bara lura kompisens päron så att han får nyckeln till moppen
ValoPallo skrev:
difaren skrev:skäms du inte ??! han har ju bakspegeln kvar ju :lol:
Det är ingen backspegel, det är en anslagstavla med bastutiderna :D
Användarens profilbild
agertoft
Svårstartad skrothög

Inlägg av agertoft »

Han ska inte ha den för att lura snuten. Han ska ju lura sina päron att han fick kortet, han håller på att ta det.

Jag ska inte låna ut det utan byta hans namn på pappret ( photoshopa ) dit hans namn istället för mig, så hans föräldrar ger honom moppenycklarna. Så vi kan ha kul och köra nu i sommar, han ska ändå trimma så det e skit samma. Han har bara trafikverksprovet kvar.

Men åter till frågan. Vill ngn vara supergullig och skanna In pappret åt mig?

Tack på förhand. Btw byter till bättre topic:)
varför inte?

Användarens profilbild
agertoft
Svårstartad skrothög

Inlägg av agertoft »

derbitixx skrev:som jag fattat det så ska dom bara lura kompisens päron så att han får nyckeln till moppen
Helt korrekt! +1
varför inte?

wille95
Kort stubin

Inlägg av wille95 »

agertoft skrev:
derbitixx skrev:som jag fattat det så ska dom bara lura kompisens päron så att han får nyckeln till moppen
Helt korrekt! +1
gör ett eget i paint paint elr word
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Precis ! Skriv av ditt o sätt in hans namn o födelsedatum osv? :)
derbiofc
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av derbiofc »

Eller så håller han sig tills han gjort provet som en annan fick göra så slipper ni problem med allt som de andra nämnt och kan glida runt och ha kul ändå även om det är jävligt jobbigt att se sommaren glida förbi och ha provtid i slutet på lovet :P
Eklund^

Derbi Drd Racing!
Användarens profilbild
jesper178
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av jesper178 »

Bild
Användarens profilbild
agertoft
Svårstartad skrothög

Inlägg av agertoft »

wille95 skrev:
agertoft skrev:
Helt korrekt! +1
gör ett eget i paint paint elr word
det e det jag ska men ajg behöver en mall`?
varför inte?

Skriv svar