Tjena min gilera har blivigt mer och mer svår startad innan startade den alltid på första kicken. NU så startar den ibland på första kicken men dör 6 sekunder efter, då får jag springa med den ca 50 meter, på de 50 meterna så små startar den lite då och då sen går den igång riktigt.
Blir galen på denna skit moppe har provat allt bytt tändstift gjort allt som går med förgasaren tvättat bytt munstycke pilat på luftskruv.
Ni som har en minsta lilla hint om vad detta kan bero på snälla skriv!!
Så blev min när cdi:n gick i sönder. Du har inte pillat på något alltså och det är original. Med tanke på att det blivit sämmre och sämmre så gissar jag som sagt på det. Eftersom jag har ungäfär samma problem. Min började gå sämre och bluddra på höga varv. Då bytte jag cdi:n sen har den börjat gå som innan jag bytte. Ska införskaffa mig en annan tändplatta. Det är mitt problem. Men kolla så det inte är smuts någonstans så bränsleflödet stoppas. Kolla även cylindern hur kolvringarna ser ut osv. kolla även membran och insug. Det kan vara många problem men det är bara att felsöka oftast är det en liten grej.
yamaha2pwn skrev:har du slarvat med inkörningen kan de absolut vara problemet. annars tror jag att de är nått med förgasaren hur går den när den startar?
den går jättefint men dör ibland på tomgången. typ som om den missar gnistan. men när man varvar så går den jämt och fint
Trodde jag hade lite kunskap om motorer men de här går över all min förståelse... Fixade reedsen. funkar fort farande inte. bytte cdi hjälpte inte vad fan kan felet vara :O !!!!!!!!!!!! ska ge den en ordentlig fögg tvätt imon och hoppas på de bästa
hur långt har motorn gått? Detta skulle jag göra: rent luftfilter, Göra rent förgasaren och ställa luftskruven 1,5varv ut. kolla efter sprickor i insug samt kolla efter eventuell tjuvluft med startgas. (membranet hade du fixat).
Kolla att du har en fiin blå gnista( samt fräsha till det då du hade ett nytt sa du). Kolla att tändhatten är fräsh. sota ur avgas systemet samt kolla in på kolven efter repor och brunt under kolvringen.
Om ingenting av detta hjälper skulle jag satsat på att byta packboxar för vevhuset, men det låter långsökt om nu inte motorn gått LÅNGT.
2stroke4ever skrev:hur långt har motorn gått? Detta skulle jag göra: rent luftfilter, Göra rent förgasaren och ställa luftskruven 1,5varv ut. kolla efter sprickor i insug samt kolla efter eventuell tjuvluft med startgas. (membranet hade du fixat).
Kolla att du har en fiin blå gnista( samt fräsha till det då du hade ett nytt sa du). Kolla att tändhatten är fräsh. sota ur avgas systemet samt kolla in på kolven efter repor och brunt under kolvringen.
Om ingenting av detta hjälper skulle jag satsat på att byta packboxar för vevhuset, men det låter långsökt om nu inte motorn gått LÅNGT.