makuuz skrev:Har dragit v-ringen på min spf ac 08. Och den gör 60-65 nu, har du något tips på nästa grej jag ska göra för att få den snabbare och samtidigt få ett bra acc? Ska köpa effektrör snart och undrar såklart vilket du rekommenderar

Du kan fixa grejerna i ordningen uppifrån och ned
Först
Avstrypning - plocka bort v-ring ivariatorn och sedan blindröret på avgasröret
Sedan

Gå ned lite i variatorvikter till ca 7,5 - 8gram jag kör med Dr.Pulley vilka jag tycker är bättre än runda vikter..
Länk: Läs mer om hur variatorn fungerar
Länk: Läs om hur du balanserar din variator

Lite hårdare fjädrar behöver du gula eller gröna
Länk: Läs mer om vilka fjädrar du skall ha till din set up
Länk: Dr.Pulley - den bästa kopplingen för bakhjulskörning?

Polini - Reedset (Karbon)
Länk: Vilka reeds ska jag välja?

LeoVince - Avgassystem (ZX-R) Carbon ( kopplingsfjädrar ingår)
Länk: Läs mer om hur du balanserar din set up till ditt nya avgasrör

Motoforce - Förgasare (PHVA replica) 17,5mm
Länk: Läs mer om hur du balanserar din set up till din nya förgasare (STEG 1)

Motoforce - Monteringskit (Dellorto) Peugeot

Detta är ett bra luftfilter som du kan reglera luftflödet på!

Airsal - Cylinderkit (Tech Racing) 70cc
Länk: Hur ett cylinderbyte går till AC

Ostrypt CDI ett måste för nu varvar det nog mer än 8000rpm ="varvstopp"
Länk: Hur du monterar samt Youtubeklipp på hur du märker av din "varvstopp"

Ett nytt drevkit för att nå det riktigt höga farterna
Länk: Hur du byter drevkit och räknar ut ditt RF
Slutligen kan du behöva laborera lite med munstycken och vikter för att få den optimala set upen
Detta för att mopparna och grejerna skiljer sig lite åt ibland.
Och vikten på föraren
TIPS!
Klicka på bilder för att läsa mer om produkterna i webbutiken
Sedan finns det alltid liiite bättre och dyrare grejer av allting men detta tycker jag är bra grejer till bra pris
