Bakbroms på Derbi Senda gnisslar.

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Bakbroms på Derbi Senda gnisslar.

Inlägg av MrAndersson »

Som rubriken säger min bakbroms på min Derbi Senda gnisslar! När man rullar den så gnisslar de till ibland. Någon som vet va detta kan vara?

OBS de måste inte vara bakbromsen, men tror de tror du att de är något annat skriv de!
Användarens profilbild
xMattanx
Svårstartad skrothög

Inlägg av xMattanx »

Gnisslar det även när du bromsar på tex vägen? Om det gör det så kan det vara bromsbeläggen som är dåliga och kör inte med trasiga för då kan du skada bromsskivan :?
Derbi Senda sm xtreme -05

Gianelli 2t Enduro
Barikit 50 Racing
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

nej alltså de gnisslar när du typ går med den eller om du kör sakta på ettan, inte hela tiden utan bara ibland. typ gnissel paus gnissel paus gnissel aa lite svårt o förklara men ;)
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

MrAndersson skrev:nej alltså de gnisslar när du typ går med den eller om du kör sakta på ettan, inte hela tiden utan bara ibland. typ gnissel paus gnissel paus gnissel aa lite svårt o förklara men ;)
Det kan inte va så att bromsarna ligger lite på hela tiden? Så var det med min cykel :D
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
agertoft
Svårstartad skrothög

Inlägg av agertoft »

Har du otur så har du på någon väster så har du kanske böjt bromsskivan, det gör att den tar i med mellanrum och inte hela tiden. Gnisslande kan då uppstå, och det åtgärdar man genom att antingen köp ny skiva eller sätta den gamla i press. Eller lite bonnameck banka tillbaka den med en hammare. (OBS det sista alternativet kan göra att du böjer den ännu mer, eller rent av knäcker skivan. Så värm upp den lite först!)
varför inte?

http://www.twostrokerider.se/koposalj/3274

språkpolis samt allmänt störande

http://Decentot.no-ip.org/ -bra OT server
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

Inlägg av derbi_senda93 »

Kolla om dina belägg är slut!
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

agertoft skrev:Har du otur så har du på någon väster så har du kanske böjt bromsskivan, det gör att den tar i med mellanrum och inte hela tiden. Gnisslande kan då uppstå, och det åtgärdar man genom att antingen köp ny skiva eller sätta den gamla i press. Eller lite bonnameck banka tillbaka den med en hammare. (OBS det sista alternativet kan göra att du böjer den ännu mer, eller rent av knäcker skivan. Så värm upp den lite först!)

eller bara kassa belägg ^^
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

testa sätta olja på dem så slutar det nog att gnissla skall du se :)
goldmann
Elmoped

Inlägg av goldmann »

Victorh skrev:testa sätta olja på dem så slutar det nog att gnissla skall du se :)
Det ska du verkligen inte göra. förstår att du driver men för dem som inte vet så framgår det ju inte.
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

goldmann skrev:
Victorh skrev:testa sätta olja på dem så slutar det nog att gnissla skall du se :)
Det ska du verkligen inte göra. förstår att du driver men för dem som inte vet så framgår det ju inte.
japp hade en kompis som var så dum och gjorde det man fick sig ett gott skratt då han sa min bakbroms ha sluta gnissla men den tar inte nåmera :/
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

HAHA! :D tror den är böjd, lyckades dra över igår när jag övade stoppies, o då landa den på den sidan :)
Btw har råkat få smörjmedel på skivan på ett ställe, de är bara o byta skiva då va ;) o nej va va inte så att jag pröva o smörja den! :D
smörjade skjutspinnarna för dom blev också snea o då skvätte de lite (h)
Eller borde de funka med avfettning, ingen billig skit utan någon as stark för typ 2000? :)
Användarens profilbild
xoel96
Avstängd

Inlägg av xoel96 »

MrAndersson skrev:HAHA! :D tror den är böjd, lyckades dra över igår när jag övade stoppies, o då landa den på den sidan :)
Btw har råkat få smörjmedel på skivan på ett ställe, de är bara o byta skiva då va ;) o nej va va inte så att jag pröva o smörja den! :D
smörjade skjutspinnarna för dom blev också snea o då skvätte de lite (h)
Eller borde de funka med avfettning, ingen billig skit utan någon as stark för typ 2000? :)
de får du juen ny bromsskiva för*? XD
Gasar tills det rasar!
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Asso vi har de redan hemma ;) typ till o tvätta bilen o sånt :) all skit bara rinner av, och sen säljer pappa verktyg och sånt så kan ta med en "test" dunk hem gratis :)
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

kolla om skivan är skev, eller de troligaste om dina belägg är slitna ;)

om beläggen har fått olja på sig är de egentligen avsedda som förbrukade, men ta lite t-röd på papper och torka av skivan, kör sedan lite och bromsa försiktigt tills du känner att bromsen börjar ta, sedan när du gjort de torkar du av skivan igen, ( dock är de bäst att byta belägg du de inte gillar olja eler avfettning.)
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Tutte
Elmoped

Inlägg av Tutte »

På min Senda gnisslade den för att jag hade spänt ring mutter får hårt. Sedan löste jag upp den lite och gnisslet slutade :D
Derbi Senda
Gianelli
Skriv svar