Det kan inte va så att bromsarna ligger lite på hela tiden? Så var det med min cykelMrAndersson skrev:nej alltså de gnisslar när du typ går med den eller om du kör sakta på ettan, inte hela tiden utan bara ibland. typ gnissel paus gnissel paus gnissel aa lite svårt o förklara men
agertoft skrev:Har du otur så har du på någon väster så har du kanske böjt bromsskivan, det gör att den tar i med mellanrum och inte hela tiden. Gnisslande kan då uppstå, och det åtgärdar man genom att antingen köp ny skiva eller sätta den gamla i press. Eller lite bonnameck banka tillbaka den med en hammare. (OBS det sista alternativet kan göra att du böjer den ännu mer, eller rent av knäcker skivan. Så värm upp den lite först!)
japp hade en kompis som var så dum och gjorde det man fick sig ett gott skratt då han sa min bakbroms ha sluta gnissla men den tar inte nåmera :/goldmann skrev:Det ska du verkligen inte göra. förstår att du driver men för dem som inte vet så framgår det ju inte.Victorh skrev:testa sätta olja på dem så slutar det nog att gnissla skall du se
de får du juen ny bromsskiva för*? XDMrAndersson skrev:HAHA!tror den är böjd, lyckades dra över igår när jag övade stoppies, o då landa den på den sidan
![]()
Btw har råkat få smörjmedel på skivan på ett ställe, de är bara o byta skiva då vao nej va va inte så att jag pröva o smörja den!
![]()
smörjade skjutspinnarna för dom blev också snea o då skvätte de lite (h)
Eller borde de funka med avfettning, ingen billig skit utan någon as stark för typ 2000?