köp av 125 för Enduro körning, LV-Regg?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
C4Xra-y
Elmoped

köp av 125 för Enduro körning, LV-Regg?

Inlägg av C4Xra-y »

Tja, har länge viljat köpa en 125 (Har bara förut kört Fiddy) problemet är att, mina föräldrar inte tycker likadant och att det är för dyrt...Men dom gick med på att köpa en LV-Reggad 125 så att man kan ta lättmotorcykel körkort när jag blir 16 och samtidigt andvända som moped (Skulle få moped när jag blir 15). Men vad för 125 ska man köpa då? :)
En kompis tycker att jag ska köpa en KTM EXC... Men blir det för dyrt i slutändan har hört att dom kräver lite sörvis... Finns det något billigare alt.?
Ska bara köra på skogsbana och eve. till skolan m.m, vad finns det för modeller mer än EXC som går att LV-Regga?
Kan ju köpa en som redan är reggad men vill ändå vet vilka modeller av tex. Yamaha,Honda som uppfyller dom kraven! :D :D
Allting går att laga med Silvertejp!
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

yamaha dt125 ;) finns i enduro och i sm, honda xr tror jag den heter :P sedan jar kawasaki en, typ klx eller dlx heter den, alla är 4t tror jag och behöver inge vidare service (jämfört med valfri 2t) husqvarna har en, husaberg med. de är dock 2t... Derbi har en kmr inte ihåg modell namn... samt aprillia har.
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

Aprilia RX 125? Vet ingenting om 125:or men RX ser ju ut som om den skulle vara godkänd att köra på väg med, samtidigt som den har lite riv i skogen
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
C4Xra-y
Elmoped

Inlägg av C4Xra-y »

Honda XR såg lovande ut synd bara att Enduro modellen fanns bara i 100cc... 125 var mer en mc. Men kan man göra om en Yamaha YZ till Enduro (Med lampa fram o bak osv.) o sedan LV-Regga? :D Fast det kanske blir en EXC ändå värkar enklast ;)
Allting går att laga med Silvertejp!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Går inte att regga in en cross. Du måste köpa en färdigreggad helt enkelt

Btw: felpost, låser
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Låst