Tjenatjena, jag orkar inte köpa nytt visir på min hjälm + sjukt äckligt med "otonat". Undrar då om man kan köpa en solskyddsfilm från biltema?
Någon som gjort de? Och hur mörkt blir det igentligen?
Skulle vilja ha så mörkt det går nästan.
MVH
ända problemet är dock att jag inte hitta något till just den hjälmen :srunners skrev:Det finns tonade visir till hjälmar att köpa. Att köpa solfilm är inte att rekommendera för att detta är inte särskilt lätt att få på snyggt på ett otonat visir.
lacka det svartJolle- skrev:ända problemet är dock att jag inte hitta något till just den hjälmen :srunners skrev:Det finns tonade visir till hjälmar att köpa. Att köpa solfilm är inte att rekommendera för att detta är inte särskilt lätt att få på snyggt på ett otonat visir.
Är en Airon hjälm (billig från Harald Nyborg tror jag)
Visiret ska ha hål vid fästet för det är något stor skydd över det (en fyrkant)
Jag tror han vill se igenom visiret så att lacka det svart är nog ingen ide.wille95 skrev:lacka det svartJolle- skrev:ända problemet är dock att jag inte hitta något till just den hjälmen :srunners skrev:Det finns tonade visir till hjälmar att köpa. Att köpa solfilm är inte att rekommendera för att detta är inte särskilt lätt att få på snyggt på ett otonat visir.
Visiret ska ha hål vid fästet för det är något stor skydd över det (en fyrkant)![]()
men pröva med solfilm det går ju att ta bort
Loss kommer det nogaerox1995 skrev:Jag tror han vill se igenom visiret så att lacka det svart är nog ingen ide.wille95 skrev:lacka det svartJolle- skrev: ända problemet är dock att jag inte hitta något till just den hjälmen :s
Visiret ska ha hål vid fästet för det är något stor skydd över det (en fyrkant)![]()
Och solfilmen kommer du nog få veck av eftersom visiret inte är rakt och böjt.
Jag har aldrig gjort något med solfilm så jag vet inte men jag kan tänka mig att det kommer antingen bli bubblor eller veck i plasten.Jolle- skrev:Loss kommer det nogaerox1995 skrev:Jag tror han vill se igenom visiret så att lacka det svart är nog ingen ide.wille95 skrev: lacka det svart![]()
Och solfilmen kommer du nog få veck av eftersom visiret inte är rakt och böjt.
Men är det svår hanterat? Blir det lätt bubblor osv?