Slider VS Aerox

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
TheUnuzuaL
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Slider VS Aerox

Inlägg av TheUnuzuaL »

Tja!
Jag har en slider orginal med ett SX rör på, och den går segt som fan och går liksom inte komma upp på bakhjulet med. Så jag hade tänkt att sälja den och hade tänkt att köpa en slider. Men jag undrar om det går att köra på bakhjulet på en slider helt orginal ?
Användarens profilbild
xMattanx
Svårstartad skrothög

Inlägg av xMattanx »

Vad är ett SX rör? Iaf, klart du kan komma upp med en original slider på bakan, det kan man me typ alla moppar om man har bra teknik, men slider är nog lättare än en aerox original :P
Derbi Senda sm xtreme -05

Gianelli 2t Enduro
Barikit 50 Racing
Användarens profilbild
TheUnuzuaL
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av TheUnuzuaL »

ZX rör mena jag, en sån här Yamaha neos då ?
körde en 4-taktare idag på körskolan och dom är ju rejält mycket kvickare än vad en 2-taktare är, kan man komma upp med en 4-taktare med tro ? eftersom axxen på en t-taktare ligger bättre till än vad på en 2-taktare
Användarens profilbild
Twitchii
StuntRider

Inlägg av Twitchii »

Aerox är skönare att köra på bakhjulet enligt mig, skivbroms bak du du hehöver inte ta så mkt broms, Slider har trum. Men slider går att stegra med original lätt medans Aerox behöver trimmas lite om du inte har tekniken
Yamaha
Användarens profilbild
TheUnuzuaL
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av TheUnuzuaL »

Swampen skrev:Aerox är skönare att köra på bakhjulet enligt mig, skivbroms bak du du hehöver inte ta så mkt broms, Slider har trum. Men slider går att stegra med original lätt medans Aerox behöver trimmas lite om du inte har tekniken
okej men jag tror inte jag har tekniken att köra på bakhjulet ^^
Men så man kan alltså köra en aerox orginal på bakhjulet ?
bara att det är rät så svårt om man aldrig gjort det förr ?
Skriv svar