Allt började med att jag vart sugen på att åka moppen till jobbet, sagt o gjort åkte ut o hämta moppen efter 1½ års stående ute på landet. efter mycket svärande och förtvivlan över att den inte starta så tog ja bort cylindern för att kolla hur den mådde..
de förklara ju saken väldigt tydligt haha, fina jack i cylindern samt kolvringarna satt fast i kolven.
därav kom tanken om att minarelli konvertera! efter lite diskution med Lennart så fick han in mig i race tänkandet när det gäller motorn , blir en lagom midrace motor på runt 15-17 häst.:mohaha:
Mål
Bygga mitt drömbygge
Snabbaste sym jeten i sverige.
Setup
Stage 6 racing modular
Yasuni c21
Stage 6 Racing modular
Stage 6 HPC 12mm
Stage 6 PWK 21mm
Stage 6 Vforce 3
Stage 6 Oversize kit (variator , rem och kopplings skivor)
Stage 6 MKII Koppling
Stage 6 R/T kopplinngs klocka
Stage 6 R/T tändning
Chassi
Egna motorfästen *ofc*
Stage 6 R/T replica bakdämp
Stage 6 R/T Sprint ben (eventuelt)
Stage 6 SSP oversize ädelstål
Pilot sport runt om.
Några vassare bromsbelägg
Övrig kringutrustning
Gokart tank
Moddade kåpor
Dödmansgrep
Kommer handla 1-2 delar i månaden pgr av att jag har egen bostad , kommer även försöka jobba så mkt övertid de bara går för att få ihop allt tills nästa sommar!
Lite bilder från mitt gamla bygge

På återseende!:wub:
Update 2011-06-21
Fick ett gulligt paket via bussgods av midrace idag :wub: paketet innehöll följade
Aerox fälgar med helt okej däck , Kylare med expansions kärl , en framgaffel (tillfällig)
Bakbroms system och fälgdistans med skiva , nu väntar ja bara på motorn från johan
samt frambroms system från Larsson.
va ju tvungen o se hur de kommer bli ungefär!

Allt för ikväll , ursäkta dåliga bildkvaliten men ni kan nog förlåta mig:wub:
Update 2011-06-11
Igår och idag har de hänt lite med kåperna iaf

Här är baklamps kåpan , va ett fult hål där för reggbelysning , efter som moppen är reggad som 30 moppe så känns de ju lagom idiotiskt att ha ett hål som är fult :gloria:

Förstärkt insidan av bakkåpan efter lite plastsvettsning o grovslipning

Kommer ni håg dom fula hålen för skjutts hantagen? Dom är nu mera ett minne blått :gloria:, Nu börjar formerna komma fram , and i love it!

En underkåpa skulle ju inte va helt fel o ha , klart vi fixar en sån! dock kan ja inte plasta den förns jag vet hur motorfästena är tillverkade samt så ja får se hur dämparn ska gå

var tvungen o provmontera o se satt formerna stämmer, O de kommer ju bli så jävla bra :wub:
dock stämmer inte vinkeln riktigt men de löser vi när motorfästena ska tillverkas

Nice ass :sneak:
Nu väntar ja bara på att få mitt bud av prylar till midrace accepterat , sen ska motorn betalas på måndag! så snart så!
Trevlig helg gubbs!

Update 2011-06-07
Idag har ja vart hemma o vart sjuk , så passade på att tvätta lite kåpor, grovslipat på bakkåperna som skall plastas ihop (anledningen till att JAG grovslipar där jag ska plasta är att glasfiber samt polyester fäster bättre enligt mig. sen har ja börjat bolla lite ideer om hur saker och ting ska sitta , tex kylare m.m
Här kommer lite bilder

Exzar edition vs Orginal :>

Hej då äckliga dekaler (använde tjejens hårfön för att värma med:rolling: )

ja dom har ju suttit ett par år , men gick me lite vilja o värme.

här är det tänkt att kylaren ska plaseras då de är det ända stället de finns nog med plats, Expansions kärlet kommer plaseras i sadelboxen med gokart tanken

Grovslipat den lilla kåpan bland annat , de är två kåpor , drog lite superlim i mellan dom två så att de verkligen sitter , sen sitter de med två skruvar på baksidan, sen har ja grovslipat de mesta som skall plastas utom framkåpan då ja inte fått tag på någon aerox kåpa ( kommer innom kort dock )
Allt för idag!
En liten update på hur den står just nu

och hur fin cylindern var när jag öppnade upp allt

Nu väntar ja bara på att skatteåterbäringen ska dunka in så handlas följande delar in
Minarelli DD
Aerox bak & fram fälgar
Aerox gaffel (gamla modelen)
Aerox bromssystem fram o bak
aerox kylare med kärl.
Hare gött HEJ!