Tänkte lägga upp ett projekt på moppen här på tsr. Jag har börjat lite i förväg kan man säga så jag har en hel del delar hemma redan som ska på snart. Jag kommer uppdatera så ofta som jag kan och a hoppas ni gillar det.
Mål :
Få en Fräsh moppe som inte har kåpor och skit
få den att gå bra/må bra
Det som är gjort:
Färgad Ram
Färgade Fälgar
Färgad Fläktkåpa
Färgad Sadelbox
Malossi Membran
Stage 6 Avgassystem
Blått styre samt styrstam
Alla lampor är borta
Kundo Nitrogen Dämpare
lagt tanken i sadelboxen
TNT Snabbgas
Nya Handtag
tagit bort batteri samt alla onördig kablar.
Kåpor borta
Har Hemma:
Malossi 70cc Sport
Yasuni R
Malossi Multi Variator
24mm Keihin
Sport luft Stage 6 Dubble Layer(stavas något sånt?)
Stage 6 insug
stage 6 membran
Stage 6 sport pro koppling
höjningssats
fläkt kåpa
värmeskydds folie
bromsbelägg bak o fram
Ska Göras :
Sätta på allt ovan.
modda om en egen tank efter sadelboxens storlek(nu har jag1.4litertank)
Polera eller lacka om motorn
fixa en ny MHR vev och MHR cylinder.
Ny röret som bara är monterat som ska på snart

Moppen som den ser ut just nu

Nya förgasaren som ska på

Mer bilder kommer imorgon!!
UPDATE 06-21
Har satt på 70cc nu och fixat bort pluggen på Yasuni R,et. Men tyvärr så passar inte röret just nu men kommer modda lite så kommer det gå på. Här kommer även lite bonus bilder från idag. Ska sätta på Multivariatorn snart osså. Ska även skicka iväg en beställlning på ett barkit insug som passar min 24mm Keihin. //Hugo

Update 06/22
Kommer en skriftlig update idag. Barkit insuget är på väg och jag ska försöka hitta någon tank som passar in i sadelboxen. Jag kommer kanske inte uppdatera as mycket som jag har gjort dessa dagar för Farsan och jag ska fixa MT5 så vi hörs ha det!//Hugo
UPDATE 07/11
Oj det var längesen jag uppdatera nu men jag är tillbax nu i allafall. Mitt barkit insug som jag sa var på väg är inte påväg längre. Jag fick en adapter till mitt stage 6 insug av min kompis så jag slipper nytt insug(Tack som fan). Aja till dagens arbete , Jag har idag börjat polera upp motorn och ska köpa autosol imon och lite sandpapper så blir det nog bra änna. Ska även lacka om sadelboxen för färgen börjar släppa