Tjenare, har nyss tagit ut fiddyn som annasr går som en klocka men en dag märkte jag att den bara dog efter att jag hade åkt cirka 500 meter med den.
Den sackar ihop typ som om den inte får någon bensin.
Och den går inte att starta efter ett tag när den har dött utan den måste få vila i typ 20 min eller något.
Jag har bytt tändstift på den men det hjälpte inte :/
puttrish skrev:Tjenare, har nyss tagit ut fiddyn som annasr går som en klocka men en dag märkte jag att den bara dog efter att jag hade åkt cirka 500 meter med den.
Och den går inte att starta efter ett tag när den har dött utan den måste få vila i typ 20 min eller något.
Snälla hjälp mig vad kan vara fel?
Patrik
Har inte haft den erfarenheten med just min fiddy men ungefär samma problem hände med min moppe. Men testa o gör rent förgasaren och hålet där bensinen ska åka in i, det gjorde jag så funkade det klockrent. Inte säkert att det är fel men pröva kan man ju alltid göra
puttrish skrev:Tjenare, har nyss tagit ut fiddyn som annasr går som en klocka men en dag märkte jag att den bara dog efter att jag hade åkt cirka 500 meter med den.
Snälla hjälp mig vad kan vara fel?
Patrik
Har inte haft den erfarenheten med just min fiddy men ungefär samma problem hände med min moppe. Men testa o gör rent förgasaren och hålet där bensinen ska åka in i, det gjorde jag så funkade det klockrent. Inte säkert att det är fel men pröva kan man ju alltid göra
jag har också tänkt på att rengöra förgasaren men den är ju inte riktigt som min dellorto så är lite rädd men vilker hål menar du?
han menar där brännsleslangen sitter, om det skulle vara skit där så att det bara rinner lite soppa ner i flotören och att hojjen drar mer än vad det rinner ner, så kolla bränsle tillförseln till förgasaren.
tja jag hade en puch som stog typ ett år sen när jag skulle se ifall den funka så var det samma sak som du sa åka 500 meter sen dog den. då sa min granne att bensin är en färskvara så jag tömde ut den gamla bensinen och hällde i ny, direkt efter starta den och gick till det var slut i tanken. en annan sak jag upplevde var att jag inte kunde köra med halv tank för att den inte tryckte ner bensinen till förgasaren då. kanske kan va lite till hjälp