Blindrör Slider

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
berrastar
Elmoped

Blindrör Slider

Inlägg av berrastar »

Tjenare Tjenare ! :D

Nu är det så att jag har tänkt att ta bort blindröret på min Slider 09:a.
Jag har sökt runt lite men inte riktigt fattat hur man tar bort själva strypningen som man kan se ifall man kollar ner mot ljuddämparn när man har kapat blindröret, vilket verktyg/åtgärder måste man ha/göra för att få bort den strypningen. Eller kan man ta bort denna strypning via hålet från blindröret eller måste man kapa av hela böjen och ta bort den på detta sätt?

Sen går den strypningen möjligtvis ut ur det hålet man har gjort när man kapat blindröret?

När jag tagit bort strypningen i röret så svetsar jag bara dit en plåtbit som täpper hålet för blindtarmen, right?

MVH

Gusten!
AndersoNN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av AndersoNN »

Vill också ha svar och hur snabbt kommer den att gå med dragen v-ring o kapad blindtarm? :D
Jag hitta inte de förbannade strypningarna på moppen så jag trimma hastighetsmätaren i stället...........nu gör den 85 km.
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket

Inlägg av Nutbreaker »

tycker det är bättre om man låter oorginalröret vara orginal och köper ett effektrör ;)
Stuntriding is not a crime!
AndersoNN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av AndersoNN »

Nutbreaker skrev:tycker det är bättre om man låter oorginalröret vara orginal och köper ett effektrör ;)
Men min pappa är emot trimblås -.-
Jag hitta inte de förbannade strypningarna på moppen så jag trimma hastighetsmätaren i stället...........nu gör den 85 km.
Användarens profilbild
jesper178
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av jesper178 »

AndersoNN skrev:
Nutbreaker skrev:tycker det är bättre om man låter oorginalröret vara orginal och köper ett effektrör ;)
lacka effektröret svart :)
Bild
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

jesper178 skrev:
AndersoNN skrev:
lacka effektröret svart :)
:|
berrastar
Elmoped

Inlägg av berrastar »

Kan ni sluta kommentera här ifall ni inte har någonting vettigt att skriva, vill inte veta hur snabbt den kommer gå.

Jag vill veta hur man gör det.

EDIT: Har redan ett effektrör men har ingen lust att hosta upp massa pengar för att köra med det i stan.
Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing

Inlägg av ZX »

här haru en liten guide :)

Ursäkta paint skillsen :D

http://imageshack.us/photo/my-images/86 ... roxrr.png/
jarken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jarken »

Plocka av avgasröret, kapa bort blindtarmen och svetsa sedan igen det. De senaste 3 blindrören jag har varit med och tagit bort så la vi massa svetsloppor för hålet bara. Fungerar prima.

Jag rekommenderar att du byter till lättare vikter, min neos gick bäst på 5gram med det röret och 6gram var original, även ett munstycks byte med max +5storlekar är en bra investering.

Jag fick en stor accelerations ökning, bättre vrid över hela registret, höjde även topphastigheten med en ca 7-8 km/h. Sen låter den lite friskare i motorn, dvs skönare 2-takts ljud. :-)
berrastar
Elmoped

Inlägg av berrastar »

Tackar för hjälpen!
Dock en sista sak jag behöver lite hjälp med, på slider sitter det en plugg om man kollar ner mot ljuddämparn från hålet man har gjort vid blindtarmen... Hur tar man bort denna, vilket verktyg?

Denna behövs tas bort för att det är den som gör det mesta utav effekten!
jarken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jarken »

berrastar skrev:Tackar för hjälpen!
Dock en sista sak jag behöver lite hjälp med, på slider sitter det en plugg om man kollar ner mot ljuddämparn från hålet man har gjort vid blindtarmen... Hur tar man bort denna, vilket verktyg?

Denna behövs tas bort för att det är den som gör det mesta utav effekten!
Alternativet finns väl att såga av avgasröret vid den, då blir det lättare att hitta en lösning. Du har ju ändå alla verktyg som behövs när du ändå tar bort blindtarmen. Se till att göra markering i avgasröret på stället du sågar av den, så de hamnar i linje när du svetsar ihop den igen.

MvH
Användarens profilbild
EmilÅkerström
Varnad
Kontakt:

Inlägg av EmilÅkerström »

med min yamaha neos 02 med dragen v-ring och kapad blindtarm så är den toppad i 80 med gps och en bil som körde före och det var vindstilla,
annars går den 70-75
hitler is tha king
berrastar
Elmoped

Inlägg av berrastar »

EmilÅkerström skrev:med min yamaha neos 02 med dragen v-ring och kapad blindtarm så är den toppad i 80 med gps och en bil som körde före och det var vindstilla,
annars går den 70-75
Är du efterbliven eller? Jag vill inte veta hur snabbt din moped går
Skriv svar