Ciao motor går inte runt helt

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Ciao motor går inte runt helt

Inlägg av somlow »

Tjena ! Jag har precis köpt mig en ciao för en jäääätte billig peng men det är så att den går att starta men den får ingen tomgång och den går inte runt helt heller, jag är helt urkass på veteran motorer, men kan tillägga att jag har en tygbit som luftfilter för tillfället, kan vara det men tror det inte för ifall jag skruvar in luft skruven så den får lite luft så blir det bara sämre.

kan tillägga att den har ingen tomgångsskruv utan endast en luftskruv.

Jag är sjuuuuuukt tacksam för svar !

Jag kommer inte på någon bättre rubrik för tillfället men om ni kommer på någon bättre säg den så ändrar jag direkt ! :roll:
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

säker på att de är luft skruven då? har en super bravo, typ samma motor... och på orginal förgasaren så har jag endast tomgångs skruv :P

att den inte går runt, menar du att den inte driver då eller?
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

yamaha2pwn skrev:säker på att de är luft skruven då? har en super bravo, typ samma motor... och på orginal förgasaren så har jag endast tomgångs skruv :P

att den inte går runt, menar du att den inte driver då eller?
är total säker på att det inte är tomgångs skruven,

exakt den driver inte i huvudtaget men när man springer med den så går den men när man inte springer så dör den efter ett tag
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

ta en nylonstrumpa och pröva, och om det inte funkar så vik den fler gånger och testa sen igen, annars vet jag inte :)
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

hm låter som den är felbestyckad åt helvete, men eftersom de är variator på super bravo och annan cp drivinnig på ciao så vet jag inte vad man kan göra :P

är de orginal förgasaren då? har svårt att tänka mig att den har luftskruv men inte tomgångs skruv :P för på min har jag endast tomgångs skruv :P

Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

yamaha2pwn skrev:hm låter som den är felbestyckad åt helvete, men eftersom de är variator på super bravo och annan cp drivinnig på ciao så vet jag inte vad man kan göra :P

är de orginal förgasaren då? har svårt att tänka mig att den har luftskruv men inte tomgångs skruv :P för på min har jag endast tomgångs skruv :P
den är 100% orginal ;) jo men har kollat på förgasaren och den ser ju ut som tomgångsskruven men fungerar inte alls lika dant, eller min kompis som har en likan dan ciao sa nyss att det var typ en både och, alltså både tomgång och luft ? :P
Användarens profilbild
moppenissen96
Kinaraket

Inlägg av moppenissen96 »

Kanske justera nålen?
Avverkade moppar & A-traktorer

5x Speedfight
4x Aerox
2x Slider
3x Viva city
1x Derbi Senda
2x Yamaha FS1
2x Baotian
Volvo 240 turbo okapad
2x Volvo 744 kapad

Nuvarande fordon

BMW 320 M-sport E46
Speedfight 2 09
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

samueljohansson96 skrev:Kanske justera nålen?
jo det kan man nog testa,
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

finns ingen nål :P jag utgår ju att de ser lika dant ut som på min super bravo nu då men på den äre iaf ett bläck ist för nål så skruvar man på tomgångs skruven så höjer man bläcket gör så bensinen kan sugas upp tsm med mer luft då :P

Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

yamaha2pwn skrev:
finns ingen nål :P jag utgår ju att de ser lika dant ut som på min super bravo nu då men på den äre iaf ett bläck ist för nål så skruvar man på tomgångs skruven så höjer man bläcket gör så bensinen kan sugas upp tsm med mer luft då :P
det var rätt kollade nyss då den inte hade någon nål utan brickan som du sa, men drog dit en luftfilter alltså bara filtret då det var de enda jag hade och det gick inte så mycket bättre ^^ men jag vet inte jag utgår isånna fall att den får för lite bensin ?
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

tja du kan ju prova att gå upp :P jag har ett uppslipat 38 munstycke i min (38 org i min tror jag ) med ett jamarcol effektrör och uppklippt luftburk ;)

dock nått vajsing i variatorn på min så den toppar 25.... -.-

edit: innan jag slipa upp mitt munstycke så strapsa jag fast choken, den stryper endast luften på dessa föggar, då gick han bra på max varv ;)

Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

yamaha2pwn skrev:tja du kan ju prova att gå upp :P jag har ett uppslipat 38 munstycke i min (38 org i min tror jag ) med ett jamarcol effektrör och uppklippt luftburk ;)

dock nått vajsing i variatorn på min så den toppar 25.... -.-

edit: innan jag slipa upp mitt munstycke så strapsa jag fast choken, den stryper endast luften på dessa föggar, då gick han bra på max varv ;)
haha var ner och kollade munstycket precis och jag hade 70 i :shock: tror den får för mycket bensin då alltså haha
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

haha wtf? har ju iafs kvar insugs pluggen i min men ändå vafan :P vet du vad som är gjort på din då? samt kolla om tändstiftet är bött, de borde fan vara :P

Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

yamaha2pwn skrev:haha wtf? har ju iafs kvar insugs pluggen i min men ändå vafan :P vet du vad som är gjort på din då? samt kolla om tändstiftet är bött, de borde fan vara :P
haha jag blev lite förvånad när jag kolla ^^ jo det är typ dyngsurt -.- men faaan vad sur jag blir, jag skrev nyss till killen som jag köpte den av och han svarar att hans kompis drog på det för skojs skull -.- bara att köpa nya munsycken då
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

förmodligen :P till min är 40-48 lagom :P har ett 49 o de är för stort :P sen är ju mitt slipat så venne strl ;)

Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

yamaha2pwn skrev:förmodligen :P till min är 40-48 lagom :P har ett 49 o de är för stort :P sen är ju mitt slipat så venne strl ;)
haha okej men vad är det för förgasare på skiten ? :o såg ut som en dellorto 5mm i munstycken men man vet ju inte vad som sitter på :(, men aja tack som fan för hjälpen i alla fall nu vet man lite mera om vettaran motorer också ! (y) :lol:
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

jag har dollerto 5 mm munstycken i min ;)

tror de är dorletto phva (eller nått) 9 mm :P

edit: de är ju synd att man inte hade ett par tusen som låg på hylla och bara väntade ;) hur fränt hade de inte varit med ett sånt här ;) http://www.twostroke.se/product.asp?product=17424

har en moppe handlare här hemma som säger att han o en polare som byggde ihop de kitet på en super bravo, och om man drog full gas diret så slet man av remmen på fanskapet :P

Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

yamaha2pwn skrev:jag har dollerto 5 mm munstycken i min ;)

tror de är dorletto phva (eller nått) 9 mm :P

edit: de är ju synd att man inte hade ett par tusen som låg på hylla och bara väntade ;) hur fränt hade de inte varit med ett sånt här ;) http://www.twostroke.se/product.asp?product=17424

har en moppe handlare här hemma som säger att han o en polare som byggde ihop de kitet på en super bravo, och om man drog full gas diret så slet man av remmen på fanskapet :P
aha okey får ta och kolla upp det ;)

ooh jävlar :o haha den lär ju gå bra med den setupen ^^ då köper man en kevlar rem och sen kör vidare ;)
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

visst äre synd man har förstånd så man inte hade köpt nått sånt roligt :roll: undrar dock om de hade passat på ett superbravo block då jag har cdi :P

Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

yamaha2pwn skrev:visst äre synd man har förstånd så man inte hade köpt nått sånt roligt :roll: undrar dock om de hade passat på ett superbravo block då jag har cdi :P
haha exakt :roll: hmm bra fråga kolla med han som hade köpt allt det där och kolla om det skulle passa ? ;)
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

har du en ciao så passar de ;) om du vill vara 100% så kolla om du har en cdi eller brytar tändning ;) på min sitter cdin till höger framme under sido kåpan :P typ 20 cm framför trampan, (har ju dock inga tramper på min ;) endast kick :P)

edit : fattade fel, trodde du ville veta :P ja han kan man ju fråga, tror han körde på cdi blocket ;P annars så bygger man bara om lite ;)

Användarens profilbild
yzdude
Elmoped

Inlägg av yzdude »

på min kompis ciao va de remmen som hadde hoppat ur.... bara ett förslag.

för de e väl remm på ciaoen?
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

yamaha2pwn skrev:har du en ciao så passar de ;) om du vill vara 100% så kolla om du har en cdi eller brytar tändning ;) på min sitter cdin till höger framme under sido kåpan :P typ 20 cm framför trampan, (har ju dock inga tramper på min ;) endast kick :P)

edit : fattade fel, trodde du ville veta :P ja han kan man ju fråga, tror han körde på cdi blocket ;P annars så bygger man bara om lite ;)
åfan fan vad nice ! ;) har inte heller några trampor på min :roll: haha exakt hemma bygge äre enda som gäller !
yzdude skrev:på min kompis ciao va de remmen som hadde hoppat ur.... bara ett förslag.

för de e väl remm på ciaoen?
nej inte det men fixade problemet, som sagt den fick fööör mycket bensin så tog bort mitt luftfilter och så gick det ! :D
Användarens profilbild
yzdude
Elmoped

Inlägg av yzdude »

okej :D soft att du fick igång den :D!
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

yzdude skrev:okej :D soft att du fick igång den :D!
haha ja jag blev jävligt glad, men nu måste det bara inhandlas lite munstycken och ett luftfilter sen är den fitforfight igen ! :D
Användarens profilbild
yzdude
Elmoped

Inlägg av yzdude »

somlow skrev:
yzdude skrev:okej :D soft att du fick igång den :D!
haha ja jag blev jävligt glad, men nu måste det bara inhandlas lite munstycken och ett luftfilter sen är den fitforfight igen ! :D

Okej :) lycka till :D !
wille95
Kort stubin

Inlägg av wille95 »

kände inte igen dig efter du bytt profilbild :lol:
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

wille95 skrev:kände inte igen dig efter du bytt profilbild :lol:
haha vet inte vad jag ska ha för alla mina blir typ cpade och ihoptryckta :( så byter typ lite här och var :roll: haha min 3:e bild faktist.. :roll:
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

somlow skrev: hemma bygge äre enda som gäller !
kolla bara mitt profil namn ^^ (under profil bilden) slänger du upp en projekt tråd här då;) om du känner för att införskaffa en super bravo (många tar variatorn och sätter på ciaos ) så hör av dig :P

Skriv svar