Tjena, jag har en Ludix Blaster -06. Jag köpte den begagnad för några dagar sen och jag har testkört den ett tag och då gick den bra. Idag skruvade jag loss variatorkåpan bara för att se hur det såg ut där inne osv, jag är inte alls moppekunnig. Jag ändrade inte på något utan skruvade på kåpan igen. Sedan när jag skulle starta det gick den inte igång, varken med el eller kick. Då skruvade jag loss variatorkåpan igen, och då ramlade en grej av, på insidan av variatorkåpan. Vet att den har med kicken att göra men vet inte vad den gör. Behöver veta hur jag får på den igen. Jag länkar en bild på det som ramlade ut. Hjälp mig!
Det vet jag, men kan det påverka att moppen inte startar överhuvud taget?
Sätt tillbaka kickdrevet så får du svaret
Är kickdrevet den delen som är på bilden? Hur sätter jag fast den igen? Mopeden startade utan variatorkåpan på, men sen så dog den igen och jag har inte fått igång den.
onken3 skrev:
Det vet jag, men kan det påverka att moppen inte startar överhuvud taget?
Sätt tillbaka kickdrevet så får du svaret
Är kickdrevet den delen som är på bilden? Hur sätter jag fast den igen? Mopeden startade utan variatorkåpan på, men sen så dog den igen och jag har inte fått igång den.
Föresten, har du kollat om du har bensin då? den som sålde kanske tanka satt du bara kunde testa
onken3 skrev:Jag har nu fått fast den saken så motorn startar. Men när jag gasar så dör motorn, förslag?
Blir det inte så när man har så lite bensin så att man precis kan starta men inte kan åka med moppen?
Om du inte har tankat, så tanka.
Annars testa hålla inne choken och sen gasa samtidigt, det funkar för mig när den är kall, och sen kan jag köra iväg när jag har gasat lite med choken i
Förut idag så började den funka, motorn gick igång och det gick att gasa utan att motorn dog, alltså det gick att köra på den. Jag åkte till en kompis men sen när jag skulle hem så startade inte ens motorn, så som det var innan. Någon idé?