Sportluftfilter

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
ZiiimME
Elmoped

Sportluftfilter

Inlägg av ZiiimME »

Hej.

Undrar bara om de är så att man moste rengöra typ varje gång man kört på en grusväg med ett sportluftfilter...?

Har nämligen hört de från flera olika ställen.
MVH Simon
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

Vad är det för sportluftfilter, allt beror hur filtret sitter, om det är en crossmoped eller scooter, det är stor skillnad på dom vart förgasaren sitter, Liksom jag har ett TNT filter det är hur kasst som helst det sätter igen sig direkt... när jag kör på en grusväg...
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Användarens profilbild
eriksson2k
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av eriksson2k »

sportluft filter är ignetligen bara onödigt, Låter mera, visst låter gutt som fan, men drar så inihelveteeeeees mkt mera bensin, och lockar till sig poliser =)
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

eriksson2k skrev:sportluft filter är ignetligen bara onödigt, Låter mera, visst låter gutt som fan, men drar så inihelveteeeeees mkt mera bensin, och lockar till sig poliser =)
min orkar mer o går liiiiiite fortare med bättre acc, när jag satte på sportluft
Bild
ZiiimME
Elmoped

Inlägg av ZiiimME »

KoNG skrev:Vad är det för sportluftfilter, allt beror hur filtret sitter, om det är en crossmoped eller scooter, det är stor skillnad på dom vart förgasaren sitter, Liksom jag har ett TNT filter det är hur kasst som helst det sätter igen sig direkt... när jag kör på en grusväg...

Okej, och då moste du rengöra de direkt då elr?
mt5a_stunt
Kinaraket

Inlägg av mt5a_stunt »

ja måste inte rengöra mitt har aldrig gort de än på 1 halv år de ä av plåt tycker ja :P
Användarens profilbild
abbe_beta
Svårstartad skrothög

Inlägg av abbe_beta »

kör me ostrypt luft box, de funkar kanon :D
stunt cpi sm 07
Låst