vadå? har du en boostbottle på din moped nu eller? alltså, en boostbottle är inte bara något man köper och sätter dit på mopeden. det kräver noga anpassning för just din motor om det ska ge någon effekt överhuvudtaget. Du måste tex ha rätt längd på slangen mellan insug och behållare, rätt dimension på slangen och rätt storlek på behållaren. om dessa saker inte stämmer kommer du inte att få ut särskilt mycket effekt från din boostbottle.kristian skrev:jag menar om det är bra eller dåligt med boost/butle eller powerbox tyckatt den fungerar konstigt
skulle du kunna fixa en bild eller något på hur du har gjort anslutningen på din moped? skulle va kul å se hur det sitter, har funderat på att göra det på min men inte kommit på redigt hur jag ska göra anslutningen, har du borrat i metallen eller bara i gummit?bensinskalle skrev:boost bottle är inte så värdelöst som man kan tro...
jag monterade en på min.. tidigare så blöddrade den på låga varv, men nu går den klockrent, och den ger helt klart mer effekt... tidigare 75, nu solklara 80+... sedan så bytte ja rör då ^^, då blev de 85 +
nejmen dedär va lite fel Smile boostbottlen fylls på sålänge du släpper gasen vettu Wink när det blir vaccum Smile spelar ingen roll hur mycket du varvar.. när det blir vaccum i boostbottlen och du släpper gasen så reser sig tuben och fylls med bensinKreidlermongo skrev:En boostbootle hjälper endast på låga varvtal
här är bästa bilden ja har, ska se om ja har nåt bättre.. :Fredde92 skrev:skulle du kunna fixa en bild eller något på hur du har gjort anslutningen på din moped? skulle va kul å se hur det sitter, har funderat på att göra det på min men inte kommit på redigt hur jag ska göra anslutningen, har du borrat i metallen eller bara i gummit?bensinskalle skrev:boost bottle är inte så värdelöst som man kan tro...
jag monterade en på min.. tidigare så blöddrade den på låga varv, men nu går den klockrent, och den ger helt klart mer effekt... tidigare 75, nu solklara 80+... sedan så bytte ja rör då ^^, då blev de 85 +
mvh
okej, då hänger jag med, men hur fan fick du av insuget? det är juh nån cpskruv som det sitter med, typ torxnyckel/insekts med en pigg i mitten eller nått :Sbensinskalle skrev:här är bästa bilden ja har, ska se om ja har nåt bättre.. :Fredde92 skrev:skulle du kunna fixa en bild eller något på hur du har gjort anslutningen på din moped? skulle va kul å se hur det sitter, har funderat på att göra det på min men inte kommit på redigt hur jag ska göra anslutningen, har du borrat i metallen eller bara i gummit?bensinskalle skrev:boost bottle är inte så värdelöst som man kan tro...
mvh
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... ic_id=2663
ja borrade i metallen, gängade, och drog i nippeln ihop me o-ring som medföljde som packning. Jag fick korta nippeln lite för den stack in en bit i insuget.. men de är ju lätt fixat
sen får man fila lite på utsidan av insuget, så ytan blir jämn, så att "mutterdelen" på nippeln ligger emot jämt o fint...
de var precis så nippeln fick plats mellan gummit o plattan, ja fick dra till baka gummit en aning, men de var helt ofarligt... Annars är de ju lätt att skära ur lite på gummit för nippeln om man vill, men ja hade ingen ork... xD
jo de stämmer, de ä cp skruv... de ä en torx me pigg i som sagt..Fredde92 skrev:okej, då hänger jag med, men hur fan fick du av insuget? det är juh nån cpskruv som det sitter med, typ torxnyckel/insekts med en pigg i mitten eller nått :Sbensinskalle skrev:här är bästa bilden ja har, ska se om ja har nåt bättre.. :Fredde92 skrev: skulle du kunna fixa en bild eller något på hur du har gjort anslutningen på din moped? skulle va kul å se hur det sitter, har funderat på att göra det på min men inte kommit på redigt hur jag ska göra anslutningen, har du borrat i metallen eller bara i gummit?
mvh
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... ic_id=2663
ja borrade i metallen, gängade, och drog i nippeln ihop me o-ring som medföljde som packning. Jag fick korta nippeln lite för den stack in en bit i insuget.. men de är ju lätt fixat
sen får man fila lite på utsidan av insuget, så ytan blir jämn, så att "mutterdelen" på nippeln ligger emot jämt o fint...
de var precis så nippeln fick plats mellan gummit o plattan, ja fick dra till baka gummit en aning, men de var helt ofarligt... Annars är de ju lätt att skära ur lite på gummit för nippeln om man vill, men ja hade ingen ork... xD
mvh
Fredde92 skrev:men borde man inte kunna ta ett smalt stämjärn och kunna banka bort piggen i mitten och sen använda en vanlig torx? bara en tanke som slog mighehe
för att dom tjänar mer pengar om du lämnar grejjerna in till en auktoriserad verkstad istället för att meka själv, därför försvårar dom vissa saker. så har jag uppfattat det hela iaf.kristian skrev:ja skulle väll gå. var såna skruvar på traktorn. och då köpte vi sånna nycklar till det och då skulle det va fler spår istället. varför ska dom ha olika till allt
hehe, okej, men kan man inte sätta nippeln i gummit? så blire inte så dyrt om man klantar sigbensinskalle skrev:Fredde92 skrev:men borde man inte kunna ta ett smalt stämjärn och kunna banka bort piggen i mitten och sen använda en vanlig torx? bara en tanke som slog mighehe
jorå de går nog hur bra som helst, men ja försökte me borr.. men de gick inge bra.....
jode går säkert... men grejjen är den att de är väldigt tätt mellan förgasare-metallen, och insuget.. knappt tre mm tror ja att ja mätte ( den är ju dock tjockare o tunnare på olika ställen) , och där får inte nippeln plats mellan. Då är man ändå tvungen att borra.. dessutom så är de lite svårt att få nippeln att fastna, och att täta.. silikon funkar inge bra med bensin, då bensinen fräter sönder silikonet.. iaf den varianten ja använde en gång ^^ ..Fredde92 skrev:hehe, okej, men kan man inte sätta nippeln i gummit? så blire inte så dyrt om man klantar sigbensinskalle skrev:Fredde92 skrev:men borde man inte kunna ta ett smalt stämjärn och kunna banka bort piggen i mitten och sen använda en vanlig torx? bara en tanke som slog mighehe
jorå de går nog hur bra som helst, men ja försökte me borr.. men de gick inge bra.....och man slipper pajja orginalinsuget.
mvh