Nu jävlar blir jag förbannad på skit moppen! Den är svår startad som satan och när den går så har den ingen tomgång och när man kör så dör den nästan när man ska ha gasen i botten. . någon som vet vad felet kan vara?
vicke xX SMT skrev:spraya med startgas runt insuget o cylindern å se om den går upp i varv, om den gör de tar den tjuvluft och därför kan din Aerox vara svårstartad
har 90 i munstycke. jag prövade göra som du sa att höja nålen då startade den på första kicken men varvade som fan ist Btw så tror jag tomgångs skruven är borta. hittar inte den.
hitta tomgångsskruven. den drar ju tjuvluft från hålet efter skruven... om inte det hjälper så byt munstycke och ställ in nål och luftskruv som dem andra redan sagt
jan-ee skrev:hitta tomgångsskruven. den drar ju tjuvluft från hålet efter skruven... om inte det hjälper så byt munstycke och ställ in nål och luftskruv som dem andra redan sagt
hittade tomgångs skruven. den satt helt inskruvad... den borde ju varva som satan men den har ingen tomgång alls. har bytt till 100 i munstycke nu. går forfarande dåligt
satt luften skruvad hela vägen in? skruva ut kuftskruven 1,5 varv då så har du grund inställingarna, sen justera tills de går bra därifrån finns många guider om de på forumet
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
yamaha2pwn skrev:satt luften skruvad hela vägen in? skruva ut kuftskruven 1,5 varv då så har du grund inställingarna, sen justera tills de går bra därifrån finns många guider om de på forumet
har försökt. men även om jag skruvar så händer de inge
yamaha2pwn skrev:han måste vara varmkörd, sedan som de inte blir någon skillnad när du skruvar på luftskruven betyder de att han suger luft nån annan stans=tjuvluft
tror inte sden suger tjuvluft efter som den inte varvar något alls
bytt tbx till de munstycket han gick bäst med? sedan skruva på luftskruven, kolla även efter sprickor i insugsgummit och luftfilter slangen. sedan om du har startgas hemma så tar de inte många sekunder att kolla efter tjuvluft. du vet hur man gör va?
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
en annan sak som kan jävlas är gastrotteln kolla så att den går ner hela vägen i förgasaren, när ja hade skaffat en större förgasare så stopp så den fastnade i kanalen så att den fick alldesles för mycke besin närman skulle starta men prova de andra först
antonpg94 skrev:en annan sak som kan jävlas är gastrotteln kolla så att den går ner hela vägen i förgasaren, när ja hade skaffat en större förgasare så stopp så den fastnade i kanalen så att den fick alldesles för mycke besin närman skulle starta :o men prova de andra först :D
har bytt munstycke och den är lätt startad nu och går bra. men den har ingen tomgång ooch om jag skruvar på luft skruven så dör den så den drar tjuvluft någon stans så de får jag fixa :)