Nått lurt pågång?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Zlacker73
Elmoped
Kontakt:

Nått lurt pågång?

Inlägg av Zlacker73 »

Jag bytte förgasare FRÅN 21mm till 19mm.
När jag körde med 21mm så hadde jag 45 i lågfart och 90 i huvudmunstycke men när jag bytte till mindre förgasare så har jag 50(känns fortfarade lite magert men större än 50finns väll inte) i lågfart och bara 72 i huvudmunstycke(går bara sämmre om ja har större) och får knappt tomgång fast den skruven(den med fjädern) är i botten..70är väll minsta som finns till Stage 6 19mm å hur långt vågar man backa i strl?
Jag har alltid fått höra att om man går upp i strl på förgasare så ska man gå ner i strl på mustycke??!!
Är det bara jag som tycke min historia låter bakvänd(mindre förgasare,mindre munstycke)?

Har polini sport 70,polini bigvalve insug å gianelli next rör.
Användarens profilbild
Gl3nn
TSR-Finnen

Inlägg av Gl3nn »

det me förgasare stämmer altså om du har en 19mm med 96 munstycke fast och byter till 21mm så skall du gå upp i munstycke annörs ändrar ju inte bensinen som kommer till motorn :)
Användarens profilbild
Zlacker73
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Zlacker73 »

Jo det är det jag menar...nått måste vara knas/på G att hända med motorn efter som de borde vara fel att gå ner i huvudmunstycke OCH förgasar strl!?
audis4
Elmoped

Inlägg av audis4 »

det är inget fel på förgasaren utan henry är bög! :D
Användarens profilbild
Senda
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Senda »

Större förgasare = större munstycke eftersom den får mer luft då
audis4
Elmoped

Inlägg av audis4 »

[quote="Senda"]Större förgasare = större munstycke eftersom den får mer luft då[/quote]

NEE, JAG är bög!
Användarens profilbild
Senda
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Senda »

audis4 skrev:
Senda skrev:Större förgasare = större munstycke eftersom den får mer luft då
NEE, henry är bög!
Ååhh, väx upp för fan!!
Användarens profilbild
Glennish
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Glennish »

Ban or ignore, han tigger ju bara om de , han vill bli portad här ifrån så det är inget att bry sig om egentligen 8)

/ Glenn
Dracen skrev:
KoNG skrev:Han är lite vilsen bara
Men du är ju vilsen om du inte märker vad som händer!
haha big lol
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

större förgasare-större munstycke, tvärt om ska bara inte funka...

ju större förgasare desto mer luft flödar igenom..................

Har du testat o öppnat luftskruven lite?

Kollat så nålen ligger rätt? Om brickan inte sitter rätt i trotteln kan motorn verkligen bli cp. Min kompis gjorde så me sin förgasare, och de var ett fan o få den o gå överhuvud taget då...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Zlacker73
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Zlacker73 »

Tack för alla tips men nu går den rätt ok med 70 i huvud och 50 i lågfart,nålen näst högstupp.

jag köpte en Metrakit koppling å lyckades montera den osv...allt funka bra dom första 50metrarna å sän låste bakhjulet :(..hem och av med variatorkåpan å osv igen,kopplingsklockan va jävligt varm osv men jag lät allt svalna å så slängde ja på orginal grejerna å allt funkar igen?!?!
Är det möjligt att jag har en 105mm klocka fast det är 3backs koppling(Kontrollera noga om din originalkoppling två (105mm) eller tre (107mm) "kopplingsbackar".
Du kan även mäta innerdiametern i kopplingsklockan så ser du om den är 105 eller 107mm.
?)
Det medföljer en silverfärgad ring med kopplingen men fattar inte vart jag ska ha den?
Låst