Tjena.
Jag har nyss köpt en dellorto 19mm förgasrare samt insug. När jag monterade denna och var ute och provkörde så märkte jag absolut ingen skillnad. Jag har provat att byta munstycken fram och tillbaka men får ingen skillnad alls. vad kan det vara som är fel?
CalleA skrev:Tjena.
Jag har nyss köpt en dellorto 19mm förgasrare samt insug. När jag monterade denna och var ute och provkörde så märkte jag absolut ingen skillnad. Jag har provat att byta munstycken fram och tillbaka men får ingen skillnad alls. vad kan det vara som är fel?
(Cylindern är orginal samt rör)
den går inte bättre för att du har större förgasare?
du har en större när du trimmar mer så att den får rätt mängd bensin. skulle inte tro att det gör större skillnad med bara större förgasare..
Förgasarens uppgift är att mata bränsle/luftblandning från tanken och luftfiltret till cylindern så att det kan tända, och cylindern tar ju bara in en viss mängd blandning åt gången, så om du så skulle ha 34 mm förgasare och skulle mata på så fasen så tar ju cylindern fortfarande bara in sin bestämda mängd eftersom att resten av moppen är original
Se det från den ljusa sidan: Nu har du en Dellorto 19 mm
Okej skulle det räcka med att köpa en trim 50cc eller måste man köpa störrre? Och måste man ha både cylinder och rör, eller kan man ha bara rör respektive cylinder?
CalleA skrev:Okej skulle det räcka med att köpa en trim 50cc eller måste man köpa störrre? Och måste man ha både cylinder och rör, eller kan man ha bara rör respektive cylinder?
CalleA skrev:Okej skulle det räcka med att köpa en trim 50cc eller måste man köpa störrre? Och måste man ha både cylinder och rör, eller kan man ha bara rör respektive cylinder?
börja med ett nytt rör
Bara för att jag inte bryr mig behöver inte betyda att jag inte förstår.
ställ hellre en dum fråga än förbli dum
ktm sx 125 2003
Yamaha aerox 03 med 70cc sport setup
(OBS)(OBS) har du två stycken svarta z kåpor till aerox i luleå trakten till salu pm:a mig!!!