Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
eliaspaulsson
Elmoped
Inlägg: 22 Blev medlem: 20 oktober 2010, 08:14
Inlägg
av eliaspaulsson » 13 juni 2011, 10:03
Hallo!
Jag tror att mina vevlager eller vevparti är dåliga på min Derbi Senda 03, hur mycke skulle de kosta att lämna in den och få bytat de tror ni i runda slängar?
MVH elias
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635 Blev medlem: 9 november 2007, 15:39
Inlägg
av bensinskalle » 13 juni 2011, 10:34
Runt 7000 fick jag lägga ut en gång i tiden
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
moppepojk
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 590 Blev medlem: 29 oktober 2010, 19:55
Ort: Eddie Meduza
Inlägg
av moppepojk » 13 juni 2011, 10:48
Min kompis lämna in sin crossmotor på vevbyte och de gick på 2000 kr men vet inte riktigt till en moppe
Gå till närmaste återförsäljare
Vi bönder kan, medans ni stadsbor vill! Så sluta klaga
G-son
King of the street
Inlägg: 4115 Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby
Inlägg
av G-son » 13 juni 2011, 11:06
500-1000kr per timma, 2-4 timmars jobb. Vad delarna kostar får du räkna ut själv.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
eliaspaulsson
Elmoped
Inlägg: 22 Blev medlem: 20 oktober 2010, 08:14
Inlägg
av eliaspaulsson » 13 juni 2011, 11:17
okej de var de jag var orolig för. Skulle de kunna gå att göra själv?
och vilka delar skulle man använt? gärna billiga men bra delar!
moppepojk
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 590 Blev medlem: 29 oktober 2010, 19:55
Ort: Eddie Meduza
Inlägg
av moppepojk » 13 juni 2011, 11:47
Kan va lite svårt att balansera veve själv
toxicstone
Kinaraket
Inlägg: 887 Blev medlem: 4 augusti 2010, 11:03
Ort: staffanstorp
Inlägg
av toxicstone » 13 juni 2011, 12:08
moppepojk skrev: Kan va lite svårt att balansera veve själv
Kompletta vevparti behöver givetvis inte balanseras själv, men köper du bara staken så behövs den.
Ska byta på min, håller på och klyver motorn.
Rubrik: hej
om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
moppepojk
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 590 Blev medlem: 29 oktober 2010, 19:55
Ort: Eddie Meduza
Inlägg
av moppepojk » 13 juni 2011, 15:29
NEJ
Vi bönder kan, medans ni stadsbor vill! Så sluta klaga
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278 Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland
Inlägg
av ValoPallo » 13 juni 2011, 20:12
eliaspaulsson skrev: okej men få i hop den då?
Nääh, bara du får med allt så att du inte sitter där med ett kugghjul i handen och undrar varför det inte går att växla
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462 Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm
Inlägg
av KarlssoN^ » 13 juni 2011, 20:25
eliaspaulsson skrev: är de svårt att klyva motorn?
Om du gör det rätt så är det inte så himla svårt, men om du gör fel så får du tänka till (vxllådan ramlar ut på backen!)
ml65
Kinaraket
Inlägg: 935 Blev medlem: 23 maj 2010, 18:34
Inlägg
av ml65 » 13 juni 2011, 20:40
en liggande minarelli liggande är cp enklar , växlat lär vara bökigare .
PoWeRKinG skrev: men med enbart ZX så hade jag 88 i munstycke. det är 86 org och då gjorde den 42.
men med 17,5 och munstycke 100 så märker man till 100% när 100 munstycket slår in för då blir det stor ökning
G-son
King of the street
Inlägg: 4115 Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby
Inlägg
av G-son » 13 juni 2011, 21:24
Att klyva och sätta ihop en motor är enkelt. Att göra det RÄTT är betydligt svårare.
De flesta nybörjare gör mer skada än dom reparerar...
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.