Är det någon som har något tips om hur jag ska ställa in variatorn och kopplingen när jag har bytt till effektrör, jag har prövat med olika fjädrar och vikter men jag har inte fått den att gå bättre än vad den gjorde innan jag bytte rör
patric29 skrev:Är det någon som har något tips om hur jag ska ställa in variatorn och kopplingen när jag har bytt till effektrör, jag har prövat med olika fjädrar och vikter men jag har inte fått den att gå bättre än vad den gjorde innan jag bytte rör
Du kanske inte har ställt in förgasaren rätt?
Polis: Hur fort går den här mopeden då? Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
AndersoNN skrev:Tjena alla tsr användare!
Min slider axxar segt när den blir varm så tänkte prova byta kopplingsfjädrar till hårdare på den.
Men jag vet inte vilka jag ska ha
Jag kör med dragen v-ring, lättare vikter o sportluftfilter..
Så kan någon skicka en länk med passande fjädrar till min setup?
Tack på förhand :)
Inget som vill svara?
Jag hitta inte de förbannade strypningarna på moppen så jag trimma hastighetsmätaren i stället...........nu gör den 85 km.
patric29 skrev:Är det någon som har något tips om hur jag ska ställa in variatorn och kopplingen när jag har bytt till effektrör, jag har prövat med olika fjädrar och vikter men jag har inte fått den att gå bättre än vad den gjorde innan jag bytte rör
Du kanske inte har ställt in förgasaren rätt?
jag har 10 storlekar större huvudmunstycke än orginal, men finns det verkligen ingen annan som har bytt till effektrör på en speedfight som kan säga hur dom gjorde??
patric29 skrev:Är det någon som har något tips om hur jag ska ställa in variatorn och kopplingen när jag har bytt till effektrör, jag har prövat med olika fjädrar och vikter men jag har inte fått den att gå bättre än vad den gjorde innan jag bytte rör
Du kanske inte har ställt in förgasaren rätt?
jag har 10 storlekar större huvudmunstycke än orginal, men finns det verkligen ingen annan som har bytt till effektrör på en speedfight som kan säga hur dom gjorde??
Jetforce_Dahlin skrev:
Du kanske inte har ställt in förgasaren rätt?
jag har 10 storlekar större huvudmunstycke än orginal, men finns det verkligen ingen annan som har bytt till effektrör på en speedfight som kan säga hur dom gjorde??
hur ser elektroden på tändstiftet ut?
Tändstiftet måste man väll kolla direkt efter att man kört ett tag, hur kan man göra det, allt e ju varmt som fan??
patric29 skrev:
jag har 10 storlekar större huvudmunstycke än orginal, men finns det verkligen ingen annan som har bytt till effektrör på en speedfight som kan säga hur dom gjorde??
hur ser elektroden på tändstiftet ut?
Tändstiftet måste man väll kolla direkt efter att man kört ett tag, hur kan man göra det, allt e ju varmt som fan??
Det är bara att vänta tills det har kallnat. Det gör absolut ingenting
Polis: Hur fort går den här mopeden då? Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
[quote="AndersoNN"]Tjena, jag undrar bara vilka kopplings fjädrar som kommer bli bäst på min slider?
Funderar på 15% hårdare, för jag vill ha bättre acc ?"/
Min setup är..
Dragen v-ring
5,5 grams vikter
Sport filter
Tacksam för SNABBA svar :D[/quote]
jag tror inte du ska byta kopplingsfjä.drar så länge du inte byter till "värre" setup som tex effektrör för annars får du någ ingen effektökning eller du kanske snarare får effektminskning efter som kopplingen inte orkar dra ut kopplingen till klockan då... så var det för mig när jag hade för hårda fjädrar till effektrör
AndersoNN skrev:Tjena, jag undrar bara vilka kopplings fjädrar som kommer bli bäst på min slider?
Funderar på 15% hårdare, för jag vill ha bättre acc ?"/
Min setup är..
Dragen v-ring
5,5 grams vikter
Sport filter
Tacksam för SNABBA svar :D
jag tror inte du ska byta kopplingsfjä.drar så länge du inte byter till "värre" setup som tex effektrör för annars får du någ ingen effektökning eller du kanske snarare får effektminskning efter som kopplingen inte orkar dra ut kopplingen till klockan då... så var det för mig nä'r jag hade för hårda fjädrar till effektrör
Okajj, men alla säger att man kan byta dem så får man ett bättre acc?
Jag är ute efter acc för jag stuntar så "/
Jag hitta inte de förbannade strypningarna på moppen så jag trimma hastighetsmätaren i stället...........nu gör den 85 km.
Hej har en aerox 06a helt ostrypt med malossi fly clutch med röda fjädrar
tänkte köpa ett variator kit, har funderat på Polini speed control kit men vet inte riktigt. någon som har något annat tips på annan? är ute efter acc, undrar även om det blir stor skillnad i hastighet:)
okej jag ska nog köpa polini speed control till min aerox 09
jag undrar om jag behöver byta fläkt fast fläktens diameter är 95-97 mm inte riktigt säker och polinis variator är 95 mm så behöver jag byta fläkt då?
äre svårt att montera eller är det bara en variator skål med vikter.
aeroxleoZX skrev:okej jag ska nog köpa polini speed control till min aerox 09
jag undrar om jag behöver byta fläkt fast fläktens diameter är 95-97 mm inte riktigt säker och polinis variator är 95 mm så behöver jag byta fläkt då?
äre svårt att montera eller är det bara en variator skål med vikter.
I helvete heller. Lika enkelt att montera som en kycklingbit i en lampa!
hej jag har en snake furious som jag har satt öppet luftfilter och ett leovice zx och då undrar jag vad jag ska ha för vikter, kopplingsfjädrar och förgasar bestykning?
hansson95 skrev:hej jag har en snake furious som jag har satt öppet luftfilter och ett leovice zx och då undrar jag vad jag ska ha för vikter, kopplingsfjädrar och förgasar bestykning?
Tjena, jag har precis bytt till en malossi fly clutch till min slider och den har Zx rör , 4,5 grams vikter och medelhårda kopplingsfjädrar. nu till problemet: när jag drar iväg så liksom BROOM BRÖÖM precis som att kopplingen slirra lite men jag har testat dom hårdaste fjädrarna men då orkade kopplingen inte dra ut ordentlikt men måste man "köra in" en ny koppling eller vad kan problemet vara för den går saktare nu också det borde väl igentligen inte spela någon roll om man byter koppling för det påvärkar ju bara början om man ställer in den rätt! kan det vara så att jag måste ha lättare vikter till en ny koppling eller?
[quote="kallee95"]Vilka Kopplingsfjädrar tror ni passar bäst till setupen:
-3.80g vikter
-Avgassystem Hebo Performance(strypt)
-Dragen v-ring
Har en keeway f-act nkd och jag är ute efter ett bättre acc:)[/quote]
jag tror att medel hårda fungerar bra för dig för de hade jag till effektrör och det funkade bra
[quote="Nutbreaker"][quote="kallee95"]Vilka Kopplingsfjädrar tror ni passar bäst till setupen:
-3.80g vikter
-Avgassystem Hebo Performance(strypt)
-Dragen v-ring
Har en keeway f-act nkd och jag är ute efter ett bättre acc:)[/quote]
jag tror att medel hårda fungerar bra för dig för de hade jag till effektrör och det funkade bra [/quote]
Okej tack så jätte mycket:D Då blir det av och handla imon då;)
Tjena, jag har en malossi multivarre liggandes o undrar om man får bättre acc om man sätter på den?
Jag fick med en vit tryckfjäder med men måste man byta den eller de behövs inte?
Setup:
Dragen v-ring
5,5 g vikter
Sport filter
Jag hitta inte de förbannade strypningarna på moppen så jag trimma hastighetsmätaren i stället...........nu gör den 85 km.
AndersoNN skrev:Tjena, jag har en malossi multivarre liggandes o undrar om man får bättre acc om man sätter på den?
Jag fick med en vit tryckfjäder med men måste man byta den eller de behövs inte?
Setup:
Dragen v-ring
5,5 g vikter
Sport filter
Tryckfjäder behöver inte bytas om man kör på org. cylinder.
AndersoNN skrev:Tjena, jag har en malossi multivarre liggandes o undrar om man får bättre acc om man sätter på den?
Jag fick med en vit tryckfjäder med men måste man byta den eller de behövs inte?
Setup:
Dragen v-ring
5,5 g vikter
Sport filter
Tryckfjäder behöver inte bytas om man kör på org. cylinder.
Får man bättre acc?
Jag hitta inte de förbannade strypningarna på moppen så jag trimma hastighetsmätaren i stället...........nu gör den 85 km.
köpte precis en malossi koppling (fly clutch) till min slider och jag testade först dom kopplingsfjädrarna som satt i men dom var för mjuka så jag testade dom hårdaste (sport +) och dom var för hårda så jag satte i mellan (sport) håra fjädrar och den drar för tidigt men om jag sätter på ännu hårdare kommer dom vara för hårda. jag har sett att det finns några skruvar man kan ställa in men jag vill inte börja skruva på dom för än jag vet att det är dom? finns det något annat som skulle göra så kopplingen slirar?
Nutbreaker skrev:köpte precis en malossi koppling (fly clutch) till min slider och jag testade först dom kopplingsfjädrarna som satt i men dom var för mjuka så jag testade dom hårdaste (sport +) och dom var för hårda så jag satte i mellan (sport) håra fjädrar och den drar för tidigt men om jag sätter på ännu hårdare kommer dom vara för hårda. jag har sett att det finns några skruvar man kan ställa in men jag vill inte börja skruva på dom för än jag vet att det är dom? finns det något annat som skulle göra så kopplingen slirar?
Om du kör med ett strypt avgassystem så orkar inte moppen dra ut de hårda fjädrarna i kopplingen. Dra pluggen så kan du köra med hårdare kopplingsfjädrar.
Nutbreaker skrev:köpte precis en malossi koppling (fly clutch) till min slider och jag testade först dom kopplingsfjädrarna som satt i men dom var för mjuka så jag testade dom hårdaste (sport +) och dom var för hårda så jag satte i mellan (sport) håra fjädrar och den drar för tidigt men om jag sätter på ännu hårdare kommer dom vara för hårda. jag har sett att det finns några skruvar man kan ställa in men jag vill inte börja skruva på dom för än jag vet att det är dom? finns det något annat som skulle göra så kopplingen slirar?
Om du kör med ett strypt avgassystem så orkar inte moppen dra ut de hårda fjädrarna i kopplingen. Dra pluggen så kan du köra med hårdare kopplingsfjädrar.
Nutbreaker skrev:köpte precis en malossi koppling (fly clutch) till min slider och jag testade först dom kopplingsfjädrarna som satt i men dom var för mjuka så jag testade dom hårdaste (sport +) och dom var för hårda så jag satte i mellan (sport) håra fjädrar och den drar för tidigt men om jag sätter på ännu hårdare kommer dom vara för hårda. jag har sett att det finns några skruvar man kan ställa in men jag vill inte börja skruva på dom för än jag vet att det är dom? finns det något annat som skulle göra så kopplingen slirar?
Om du kör med ett strypt avgassystem så orkar inte moppen dra ut de hårda fjädrarna i kopplingen. Dra pluggen så kan du köra med hårdare kopplingsfjädrar.
[quote="GabrielMedKymcoN"][quote="Nutbreaker"]köpte precis en malossi koppling (fly clutch) till min slider och jag testade först dom kopplingsfjädrarna som satt i men dom var för mjuka så jag testade dom hårdaste (sport +) och dom var för hårda så jag satte i mellan (sport) håra fjädrar och den drar för tidigt men om jag sätter på ännu hårdare kommer dom vara för hårda. jag har sett att det finns några skruvar man kan ställa in men jag vill inte börja skruva på dom för än jag vet att det är dom? finns det något annat som skulle göra så kopplingen slirar?[/quote]
Om du kör med ett strypt avgassystem så orkar inte moppen dra ut de hårda fjädrarna i kopplingen. Dra pluggen så kan du köra med hårdare kopplingsfjädrar.[/quote]
jag kör med ett urpluggat zx rör och 4,5 grams vikter
Nutbreaker skrev:köpte precis en malossi koppling (fly clutch) till min slider och jag testade först dom kopplingsfjädrarna som satt i men dom var för mjuka så jag testade dom hårdaste (sport +) och dom var för hårda så jag satte i mellan (sport) håra fjädrar och den drar för tidigt men om jag sätter på ännu hårdare kommer dom vara för hårda. jag har sett att det finns några skruvar man kan ställa in men jag vill inte börja skruva på dom för än jag vet att det är dom? finns det något annat som skulle göra så kopplingen slirar?
Om du kör med ett strypt avgassystem så orkar inte moppen dra ut de hårda fjädrarna i kopplingen. Dra pluggen så kan du köra med hårdare kopplingsfjädrar.
jag kör med ett urpluggat zx rör och 4,5 grams vikter
Jaha, okej... hmmm... Då måste du nog spänna fjädrarna tills dom blir lagom hårda/mjuka.
båda så får du gasres
ne men jag köpte en ny koppling för att min var schleten annars hade jag nog köpt en varriator typ polini speedcontrol eller malossi multivar