ah ok, tänkte nog mer på att det är lite använt, men om det går bra och köra på det gamla så gör jag väl det då Har även kollat upp och org måtten ska vara 12x15x15mm org och undrar nu om ett med måtten 12x15x14,7mm skulle passa eller skulle detta vara ett missförstånd bland de olika försäljarna?
Pinsam fråga men har aldrig gjort det så.. Hur gör man för att lossa ta bort baklampan? Med kontakter som på blinkersen och så menar jag då, för ska byta lampa och har tagit bort tejpen en bete men finner ingen kontakt! Någon som har lite erfarenhet som vet på ett ungefär vart de sitter eller hur man tar lös?
tjena! behöver DRD Racing Limited Edition kåpor ,nån som vet vart det går att få tag i?Helst en hemsida eller en återförsäljare som inte ligger i Jokkmokk tack
asså någon som vet vad det är för fel om min Derbi Senda sm x-treme -06:a tuggar tändstift på typ 1 dag och allt i el väg slutar fungera fram lampan,blinkers allt och om jag vrider av tändningen med nyckel så stängs inte moppen av... någon som vet eller har en fundering?
ValoPallo skrev:
difaren skrev:skäms du inte ??! han har ju bakspegeln kvar ju
Det är ingen backspegel, det är en anslagstavla med bastutiderna
derbitixx skrev:asså någon som vet vad det är för fel om min Derbi Senda sm x-treme -06:a tuggar tändstift på typ 1 dag och allt i el väg slutar fungera fram lampan,blinkers allt och om jag vrider av tändningen med nyckel så stängs inte moppen av... någon som vet eller har en fundering?
klassikt el fel
bara titta över det om du inte har grillat regulatorn
vilket täntift kör du med ?
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
jag ska köra med b8es igentligen men kör med b9es för att dom håller längra.
edit:Det är lungt nu några fittor som dragit ut massa sladdar ur moppen......
fast den tuggar endå stift fast jag tror att dom sotar igen pga av oljan. tar man bara bort 2 skruvar för oljepumpen och sen är det lungt eller måste man göra nått mer?
ValoPallo skrev:
difaren skrev:skäms du inte ??! han har ju bakspegeln kvar ju
Det är ingen backspegel, det är en anslagstavla med bastutiderna
Hej! Har ett jättejobbigt problem med min Derbi Senda xtreme 04. När man ska köra iväg börjar man som vanligt på ettan se tvåan och sen trean, eller nä man kan inte få in treans växel! om man inte gasar fullt samtidigt? Skitskumt tycker jag...
wille95 skrev:
köp mindre fälgar o däck o sänk fjädringen så moppen blir lägre då blir ju stödet lite längre
men du får köpa ett järnrör o böj till och borra i
stödet blev för kort när jag höjde den och jo jag ska ha kvar höjningen
Hej! Jag frågar åt en kompis som har fel på sin Senda xtreme 05? När man blinkar åt vänster så blinkar den högra blinkerslampa svagt. Och om man drar ut sockeln eller vad det är, ( sitter bakom framlyktan så funkar det men då funkar inte belysningen till hastighetsmätaren. vad är då felet ? tacksam för svar.