Vista till xp?

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc
Användarens profilbild
YamahaFille
Svårstartad skrothög

Vista till xp?

Inlägg av YamahaFille »

Tja, har fått en laptop som är från typ 2006-07 och den är det vista på(ganska så seg alltså).
Tror ni det blir bättre att formatera och köra in xp i den istället?, För kan få tag på operativet genom skolan gratis :D
Den borde väl bli snabbare då?(Får panik på slöa datorer, därför jag frågar xD).

Men problemet är att jag vet inte hur man ska formatera när vista redan ligger,från början på hårddisken, alltså en egen partition.
Någon som vet hur man gör? :P
Bild
Bild
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

Den kommer bli snabbare med XP men hade varit bäst med Win 7 :)

Bara sätt i CDn och klicka på formatera och sen lägga ihop hårddisken till 1 och lägg in de nya operativsystemet :)
Användarens profilbild
kevinspeedfight
Farsans gamla zündapp

Inlägg av kevinspeedfight »

va inte så säker på att den kommer gå snabbare med win xp, det är ett gammalt operativsystem. prova att göra en färsk ominstallation av win vista.
och som han ovan skrev win 7 är bäst ;) och att snabba upp datorn lite kan du göra med att uppgradera till lite mer ram minne. men kolla upp först hur mkt din laptop klarar i ram minne så du inte stoppar i för mkt ;) och sen om du har 34bits operativsystem så behöver du inte mer än 4gig men om du har 64bit så är det bara stoppa i så mkt som din dator klarar av ;)
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

32 bit*

Men iaf, försök fixa Win 7 kan fixa crack så du slipper oäkta programvara :) och kan uppdatera utan att vara rädd :)

Men som sagt, kolla Ram och hårddisk och Cpu speed :)

Har du 1 gb elr under i ram så uppgradera annars klarar du Win 7 Bra :) och minst 1.8 i cpu :)
Användarens profilbild
fredde802
Svårstartad skrothög

Inlägg av fredde802 »

kör på windows 7 istället! det finns ju att ladda ner ;)
Bara för att jag inte bryr mig behöver inte betyda att jag inte förstår.

ställ hellre en dum fråga än förbli dum :P

ktm sx 125 2003
Yamaha aerox 03 med 70cc sport setup :P

(OBS)(OBS) har du två stycken svarta z kåpor till aerox i luleå trakten till salu pm:a mig!!!
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

Win 7 presterar bättre än XP så det är en gammal sanning som är myt nu.
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
Användarens profilbild
YamahaFille
Svårstartad skrothög

Inlägg av YamahaFille »

ok tack för svaren, men jag har 1.6 Ghz processor och 2Gb ram!
Tror ni win 7 kmr flyta på bra om man inte installerar mer än firefox,spotify o steam? :P

Och sätter inställningarna på "Hög prestanda".
Bild
Bild
amoreex
Svårstartad skrothög

Inlägg av amoreex »

Det kommer flyta på bra !
Här nedan är systemkraven och din dator klarar det galant ;)

Det här är vad som krävs om du vill köra Windows 7 på din dator:

32-bitars (x86) eller 64-bitars (x64) processor på 1 gigahertz (1GHz) eller snabbare

1 GB RAM-minne (32-bitars) eller 2 GB RAM-minne (64-bitars)

16 GB tillgängligt diskutrymme (32-bitars) eller 20 GB (64-bitars)

Grafikenhet med DirectX 9 och WDDM 1.0-drivrutin eller senare
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

Köp windows 7 rekomenderar de starkt! :) hade de i typ 1 år men det var oäkta så jag slutade få uppdateringar så nu ominstallerade jag mitt vista och kan bara säga att det är mkt segare än 7an ;)
amoreex
Svårstartad skrothög

Inlägg av amoreex »

vicke xX SMT skrev:Köp windows 7 rekomenderar de starkt! :) hade de i typ 1 år men det var oäkta så jag slutade få uppdateringar så nu ominstallerade jag mitt vista och kan bara säga att det är mkt segare än 7an ;)
Har ett program till dej ifall du vill ha som crackar ditt windows 7 ^^
bara till att köra programmet och så när det säger till startar du om datorn så är det aktiverat^^
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

amoreex skrev:
vicke xX SMT skrev:Köp windows 7 rekomenderar de starkt! :) hade de i typ 1 år men det var oäkta så jag slutade få uppdateringar så nu ominstallerade jag mitt vista och kan bara säga att det är mkt segare än 7an ;)
Har ett program till dej ifall du vill ha som crackar ditt windows 7 ^^
bara till att köra programmet och så när det säger till startar du om datorn så är det aktiverat^^
hade ett sånt men sen då det kom nya updates till win 7 som kollade om det var äkta eller falsk programvara så funkade det inte längre.. :)
amoreex
Svårstartad skrothög

Inlägg av amoreex »

Men detta funkar iaf ;)
har kört med det sen win7 släpptes och installerade om för några dagar sedan och funkar galant! :)
Användarens profilbild
YamahaFille
Svårstartad skrothög

Inlägg av YamahaFille »

tack så mkt alla för svaren, sitter nu på win 7 ultimate 32bit på min laptop och det flyter på mkt bra :D

Nu är de ju så att de är crackat så jag vet att jag inte ska installera denna uppdateringen:KB971033.

Finns det några andra updates som man ska akta sig för?
Har iallafall satt inställningarna på att den bara ska uppdatera endast viktiga,så hoppas på att de ska gå! :P
Bild
Bild
Användarens profilbild
Tobiiash
Stunter

Inlägg av Tobiiash »

xytoo skrev:32 bit*

Men iaf, försök fixa Win 7 kan fixa crack så du slipper oäkta programvara :) och kan uppdatera utan att vara rädd :)

Men som sagt, kolla Ram och hårddisk och Cpu speed :)

Har du 1 gb elr under i ram så uppgradera annars klarar du Win 7 Bra :) och minst 1.8 i cpu :)

http://thepiratebay.org/torrent/5157412 ... luding_Ent

Ladda ner den windows 7 alla verisioner pås venska och engelska jag kör med den, kan visa cracket sen med tar 1 min att cracka :twisted:
Användarens profilbild
Tobiiash
Stunter

Inlägg av Tobiiash »

YamahaFille skrev:tack så mkt alla för svaren, sitter nu på win 7 ultimate 32bit på min laptop och det flyter på mkt bra :D

Nu är de ju så att de är crackat så jag vet att jag inte ska installera denna uppdateringen:KB971033.

Finns det några andra updates som man ska akta sig för?
Har iallafall satt inställningarna på att den bara ska uppdatera endast viktiga,så hoppas på att de ska gå! :P

På det jag länka kan du installera alla updates det har jag gjort i 1 års tid nu :roll:
amoreex
Svårstartad skrothög

Inlägg av amoreex »

Adda mig annars på Msn så skickar jag över ett crack som funkar prima till dig :)

robin.magnusson@nezzer.se
Användarens profilbild
YamahaFille
Svårstartad skrothög

Inlägg av YamahaFille »

De e lugnt jag klarar mig bra på det jag har nu, det var bara juste den uppdateringen jag inte skulle hämta..men det flyter på bra nu så tack för alla svaren iaf!! :)
Bild
Bild
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

YamahaFille skrev:De e lugnt jag klarar mig bra på det jag har nu, det var bara juste den uppdateringen jag inte skulle hämta..men det flyter på bra nu så tack för alla svaren iaf!! :)
gjorde samma sak som dej, laddade ner windows 7 ultimate och tog remove WAT och undvek en uppdatering som kollade om man hade äkta windows, sen efter en tid uppdaterade datorn sej på samma gång man stängde av den så man kunde inte stänga av den utan att uppdatera och sen slutade det med att jag inte fick några mera uppdateringar så jag gav upp och ominstallerade mitt vista ;) tror nog det blir att köpa ett äkta windows :)
Skriv svar