jaja, det sitter på tändplattan, ser ju veven, tagit av dem 2 låsringarna som sitter på vevenJolly skrev:Har du fått bort svänghjulet?
Edit: Eller det antar jag att du har. Har du tagit bort ramfästet som sitter ovanpå blocket? Sitter med 2 låsringar.

Nej nu är du ute och cyklar. Jag klöv min motor för 1 vecka sen, men kan inte minnas att jag hade några problem med att få isär sakerna? Tror det bara var att dra när man skruvat bort alla skruvar, då det enda som håller ihop motorn då är packningsmassa.jan-ee skrev:du måste nog ha en avdragare för att få loss halvan
och lagrena som klämmer åt axeln och halvorna ganska hårt. jag använde iallafall avdragare när jag klyvde min motorJolly skrev:Nej nu är du ute och cyklar. Jag klöv min motor för 1 vecka sen, men kan inte minnas att jag hade några problem med att få isär sakerna? Tror det bara var att dra när man skruvat bort alla skruvar, då det enda som håller ihop motorn då är packningsmassa.jan-ee skrev:du måste nog ha en avdragare för att få loss halvan
Du använder avdragaren när du tar bort svänghjulet.jan-ee skrev:och lagrena som klämmer åt axeln och halvorna ganska hårt. jag använde iallafall avdragare när jag klyvde min motorJolly skrev:Nej nu är du ute och cyklar. Jag klöv min motor för 1 vecka sen, men kan inte minnas att jag hade några problem med att få isär sakerna? Tror det bara var att dra när man skruvat bort alla skruvar, då det enda som håller ihop motorn då är packningsmassa.jan-ee skrev:du måste nog ha en avdragare för att få loss halvan
joklart jag gjorde det men även att klyva motorn. kan vara att min satt hårdare än eran men min lossnade inte utan.teddyman skrev:Du använder avdragaren när du tar bort svänghjulet.jan-ee skrev:och lagrena som klämmer åt axeln och halvorna ganska hårt. jag använde iallafall avdragare när jag klyvde min motorJolly skrev: Nej nu är du ute och cyklar. Jag klöv min motor för 1 vecka sen, men kan inte minnas att jag hade några problem med att få isär sakerna? Tror det bara var att dra när man skruvat bort alla skruvar, då det enda som håller ihop motorn då är packningsmassa.
Länken funkar inte.oskar94 skrev:Här är en komplett guide över hur och vad du behöver för att klyva motornBorde väl vara liknande iallafall om jag inte har fel?! http://www.garagego.se/forum/guider/cro ... erna/[url]