Måste bara berätta om min sjuka tur med snuten förra veckan.

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Måste bara berätta om min sjuka tur med snuten förra veckan.

Inlägg av Sockan »

Okej! Det var förra veckan, förra fredagen faktiskt!

Det började med att jag skulle in och köpa cola samt marabou frukt & mandel, men jag gjorde några ärenden efter att jag köpt mitt privata drivmedel och fick låna ut min Neos till en kille som åkte och hämtade öl åt de andra. Han kom tillbaka och jag skulle skjutsa hem honom, sagt och gjort... vi hann väl en 50 meter tills polaren sa "där var snuten" senare kollar jag bakom i backspegeln ,ser hur snuten kommer närmare, då drar de på blåljus och blinkar med hel/halvlyse frenetiskt bakom mig, jag låtsas inte om det eftersom det inte hade blivit helt mörkt ännu, men då började de tuta och tjuta med syrenerna.

Satt och tänkte i mitt huvud men det gällde att agera snabbt, jag åtke direkt åt höger in på en liten statsväg där de följde efter tutandes och tjutandes. Fy helvete vad det lät, jag höll mig lugn iallafall och inget adrenalinrus som de första gångerna ;) Det enda som gällde var att ta sig bort bort bort lååångt bort! kom iallafall vidare och körde rakt igenom en cykelbom (du vet sånna som har 2 bommar som går längre än den andre på varje sida, så de går att sick-sacka igenom) Jag kollade bakom mig och såg hur de snopet stog och blinkade ;) Åkte upp i byområde med massor av småvägar när jag kommit utom synhåll och ställde av mopeden vid min gamla skola, vi slängde av oss de ytliga kläderna och gick iväg, stolta över våran (min?) flykt. Vi går ner till hans hus (hjälm + kläder ligger på moppen nu)

Han får för sig att bara hämta sin ADHD medicin och dra ut igen, sagt och gjort han går in jag väntar utanför.. sen börjar vi gå upp för en as lång backe och ovanför står det en skinnbula som tittar på oss och går lite fram och tillbaka, varpå han frågar när vi kommer upp vad vi heter och vi svarar lugnt. Då säger han "bra, då kommer ni med mig." och vi får följa med eftersläpandes, han har ett hårt tag i både av oss. Han frågade om vi visste något men nää.. det visste vi inte... och vi blev ledda till moppen där 1 snutbil och 1 civvare stog utanför. samt en bevaknignstjänst bil som åkte iväg, det var alltså denne bevakningstjänstbil som hade larmat snuten, utan detta misstag hade vi kommit undan! Hur som, vi börjar snacka jävligt länge och de ska kolla på moppen och allt sånt där, men de har ingen laser! så jävla överlycklig jag är så säger jag att den går cirka 40 på mätaren men att det är värsta glädjemätaren och den går kanske 30 ärliga. ( :roll: )

Vi har inga pappren på mopeden, den är avställd men iallafall försäkrad (så nej, den är itne stulen!) Den är trimmad och ltie smått och gått. Efter 2 timmar med världens irriterande snuthora (Ja, här använder jag faktiskt ordet *fult ord*!) så kunde de konstatera att jag ägde mopeden. (Nu var klockan cirka 12 på kvällen...) Hon hade typ en fjortisröst och hade brunkräm i hela ansiktet.

Efter dessa 2 timmar, och extremt dumt jävla ovetande och "jag är ledsen om jag orsakade nåt problem asså..." och diverse predikningar om hur man alltid ska stanna osv så är jag riktigt jävla trött och bara går iväg och sätter mig cirka 10 meter ifrån bilen, då tror de att jag ska fly och springer ifatt mig och LÅSER FAST MIG med sina handklover längst med stuprännan... Sen kollar de igenom hela moppen, innuti och allt. Hittar typ 10 öl som var min kompis (jag blåste grönt på alkotestet ;) ) och det var ungefär här som de började leka CSI och sa "fan, här kom det ju upp nya hemligheter hela tiden! är det nåt mer du vill säga nu så vi slipper leta?" "Öööh nää... tror inte det?" så står det och letar med ficklampor in mellan kåpor och bryter nästan sönder kåpfanskapen, alla hopapr ur sina fästen i varandra iallafall och fick spendera 30 min med att sätta ihop skiten igen.

De letade även igenom alla mina fickor och väska, tjejen kollade igenom väskan och lyfte upp ett par av mina kallingar, varpå jag med glädje svarade "de där har jag tränat i" då släppte hon dem väääldigt fort. :) man får vara lite jävlig ibland..

HUR SOM jag fick GÅ efteråt, utan NÅGOT SOM HELST STRAFF! Jag sa att jag itne fattade att snuten ville att jag skulle stanna för ajg hade ju aldrig gått på någon körkortskurs osv.. :roll: Jag var ju 1994'a och slapp ju körkort för 30 moppe ;)

Jävligt luddigt skrivet iallafall, men orsaken att de skulle stanna mig från början var trasig baklampa. Och om de ser mig någon gång mer i staden där jag bor så vet de vart jag bor och då ska de hem med laser och mäta "alla mina illegala fordon"..

Fråga på om de är nåt som är oklart - och dela gärna med er av eran extrema tur! Jag fick liksom INGENTING!

Senare på kvällen drog jag in med crossen för att leka lite.. en polis åkte efter i 50 meter sen stannade han.. :roll: Blev inget mer kul den kvällen!
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!

Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Användarens profilbild
friberg
Varnad

Inlägg av friberg »

HAAHHAHAHAHAHAHAHAHA
*fult ord* mods
Derbi_senda_sm_xtreme
Elmoped

Inlägg av Derbi_senda_sm_xtreme »

haha fett tur!

''tjejen kollade igenom väskan och lyfte upp ett par av mina kallingar, varpå jag med glädje svarade "de där har jag tränat i" då släppte hon dem väääldigt fort.'' hahahaha, roligaste jagh har hört på länge! haha
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad

Inlägg av Bergsten »

cooling :P ägigt dedär med kallingarna
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23515
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

Tycker att det var en sån extremt rolig grej att ha varit med om så var tvungen att dela med mig! Getawayen såg ganska lustig ut när man åkte i en brant backe (på väg till skolan) så att båda hade fötterna ner i backen och puttade upp oss. :lol:
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!

Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Användarens profilbild
Bjule
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Bjule »

Hahaha fyfan vad gal1 :) Sjukt kul attläsa :D
-Han ser man bra i mörkret

-Kör på honom och säg att du inte såg honom.
Användarens profilbild
Stromer
Svårstartad skrothög

Inlägg av Stromer »

Hahah skööning N:et ;)
Användarens profilbild
Hebbex
Svårstartad skrothög

Inlägg av Hebbex »

Hahaha riktigt skön historia (:

Grattis på ditt 1000 inlägg!
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

Jag gillade det där "varpå jag med glädje svarade" :P
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
moppepojk
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moppepojk »

Haha Bästa på länge. Blev stoppad på Minibike med 50cc cross motor på jag med 10 liter hemmbränt i ryggsäcken blev inte så kul det :roll:
Användarens profilbild
Nicke21
Elmoped

Inlägg av Nicke21 »

HAHAHAHAHA :wink:
"Fundamentalistiska islamister än kända för sitt explosiva mode."

Racing a honda is like being in the special olympics, even if you win you're still retarted.
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

hahaha garva som fan när jag läste det här:
då tror de att jag ska fly och springer ifatt mig och LÅSER FAST MIG med sina handklover längst med stuprännan...
och det med kalsongerna :lol:
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
Pontus_PGO
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Pontus_PGO »

det med kalsongerna var fan klockrent :D :P
PGO PMX NAKED :D
Skriv svar