Audi eller bmw?

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres

Inlägg av aerox-sami »

ktm_danielsson skrev:
Mura skrev:bmw är för turkar och audi är för araber. japanskt är det enda rätta :D
Japanskt = Kinesiskt med annat namn bara :)
eller inte...

håller helt annan kvalitet :)

nissan skyline r34 <3 men blir nog en r33 när jag har råd med egen bil :)
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

jag gillar båda bilarna riktigt mycket men jag tycker mer om audi :roll:
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
Användarens profilbild
derbitixx
Elmoped

Inlägg av derbitixx »

Nutbreaker skrev:VOLVO 8) 8) 8)
Här har vi en kille med smak ;) +1
ValoPallo skrev:
difaren skrev:skäms du inte ??! han har ju bakspegeln kvar ju :lol:
Det är ingen backspegel, det är en anslagstavla med bastutiderna :D
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

krig på chatten asien vs europa :D
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

ktm_danielsson skrev:
Mura skrev:bmw är för turkar och audi är för araber. japanskt är det enda rätta :D
Japanskt = Kinesiskt med annat namn bara :)

fel ;)
Boatioan: Kineskt
Honda: Japanskt ;)

STORA skillnader ;)
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

derbitixx skrev:
1+

Nä, volvo skall det vara! Visst jag skall använda bmw's 535 motor i ett annat volvo projekt men, men :roll:. Eftersom deras 3.5L 6:or är väldigt bra motorer :)
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

KarlssoN^ skrev:
derbitixx skrev:
1+

Nä, volvo skall det vara! Visst jag skall använda bmw's 535 motor i ett annat volvo projekt men, men :roll:. Eftersom deras 3.5L 6:or är väldigt bra motorer :)

mjoo därför det är så fint att smäcka på en turbo :D
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

ktm_danielsson skrev:
Mura skrev:
ktm_danielsson skrev: Japanskt = Kinesiskt med annat namn bara :)
okej?
Inte sura nu mura :roll:
ohhhhhhhhh. den va bra matte :lol:

japanskt är hel rätt ju 8)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

+1 :)
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket

Inlägg av D3nnis »

de där beror ju lite på. kommer i håg vi lånade en bmw när vi skulle hämta en båt och vi åkte från västerås till örebro och fick fylla på motorolja 2 gånger så jag tycker ju att audi är bättre.
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

D3nnis skrev:de där beror ju lite på. kommer i håg vi lånade en bmw när vi skulle hämta en båt och vi åkte från västerås till örebro och fick fylla på motorolja 2 gånger så jag tycker ju att audi är bättre.
Och ni var så jävla efterblivna att ni inte fattade att den läckte? Så det går när icke motorkunniga får bil antar jag.
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!

Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket

Inlägg av D3nnis »

Sockan skrev:
D3nnis skrev:de där beror ju lite på. kommer i håg vi lånade en bmw när vi skulle hämta en båt och vi åkte från västerås till örebro och fick fylla på motorolja 2 gånger så jag tycker ju att audi är bättre.
Och ni var så jävla efterblivna att ni inte fattade att den läckte? Så det går när icke motorkunniga får bil antar jag.
jo för de vaaaar ju verkligen såååån jäääääääättteeee stor oljie fläck på parkerigen när vi komm hem. och du kan ju sluta och kalla folk saker när du inte vet hur de ligger till
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

Vaddå hur det ligger till?

Du lägger betyget på 2 olika bilmärken bara för att EN bil ni hade lånat läckte motorolja. Knappast bilmärkets fel?!??!

Hur hårt hade båda pressats? exakt samma press? Hur lång mätarställning? hur gamla bilar? När var senaste serven på bägge bilarna?

Du gör precis som de flesta rasister tänker. "Den där negern rånar, ALLA NEGERS RÅNAR!!!"

Fast här är det "LOL min familj är så jävla keff och lånar en bil med trasiga packningar så att motoroljan läcker ut, MEN FAN DE ÄR BILENS FEL LOLOLOL nu kan jag trolla BMW överallt!!"

Med det sagt så tycker jag endå AUDI är en bättre bil, just för att vi har haft en och den gick jäävligt bra. Dock tycker jag BMW är snyggare, men en sån jävla turkstämpel på båda efter att ha varit i södertälje en dag. (10 minuter räcker)

En vit rostig gammal skitaudi som gick runt 240-250 på mätaren.. Modifierat insug, tändning och chiptrim... :roll:

Kul att köra på motorvägen med den ;)
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!

Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Inlägg av TK_DRAC »

Jag tycker bmw har snyggare bilar men då har du alla utläningar efter dig sen...
Erydian
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Erydian »

aoudi s3/a3
sjukt najs bilar!
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

BMW är fina typ 1980 och bakåt :) Annars är ju audi bättre på det mesta.

Har dock nästan alltid tyckt mer om BMW pga bakhjulsdrift men om man jämför deras senaste modeller så ser dom ju sjuuuuuukt jävla tråkiga ut. Till skillnad från audi som bara gör finare och finare bilar :)

Och jag är dessutom övertygad om att audi är bättre bilar på i princip allt utom körglädje kanske :)

Sen vill jag säga att dom turkigaste BMW-bilarna helt klart är E36, ganska fula är dom också.. Kör på en E30 ist! Dom är faktiskt fina :)

Men vill man åka med stil kör man ju såklart italienskt!
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket

Inlägg av D3nnis »

Sockan skrev:Vaddå hur det ligger till?

Du lägger betyget på 2 olika bilmärken bara för att EN bil ni hade lånat läckte motorolja. Knappast bilmärkets fel?!??!

Hur hårt hade båda pressats? exakt samma press? Hur lång mätarställning? hur gamla bilar? När var senaste serven på bägge bilarna?

Du gör precis som de flesta rasister tänker. "Den där negern rånar, ALLA NEGERS RÅNAR!!!"

Fast här är det "LOL min familj är så jävla keff och lånar en bil med trasiga packningar så att motoroljan läcker ut, MEN FAN DE ÄR BILENS FEL LOLOLOL nu kan jag trolla BMW överallt!!"

Med det sagt så tycker jag endå AUDI är en bättre bil, just för att vi har haft en och den gick jäävligt bra. Dock tycker jag BMW är snyggare, men en sån jävla turkstämpel på båda efter att ha varit i södertälje en dag. (10 minuter räcker)

En vit rostig gammal skitaudi som gick runt 240-250 på mätaren.. Modifierat insug, tändning och chiptrim... :roll:

Kul att köra på motorvägen med den ;)

fortfarande som jag skrev. de beror på. men de är min förklaring varför jag inte gillar Bmw
Användarens profilbild
Speedfighter nr 1
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Speedfighter nr 1 »

Nej för fan inga kines bilar
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres

Inlägg av aerox-sami »

Speedfighter nr 1 skrev:

Nej för fan inga kines bilar
hahahahaha är du dum eller? han skriver japanskt och du säger kina...

någon som inte har alla hästarna i stallet...
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
mh(jesper)ride
Svårstartad skrothög

Inlägg av mh(jesper)ride »

Det e ju *fult ord* bil!
Volvo så klart 8)
Lägger upp filmerna från körningarna på
http://www.youtube.com/user/ghostridervs?feature=mhee
Användarens profilbild
gilera04
Svårstartad skrothög

Inlägg av gilera04 »

derbitixx skrev:
+1 älskar volvo gillar deras skarmiga ljud från deras femcylindriga motor på v70 o 850.

volvo är för dem som är bilintresserade men audi, bmw är för dem som har pengar och bara vill glänsa :)
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

gilera04 skrev:
derbitixx skrev:
+1 älskar volvo gillar deras skarmiga ljud från deras femcylindriga motor på v70 o 850.

volvo är för dem som är bilintresserade men audi, bmw är för dem som har pengar och bara vill glänsa :)
mhm du har nog missupfattat det får ta om allt igen

volvo=bönder bmw=turkar audi=araber och japanskt är det ända rätta :D
Användarens profilbild
EmilÅkerström
Varnad
Kontakt:

Inlägg av EmilÅkerström »

volvo 744 16V med T5 intercooler :)
hitler is tha king
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

EmilÅkerström skrev:volvo 744 16V med T5 intercooler :)

mjo den t5 intercoolern är viktig :D
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Dodge custom 880 -63 <3
Användarens profilbild
Wilsonrunner
Elmoped

Inlägg av Wilsonrunner »

Erydian skrev:aoudi s3/a3
sjukt najs bilar!
s3an är så underbar! mina föräldrar köpte precis en sån :) Skojig liten bil :D
Längtar som fasen till körkort nu 8)
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Audi vs bmw. hmmm.. Ja, bmw förmodligen eftersom dom är roliga att köra medans audi är understyrda och har jävligt tråkig karaktär. Dessutom ett rent helvete att skruva med. Dessutom är audiföraren den här störande affärsmannen med en stor klocka på handleden och ligger alltid sjukt nära bakom, skiter i att blinka och ligger i 110km/h i vänsterfilen medans föraren talar i telefon på motorvägen.

kanske finns en anledning till att bmw är "turkbil" och det är ju för att dom är eftertraktade av utlänningar eftersom att svenskar är så pass efterblivna att dom tycker att volvo 740 är bästa bilen som finns alla kategorier, jag menar man får ju ändå en skokartong, hög förbrukning, låg effekt, väghållning som en båt och tidlöst dåligt ljud i samma sunkiga förpackning! Audi är rätt vanligt bland "*fult ord*" också, precis som merca är bara det att den svenska avundsjukan har fört termen "turkamazon" till bmw och det är väl egentligen bara att såga sig själv som svensk. Jag menar, säg en bmw 325 e36 som kallas turkamazon, den är ju trots allt bättre på det mesta än en vanlig amazon.

Men nu handlade det ju om audi vs bmw. Bmw har sedan 1999 fått 55 utmärkelser av International engine of the year medans audi ligger på 4. Det säger ju en hel del. Volvo ligger f.ö på stadiga 0 utmärkelser.

Vad det gäller snacket om att japanbilar är kinesbilar med annat namn så säger ju bara det att er röst inte borde räknas öht med tanke på vilken teknologi och utveckling som ligger bakom japanska bilar då både honda och toyota har betydligt fler utmärkelser än audi och mazda ligger på lika många. Iofs så säger ju det bara hur motorerna är, inte hela bilen. Men med tanke på att sveriges nöjdaste bilägare kör subaru i första hand sedan bmw (det har pendlat mellan bmw och subaru på förstaplatsen i många år) så säger ju det en del. Audi är förvisso inte dålig med sin 5e plats men uppenbarligen inte i toppen heller ;)
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket

Inlägg av karlssonlysekil »

Morsan köpte en ny audi s4 för några veckor sen så jag måste väl säga audi då :D Går extremt gött med 333 hk!
Världens bästa Karlsson!
rozander skrev:Drd pro om du är man :)
Användarens profilbild
daveneos
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av daveneos »

MB SLK 350, syrran hade en förra året, skit nice att köra nercabbat på motorvägen :D
Om ni undrar så äger hon och hennes kille än bilfirma i Stockholm, därför har dom bara bilar någon månad :P

Annars Audi TT tycker dom är sjukt nice :)
Eller Bmw M6/Z4, om jag ska välja mellan dom jag har testat MB:n och BMW:n så va Bmwen skönare, fast man ser ut som årets turk.
Och Mb:n hade mer Class.

BMW tar Audi om det inte hade varit för turkstämpeln man får :)
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

Inlägg av derbi_senda93 »

BMW är riktigt snygga, dock som alla säger en turkbil. Jämför man äldre BMW med Audi är BMWs bilar sjuuukt mycket snyggare till exempel 635ci!
Men om man ska jämföra dagens bilar blir det Audi alla ggr, deras sätt att designa en bil är galet! ;)
Användarens profilbild
wannaberox
Svårstartad skrothög

Inlägg av wannaberox »

tycker audi e najsare för dom har ju led i vissa framlyktor, enda andledningen. tycker dom är as coola :)
fas om man får tycka vilket märke som helst så blir det ju mazda, wankelmotor ftw!

och är det bara jag eller är det otroligt underhållande när sockan äger vemsomhelst och vadsomhelst, närsomhelst :wink:
mitt projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23794

köper: aerox ram, 17,5mm förgasare, ac cylinder liggande minarelli, tändsystem liggande minarelli
Användarens profilbild
YAMAHA DT 50 R
Elmoped

Inlägg av YAMAHA DT 50 R »

SUBARU!!!!,MAZDA ,Toyota , japan is the shit
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

dock kan denna diskusionen hålla på hur länge som helst eller så erkänner folk att amerikanska bilar är grejen! ( speciellt 60-70 talare) är snygga som satan och härligt ljud i ;) (kan givetvis inte kunkurera morderna bilar i bränsle förbrukning eller väghållning) dock kanske inte nån "första bil" pga priset... men fan man kan inte låta bli att vilja ha en cheva silverado med duramax 6,6l dieseln i :roll:
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
moppepojk
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moppepojk »

Tycker dom flesta dagens bilar blivit "Turk modifierad" Dom enda rktiga Kar bilarna är väll Cheva,Dodge och VOLVO såklart!! :roll: Skaffa en Volvo 142:a så slipper du bekymer.
Användarens profilbild
YAMAHA DT 50 R
Elmoped

Inlägg av YAMAHA DT 50 R »

eller en ford 32 kompressor matad
Skriv svar