difaren skrev:halloj, har en Cpi sm 07, urpluggat orginalrör och 11/53 drev, måste jag byta munstycke? vad på ett ungefär ska jag ha?
Skulle testat mig fram men bara lite grann, kanske 2-6 storlekar större Vet inte om det är nödvändigt men för att få ut optimalt så antar jag att man ska byta
DerbiTobbe skrev:Beta rr
Underliggande yasuni r1
resten original
vad för storlek på munstycken?
5-10 storlekar större kanske... Vet inte riktigt
anton96 skrev:hejsan , jag undrar om 2 storlekar gör stor skillnad eller är det typ samma ?
Det kan göra skillnad, men så gott som är det samma.
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!
difaren skrev:halloj, har en Cpi sm 07, urpluggat orginalrör och 11/53 drev, måste jag byta munstycke? vad på ett ungefär ska jag ha?
Skulle testat mig fram men bara lite grann, kanske 2-6 storlekar större Vet inte om det är nödvändigt men för att få ut optimalt så antar jag att man ska byta
tittade idag på tändstiftet och de var gyllenebrunt så de spelar nog ingen roll om jag byter munstycke
jag satte nyss på turbokitet på min drd racing 06.
bytte munstycke till 90, från 76 som var original.
jag lät brickan i förgasaren på luftfiltersidan vara kvar (har luftburk)
när jag testade att köra så drog den på vääldigt försiktigt, nästan som att den inte orkade alls, sen när jag kommit upp i ca 5-7 km i timmen så drog den på så in i helvete.
betyder detta att jag har förstort munstycke? testade att lyssna men kunde inte avgöra det på ljudet. och roligt nog så har vi alla ringnycklar utom just 21 som är storleken på tändstiftet-.- eller har det med luftstrypnuingen att göra?
edit; 11/ 53 drevning så den borde axxa snabbare.
jag satte även lite trädgårdsslang runt mellanröret och kröken för att det inte skulle läcka då jag har tappat bort den gamla "packningen" som satt där, kommer slangen att smälta?
tacksam på förhand för ett snabbt svar! MVH Agertoft:)
Ja, du har troligen för stort munstycke eftersom den blir dränkt och kan inte förbruka all bensin, sedan när den kommer upp i varv så orkar den förbruka all bensin testa byt ner dej lite i munstycke
Trädgårdsslangen kommer nog att smälta om det är en sån där grön som sitter på vattanslangen du menar.
jag satte nyss på turbokitet på min drd racing 06.
bytte munstycke till 90, från 76 som var original.
jag lät brickan i förgasaren på luftfiltersidan vara kvar (har luftburk)
när jag testade att köra så drog den på vääldigt försiktigt, nästan som att den inte orkade alls, sen när jag kommit upp i ca 5-7 km i timmen så drog den på så in i helvete.
betyder detta att jag har förstort munstycke? testade att lyssna men kunde inte avgöra det på ljudet. och roligt nog så har vi alla ringnycklar utom just 21 som är storleken på tändstiftet-.- eller har det med luftstrypnuingen att göra?
edit; 11/ 53 drevning så den borde axxa snabbare.
jag satte även lite trädgårdsslang runt mellanröret och kröken för att det inte skulle läcka då jag har tappat bort den gamla "packningen" som satt där, kommer slangen att smälta?
tacksam på förhand för ett snabbt svar! MVH Agertoft:)
Mitt svar skulle vara att skaffa en ringnyckel till tändstiftet då det är rätt så svårt att säga om du har för stort munstycke genom att bara läsa en text men jag tycker att 90 borde vara en lagom storlek på munstycket.
Fem Myror är fler än fyra elefanter
Swe2FX skrev:Om jag har förståt det rätt så börja den gå dåligt när moppen välte? :O
AndersoNN skrev:Vält den åt andra hållet o se om de blir bättre?!
Hm när jag ser den här videon så kom jag och tänka på att det är nästan precis såhär min låter/går och jag kör på ett 105 munstycke med ett urpluggat orginal rör o.O ska jag kanske ta och byta ner mig också? till typ 80?
Swe2FX skrev:Om jag har förståt det rätt så börja den gå dåligt när moppen välte? :O
förresten om du har en rörtång hemma så kan du lägga en trasa mellan tändstiftet och rörtången (så att inte tändstiftet skadas) och bara skruva ut tändstiftet lite granna sen borde det gå att skruva resten för hand så gör jag
agertoft skrev:bytte ner till 88, problemet e kvar, fast jag upplever att det blivit bättre. men jag är inte helt hundra på det kan bara vara my mind som spökar.
kan det inte bero på något annat?
ska be syrran filma så att ni kan avgöra bättre. kommer in och postar det sen:)
tja jag har försökt med stl 92-74 på min Senda men ingen passar det funkar på ettan men sedan så blöddrar den på 2-3 och jag kommer ej upp på 4an.
har mk sp rör, Hebo preformance vev, 14mm org fögg, moto force 50cc, stylepro insug, 12/48 drev och s6 double layer filter.
om det e nån som har en tanke på vad felet kan vara så skriv gärna
Världen är som en flaska vodka,
den tar alltid slut för tidigt.
anve112 skrev:tja jag har försökt med stl 92-74 på min Senda men ingen passar det funkar på ettan men sedan så blöddrar den på 2-3 och jag kommer ej upp på 4an.
har mk sp rör, Hebo preformance vev, 14mm org fögg, moto force 50cc, stylepro insug, 12/48 drev och s6 double layer filter.
ta och ställ nålen i mitten. luftskruven tar du och skruvar max in sen 1,5 varv ut. sen börjar du typ 95 och kollar stiftet
anve112 skrev:tja jag har försökt med stl 92-74 på min Senda men ingen passar det funkar på ettan men sedan så blöddrar den på 2-3 och jag kommer ej upp på 4an.
ta och ställ nålen i mitten. luftskruven tar du och skruvar max in sen 1,5 varv ut. sen börjar du typ 95 och kollar stiftet
blir la att tästa imorrn då
Världen är som en flaska vodka,
den tar alltid slut för tidigt.
Tjenatjena, jag har ett Hebo rör (gammalt överliggande om ni vet vilket jag menar)
Iallafall jag hade 60munnstycke i från början men då va stiftet vitt. Så satte i ett 74. Men där orka han upp 35km/h inte mer.
Bytte ner till 68 där går han ju, men det tar ett bra tag innan den varvar upp.. Får dra på kopplingen hela tiden.
Ska jag testa ett mindre? Typ 65?
att det blev suddiga bilder kan jag förklara genom att tändstiftet var ganska så varmt, så jag hade inte många sekunder på mig att knäppa av en bild:) vill ju inte ha blåsor på fingrarna:)
hej har en aerox med Hebo replica cylinder på och 21mm dellorto förgasare
vad bör jag ha för munsycke kör med 95?
känns som jag ligger lite lågt gämnfört med andra ?
Tjena. Har en speedfight 2 som är helt original och har stoppat på ett sportluftfilter på den då jag inte gillar original luft burken.
Och köpte då ett nytt munstycke som var 8 storlekar större än original och moppen kommer upp i ca 15km/h men sen bölar den ner sig. köpt idag en munstycke som var 6 storlekar större än original och då vart det samma sak. kolla på stiftet och det hade inte ändrat så mycket färg. men jag tror jag går och fel håll så hade tänkt höra med er om jag ska köra på ett munstycke som är 10 storlekar större än original eller ska jag köra på ett som är 12 storlekar större än original, tänkte att det är inte så mkt skillnad på 8 och 10 så tycker ni jag ska köra på 12 storlekar än original på en gång? eller gör 2 storlekar mkt?