Jag testade gnistan med samma tändstift på baotianen och där va de asbra gnista (nytt stift) jag har också testat annan tändspole, tändkabel och hatt.
Men kan det hjälpa och byta CDI eller Statorn?
Når det fram någon soppa? Om det gör, testa kicka låååångsamt (bara dra ner kicken 3-4 ggr) då ska det rinna fram soppa iaf.. Sen ska du kicka till utav helvete. Av någon jävla anledning så är alla mian fordon mer lättstartade med kopplingen intryckt. (Fråga mig inte varför - kanske bara är inbillning..)
Mät kompet i skiten. Hur mår kolv? Finns bensin fram till cylindern och det blir gnista så brukar det vara något med kompet. (Duh) om det inte är en alltför mager blannding.. (eller för fet, blir det e "droppe" på stiftet om du skruvar ut det efter några kickar?)
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”
Men det kommer fram bensin och kompet är jättefint, de e bara de att gnistan e skitklen. de e precis att man ser den, men jag har mätt runt lite med ohm mätare och kollat att sladdarna är ok, men jag har precis fått en ny cdi box och ska testa å dra på den