Problem med Förgasaren/Luftburken

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
berrastar
Elmoped

Problem med Förgasaren/Luftburken

Inlägg av berrastar »

Tjenare!

Igår så skulle jag byta munstycke på min Slider 09 så jag plockade bort luftburken och satte i nya munstycket, sen när jag satte på allt igen så funkade den inte att starta. Då tänkte jag att jag skiter i det istället, så jag byter tillbaka till original.

Den startade så jag brydde mig inte mer om det och trodde allt var bra.
Nu i morse när jag skulle till skolan så börjar jag köra så märker jag att jag inte kommer upp i mer än 30-40km/h och gasen bara tar pytte lite ibland på full gas, men jag är tvungen att sitta med 1/4 gas när jag gasar annars tar den knappt och den dör.

Min bror sa att han trodde att det var att luftburken inte satt på riktigt, kan det var det eller kan det vara något annat?

Tack för svar så snabbt som möjligt!
MVH Gusten
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

låter som att den får för lite bensin på fullgas så därför dör den, byt upp munstycke?
berrastar
Elmoped

Inlägg av berrastar »

Den dör inte, den svarar bara inte på gasen. Jag har haft detta munstycke med samma setup hela tiden så det ska ju funka med detta munstycket.
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

se till så du har fått på det redigt, haru luftstrypning och sen gjort så han kan tjuva i sig mer luft iom att de inte sitter där de ska kan han börja truta...

kolla vilken färg du har på stiftet annars, sedan kolla med start gas fall du har nån tjuvluft.
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
berrastar
Elmoped

Inlägg av berrastar »

Det "kluckar" typ till flera gånger när jag drar startgas vet inte riktigt vad det e
Skriv svar