går skit! :(

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
AndersoNN
Farsans gamla zündapp

går skit! :(

Inlägg av AndersoNN »

Tjena alla!
Jag vet att detta kanske inte hamnar i rätt tråd men jag hittade inte munstycke tråden..
Men nu till frågan..
Om man har för stort munstycke tappar man effekt då eller det blir ingen skillnad om man får för mycket bensin eller rätt blandning?
För mitt stift är svart så får nya munstycken imorgon o ville bara höra?
Tacksam för snabba svar :)
Jag hitta inte de förbannade strypningarna på moppen så jag trimma hastighetsmätaren i stället...........nu gör den 85 km.
Ekman
F.D Moderator

Re: går skit! :(

Inlägg av Ekman »

AndersoNN skrev:Tjena alla!
Jag vet att detta kanske inte hamnar i rätt tråd men jag hittade inte munstycke tråden..
Men nu till frågan..
Om man har för stort munstycke tappar man effekt då eller det blir ingen skillnad om man får för mycket bensin eller rätt blandning?
den kommer börja bööa på fullgas så du kommer att tappa effekt :)
AndersoNN
Farsans gamla zündapp

Re: går skit! :(

Inlägg av AndersoNN »

vicke xX SMT skrev:
AndersoNN skrev:Tjena alla!
Men nu till frågan..
den kommer börja bööa på fullgas så du kommer att tappa effekt :)
Okej för innan med min gamla original cylindern gick den i 67 o med den nya med samma munstycke går den i 57 o den typ orkar inget alls när den e varm o man ska dra iväg...
när den står på tomgång o man gasar så gör den typ bööööööööööööö o sen varvar sakta upp igen?
Jag hitta inte de förbannade strypningarna på moppen så jag trimma hastighetsmätaren i stället...........nu gör den 85 km.
Skriv svar