Xbox 360 eller playstation 3?

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc

Xbox 360 eller Playstation 3?

Xbox 360
29
59%
Playstation 3
20
41%

Antal röster: 49

Användarens profilbild
kallee95
Elmoped

Xbox 360 eller playstation 3?

Inlägg av kallee95 »

Som rubriken lyder ska jag köpa antingen Xbox 360 eller Playstation 3. Vilken konsol tycker ni jag ska köpa? Motivera varför just den... Har tidigare haft ett playstation 2.

Tacksam för lite hjälp :)
Användarens profilbild
Stollrich
Svårstartad skrothög

Inlägg av Stollrich »

Lätt 360 !
Kontrollerna är så sjukt mycket skönare än PS3!
X-box live kostar medans PSN är gratis (om inte jag minns helt fel :S)
Men av alla gånger jag har provat både PSN och X-box Live så tycker jag att Live är bäst! :)
"Live Hard, Die Young And Leave A Beautiful Corpse"
Användarens profilbild
Jontee
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jontee »

Xbox 360 slår allt.
Köp inget ps3!!!!
Användarens profilbild
YamahaFille
Svårstartad skrothög

Inlägg av YamahaFille »

Enda nackdelen med 360 är att Live kostar, men det får man ta om man vill ha den bästa spelmaskinen på marknaden!!
Bild
Bild
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

xbox! bara en massa krångel med ps3
Användarens profilbild
viiktor15
Farsans gamla zündapp

Inlägg av viiktor15 »

ps3, utan tvekan bättre, internet har aldrig krånglat för mig förutom det med ps network, tycker ofta att 360 live laggar en del och inte är helt problemfritt, plus att det kostar att spela live, också en nackdel..
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

jag köpte xbox 360 igår...

dom låter väldigt mkt och min är iaf lite seg när den laddar saker. har xbox live gold gratis i en månad nu.. skönare kontroller..

jag skulle köpa ett ps3 men tycker att xbox har skönare menyer osv..

dock vill jag bara ha något att spela på ;)
Användarens profilbild
viiktor15
Farsans gamla zündapp

Inlägg av viiktor15 »

sant det powerking säger att dom låter en del och och kan va lite segare, beror ju på att ps3 har bättre processor ett annat plus med ps3 är att dte är bättre ljud och bild, finns ju såklart nackdelar också, inte så sköna kontroller som xbox,
Sjooqvist
Svårstartad skrothög

Inlägg av Sjooqvist »

Har båda, och är mest nöjd med XBOX 360,pga inget problem med live,enda nackdelen är att man betalar för live,men man får de man betalar för, om man inte vill betala tex live välj ps3 men du kommer inte vara nöjd för Playstation Network krånglar skit mkt.Skönare handkontroller på XBOX 360,Menyn tkr jag är skönare på ps3,snabbare är ps3an också,+ att bluray är lockande på PS3.
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

ps3 tkr jag ;)x-media bar är mkt skönare än xbox ihopkok :P sen vem pallar betala för att lira online? :P bättre exclusives ( är ju smaksak egentligen men jag tkr de :P )Blue Ray :twisted: , mindre fail rate, blue tooth inbyggd wifi, motion controler ;)

de nya xbox (slim eller vafan :P ) kanske har detta, jag jämför med de gammla xboxen ;)
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
RoxxoR
Avstängd

Inlägg av RoxxoR »

om du gillar spela bil spel ska du lät köpa Xbox 360. Sen Forza motorsport 3!
Lätt de grymmaste bil spelet du kan ha, du kan styla och trimma mkt mer på de än Grand turismo 5.

Enda nackdelen med Xbox 360 är att Live kostar. men de är de värt!

Som om du inte vill riskera att de överhettas så kan du ju köpa en X cooler :)
http://www.hotfrog.com/Uploads/PressRel ... _image.jpg
Sjooqvist
Svårstartad skrothög

Inlägg av Sjooqvist »

PS3 har bara problem med network så det e värt varenda krona för live.Gamecrosschat är grymt på xbox ,kan chatta med kompisar vilket spel dem än spelar.
Användarens profilbild
Wilsonrunner
Elmoped

Inlägg av Wilsonrunner »

xbox 360 försjutton gubbar, ps3 har sliskiga kontroller!
Användarens profilbild
Timpis
Svårstartad skrothög

Inlägg av Timpis »

360 har bättre utbud på spel tycker jag, och konsolen kan låta ganska mycket om du inte installerar spelen så köp med 60GB hårddisk så du kan installera spelen
Sjooqvist
Svårstartad skrothög

Inlägg av Sjooqvist »

Ps3 har sämre bild konsollen klarar inte av det som finns på skivan så det blir lite "pixlit" i typ GTA IV, Red dead Redemtion och andra grafik krävande spel,Gta kanske inte va det bästa exemplet.La Noire är bättre på Xbox 360 ,har det på båda och tycker de e snyggare gjort på 360
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres

Inlägg av aerox-sami »

enda dåliga med ps3 är att pns var nere ett bra tag men hey? online är gratis vilket är bra och när det är gratis så har dom inte samma support på deras servers :)

men ps3 ska du välja! xbox: låter mycket och är seg som fan ibland :P

och ni alla som inte gillar ps3 kontroller så finns det att skaffa så man kan ha xbox till ps3

men man måste ha sladd....

http://www.console.se/ps3/kablar/crossb ... rplus.html

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KxF4GDxK ... r_embedded[/youtube]
Mura Got Blunt?
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

XBOX 360

Har 250gb limited edition halo reach och är grymt nöjd, låter inte alls mycket, dem äldre versionerna gjorde.

Live är lätt bättre, ok du betalar några kr i månaden men du får ju också mer, är trots allt en sak du lär ha i många år, iaf tills en nyare kommer som gäller åt båda hållen.

Kontrollerna är mycket bättre såklart och ja ps3 har bluray men du betalar också mer för ps3 men vem använder bluray? en del men inte majoriteten.

Billigare att spela brända spel om man vill :P osv osv
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

Sjooqvist skrev:Ps3 har sämre bild konsollen klarar inte av det som finns på skivan så det blir lite "pixlit" i typ GTA IV, Red dead Redemtion och andra grafik krävande spel,Gta kanske inte va det bästa exemplet.La Noire är bättre på Xbox 360 ,har det på båda och tycker de e snyggare gjort på 360
Öh nej.

Ps3 har inte alls några sånna problem som du säger med grafiken? Vart fan har du fått det ifrån? :P Snare xbox som inte klara allt när man får med flera skivor för att kunna spela t.ex LA noire.

Sj tycker jag ps3 är bättre på typ alla sätt men om man ska vara objektiv så tycker jag att du kollar på dom spel som bara finns till den ena och ser vilka du är mest intresserad av :D Är egentligen typ ingen skillnad mellan Ps3 och Xbox annat än det ju :P
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Sjooqvist
Svårstartad skrothög

Inlägg av Sjooqvist »

Xbox 360 slim låter inget alls för mig .
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Sjooqvist skrev:Ps3 har sämre bild konsollen klarar inte av det som finns på skivan så det blir lite "pixlit" i typ GTA IV, Red dead Redemtion och andra grafik krävande spel,Gta kanske inte va det bästa exemplet.La Noire är bättre på Xbox 360 ,har det på båda och tycker de e snyggare gjort på 360
Sämsta argumentet någonsin, ps3 har lärt sig utnyttja grafiken mycket mer nu än vad dom kunde vid tilfället då gta iv gjordes... När ps3 tar fram ett spel där dom satsar stenhårt på att den ska få optimal grafik på ps3 finns det ingen chans i världen att en 360 får bättre grafik...

Jag tycker du ska ta ps3, roligare spel som finns till bara den konsollen, skönare kontroll, snyggare, större minne, gratis PSN (motsvarar live på 360) osv.
Bild

Jag är odödlig
Sjooqvist
Svårstartad skrothög

Inlägg av Sjooqvist »

Har bara hört att spelen görs direkt från typ Treyarch som gjort blackops osv. till XBOX 360 och sen till PS3 får sony den versionen och ändrar till blu ray, och de har till och med sony sagt själva,så säg inte emot.och då lyckas dem inte optimera grafiken ,dem gör den överbra istället,så den blir dålig för PS3an klarar inte de då,har både XBOX360 och ps3 själv så vet vad som e skillnad i grafiken,och allt sitter ihop på 360 och på ps3, äre rutor runt om gubar tex.
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

Det enda jag egentligen har emot Xbox är att den kommer från Microsoft, värre än kronofogden ju

Tycker inte om konsoler över huvudtaget (Förutom PS2 <3), tycker att man ska spela på dator, speciellt FPS, om jag skulle behöva göra mer än ett uppdrag på konsol skulle jag bara kasta saker runt mig
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Sjooqvist skrev:Har bara hört att spelen görs direkt från typ Treyarch som gjort blackops osv. till XBOX 360 och sen till PS3 får sony den versionen och ändrar till blu ray, och de har till och med sony sagt själva,så säg inte emot.och då lyckas dem inte optimera grafiken ,dem gör den överbra istället,så den blir dålig för PS3an klarar inte de då,har både XBOX360 och ps3 själv så vet vad som e skillnad i grafiken,och allt sitter ihop på 360 och på ps3, äre rutor runt om gubar tex.
Ja men på spelen som bara finns till ps3 är det bättre grafik än på dom som bara finns till 360 det är ett faktum. Och ifall du har rätt nytt 360 och ett gammalt ps3 är det useless för ps3 har precis som xbox updaterat väldigt mycket. I dagens läge är dom väl ungefär lika bra på allt.
Bild

Jag är odödlig
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

ktm_danielsson skrev:
Sjooqvist skrev:Har bara hört att spelen görs direkt från typ Treyarch som gjort blackops osv. till XBOX 360 och sen till PS3 får sony den versionen och ändrar till blu ray, och de har till och med sony sagt själva,så säg inte emot.och då lyckas dem inte optimera grafiken ,dem gör den överbra istället,så den blir dålig för PS3an klarar inte de då,har både XBOX360 och ps3 själv så vet vad som e skillnad i grafiken,och allt sitter ihop på 360 och på ps3, äre rutor runt om gubar tex.
Ja men på spelen som bara finns till ps3 är det bättre grafik än på dom som bara finns till 360 det är ett faktum. Och ifall du har rätt nytt 360 och ett gammalt ps3 är det useless för ps3 har precis som xbox updaterat väldigt mycket. I dagens läge är dom väl ungefär lika bra på allt.
Håller med, xbox vinner på live, handkontrollerna och att den fungerar bra med windows plus dem har bra spel som jag gillar. avatar love it:P osv
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

toxicstone skrev:
ktm_danielsson skrev:
Håller med, xbox vinner på live, handkontrollerna och att den fungerar bra med windows plus dem har bra spel som jag gillar. avatar love it:P osv
Live är absolut bättre, men samtidigt är ju PSN gratis så man ska inte förvänta sig så mycket. Dock slår PC alla andra konsoler med obeskrivliga längder i fps spel, 360/ps3 är möjligtvis bättre på spel som GTA, Dirt, Fifa osv
Bild

Jag är odödlig
Sjooqvist
Svårstartad skrothög

Inlägg av Sjooqvist »

ktm_danielsson skrev:

PS3 har inte ändrat nånting på varken skivläsare grafik kort,bara gjort den smalare + jag har PS3 slim 320GB och innan PS3 60GB.Ingen skillnad förutom hårdisken och storleken.
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres

Inlägg av aerox-sami »

Sjooqvist skrev:
ktm_danielsson skrev:

PS3 har inte ändrat nånting på varken skivläsare grafik kort,bara gjort den smalare + jag har PS3 slim 320GB och innan PS3 60GB.Ingen skillnad förutom hårdisken och storleken.
ps3 behöver inte ändra på något för dom har den bästa consolen?

men xbox behövde ju fixa skiten för den lät som satan :P
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
moppenissen96
Kinaraket

Inlägg av moppenissen96 »

xbox har sämre grafik och inte bluray och live kostar så är inte valet självklart?
Avverkade moppar & A-traktorer

5x Speedfight
4x Aerox
2x Slider
3x Viva city
1x Derbi Senda
2x Yamaha FS1
2x Baotian
Volvo 240 turbo okapad
2x Volvo 744 kapad

Nuvarande fordon

BMW 320 M-sport E46
Speedfight 2 09
Sjooqvist
Svårstartad skrothög

Inlägg av Sjooqvist »

xbox har mer smooth grafik och ps3 har en kal och hård grafik tkr jag.
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Sjooqvist skrev:xbox har mer smooth grafik och ps3 har en kal och hård grafik tkr jag.
Det ligger något i den där, ps3 har väldigt som du säger "kal" grafik det känner jag igen, färger och konstrast blir faktist lite sämre nu när du säger det. Men bara på vissa spel.

Edit : Skulle mer vilja säga att färgerna blir kallare och tråkigare.
Senast redigerad av ktm_danielsson den 7 juni 2011, 21:34, redigerad totalt 1 gånger.
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
Maxidude
Svårstartad skrothög

Inlägg av Maxidude »

PS3.
---> http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23523 <---
DRD racing 70cc ProJeCt ;)
Bild
Köper Derbi Drd racing kåpor! :)

I forgot to turn my swag off before bed, and woke up covered in bitches.
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

anledningen att vissa spel som är multi plattform verkar vara bättre på xbox är ju för att de använder gammal teknik som är mkt lättare att utveckla spel till.
Om man jämför ps3 exclusive mot xbox exclusive så tar ps3an xboxen lätt, bara för att de som gjort spelen till ps3 verkligen satsat på att använda den nya tekniken som ps3 har.

jämför tex gears of war 2 med typ uncharted 2 ;)

Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

yamaha2pwn skrev:anledningen att vissa spel som är multi plattform verkar vara bättre på xbox är ju för att de använder gammal teknik som är mkt lättare att utveckla spel till.
Om man jämför ps3 exclusive mot xbox exclusive så tar ps3an xboxen lätt, bara för att de som gjort spelen till ps3 verkligen satsat på att använda den nya tekniken som ps3 har.

jämför tex gears of war 2 med typ uncharted 2 ;)
Tänkte ta upp Uncharted 2 men trodde ingen spelade sånt :roll:
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

händer la :P de passar väldigt bra i just denna diskussion eftersom de är den bästa grafiken som spelvärden sett på ett bra tag ;) dessutom ps3 exclusive :P

Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

yamaha2pwn skrev:händer la :P de passar väldigt bra i just denna diskussion eftersom de är den bästa grafiken som spelvärden sett på ett bra tag ;) dessutom ps3 exclusive :P
Ja för där har dom till skillnad från t.ex GTA och MW2 inte haft några tankar på övriga konsoler så dom verkligen kunde optimera det för en gångs skull och visa vad ps3 är gjort av :roll:
Bild

Jag är odödlig
Skriv svar