Just var jag på en ganska hård runda med min Rieju mrt och då började jag höra "svischande" ljud. Det lät som om ljuden kom nånstans ifrån under tanken och cylindern var även skitvarm. men kylarvätska finns. Ljuden kommer bara när jag gasar.
Vad är det? Normalt eller inte?
Tacksam för snabba svar! ( även de som inte är så snabba )
Hej. Jag har oxså gjort samma sak som du har. Kört väldigt hårt, jag trodde att typ cylindern hade pajat eller nått. för jag hörde att det lät väldigt mycket från just under tanken. Så jag stannade och lät motorn kyla av sig. Efter typ 15 minuter så provade jag att starta den igen.
Då gick det perfekt och inga missljud alls. Tror bara att din motor blev jätte varm.
haru otur så har ett ramlager sagt upp sig, om det typ viner och kmr inifrån blocket.... lossa så du kmr åt svänghjulet och känn fall de finns glapp. vet inte dock om de får glappa nån mm eller inget alls, många säger olika
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
det är ramlagret som sitter mellan veven och blocket kan man säga... om de inte var nått glapp vid svänghjulet så är de ett + iaf men lagervinande har ett väldigt speciellt ljud som man typ känner igen direkt säng upp en film med ljudet?
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
Pappa tror att det kan ha nånting att göra med att jag har tagit bort strypningen, bytt till ett större munstycke, men inte ändrat oljepumpen. Så han tror att ett lager (ramlagret) håller på att ge upp.