Luftburk eller öppet luftfilter till rör och 17,5s gasare?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Froohm
Elmoped

Luftburk eller öppet luftfilter till rör och 17,5s gasare?

Inlägg av Froohm »

Hej, ska köpa rör och ny gasare för att originalen krånglar och så småningom 70s när jag har mer pengar. Vill inte slösa pengar på en original gasare och sen köpa en 17,5 samtidigt som 70s, Så jag undrar om man ska köra med luftburk eller öppet när man bara har rör?
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket

Inlägg av Nutbreaker »

du KAN köra med luftburk ävenh till 70cc men det är bra med öppet om du har 70 då det behövs mer luftflöde men kör på burken om du bara ska byta förgasare :)
Stuntriding is not a crime!
Användarens profilbild
philip95
Svårstartad skrothög

Inlägg av philip95 »

Du kan köra med luftburk just nu, men sen när du skaffar 70 cc så kan du skaffa öppet filter för bästa resultat. Men det är ju klart att du kan även köra med öppet nu också :)
Gilla min facebook grupp: www.facebook.com/swedishmusicevents :D
Användarens profilbild
aerox1995
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Re: Luftburk eller öppet luftfilter till rör och 17,5s gasar

Inlägg av aerox1995 »

Froohm skrev:Hej, ska köpa rör och ny gasare för att originalen krånglar och så småningom 70s när jag har mer pengar. Vill inte slösa pengar på en original gasare och sen köpa en 17,5 samtidigt som 70s, Så jag undrar om man ska köra med luftburk eller öppet när man bara har rör?
Jag kör polinis racing filter till min 50cc org med leo vince zx och 17,5mm. jag har testat med orgluftboxen men öppet ger bättre axx och lite bättre topp med rätt inställning.
Användarens profilbild
aerox1995
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Re: Luftburk eller öppet luftfilter till rör och 17,5s gasar

Inlägg av aerox1995 »

Froohm skrev:Hej, ska köpa rör och ny gasare för att originalen krånglar och så småningom 70s när jag har mer pengar. Vill inte slösa pengar på en original gasare och sen köpa en 17,5 samtidigt som 70s, Så jag undrar om man ska köra med luftburk eller öppet när man bara har rör?
Det ända är att den kommer dra mer bensin med öppet.
ml65
Kinaraket

Inlägg av ml65 »

kör med luftburk till sport 70 om du lirar 17.5a , bara borra ett par hål till så den kan suga lite mer luft ..
PoWeRKinG skrev:men med enbart ZX så hade jag 88 i munstycke. det är 86 org och då gjorde den 42.

men med 17,5 och munstycke 100 så märker man till 100% när 100 munstycket slår in för då blir det stor ökning ;)
Skriv svar