Små delar ur variatorn

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
Kirurgen
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Små delar ur variatorn

Inlägg av Kirurgen »

Tjenare!

Håller på att byta till en Malossi Multivar och när jag drog bort min orginal så ramlade 9 stycken delar ut, 3 gummi bitar, 3 fjädrar och 3 vikter eller något liknande, vet ej hur dessa skall sättas tillbaka så hoppas att någon av er vet! :)

Edit: Vad har dessa för funktion?
Det är ej guidebrickorna jag menar, dom sitter på fjädrarna :)
Senast redigerad av Kirurgen den 3 juni 2011, 14:58, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket

Inlägg av Nutbreaker »

Gummibitarna ska sitta på "locket" av variatorskålen altså där vikter rullar upp på om de e dom bitarna jag tänker på sen 3 fjädrar ska sitta på väggen av en gul sak som sitter längst in altså en rund grej typ svårt o förklara och dom tre små vikterna ska sitta brevid fjädrarna men de e skit svårt att förklara :/hoppas du fattar ngt iaf
Stuntriding is not a crime!
Användarens profilbild
LiuZen
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LiuZen »

undra om du int menar "vikterna" som sitter i startkransen, fjädrarna ska in först sen dom där små stavarna... hände mig med det där, jävla pill att få ihop :)
Användarens profilbild
Kirurgen
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av Kirurgen »

LiuZen skrev:undra om du int menar "vikterna" som sitter i startkransen, fjädrarna ska in först sen dom där små stavarna... hände mig med det där, jävla pill att få ihop :)
Jo det sitter nå jävla fjädrar i nå jävla gummi skit delar och får inte ihop skiten :@ vad har de ens för funktion ?!?
Skriv svar