chriille22 skrev:tjena, nu är de ju sommar strax och 70cc ska införskaffas!
jag har yasuni z, skulle någon kunna visa en bra setup som kan användas vardagligen, ska köra lite bakhjul då och då inge seriöst. Vill helst ha en setup där man inte behöver byta vev för de har jag inga kunskaper om...
jag har en yamaha slider,
mvh
Du behöver inte byta vev . och ja du kommer kunna åka bakhjul utan bekymmer
haha ja, men jag undra om någon kunde tipsa om en bra vardaglig 70cc setup där inte cylindern är den värsta så jag behöver byta vev. jag skrev även att jag skulle åka bakhjul så att någon kunde få en liten ''ledtråd'' om vad för cylinder som passar mig bäst.
ml65 skrev:
Du behöver inte byta vev . och ja du kommer kunna åka bakhjul utan bekymmer
haha ja, men jag undra om någon kunde tipsa om en bra vardaglig 70cc setup där inte cylindern är den värsta så jag behöver byta vev. jag skrev även att jag skulle åka bakhjul så att någon kunde få en liten ''ledtråd'' om vad för cylinder som passar mig bäst.
Polini sport/corsa
med 17.5 förgasare, behöver jag variator, koppling eller nått ?
tack för svar iaf
Stage6 Sport pro 70cc
Stage6 MKII koppling
Stage6 Insug&Membran
Dellorto stage6 black edition 19mm
Hebo Variator Competition
Doppler sportlufts.
Jag skulle vilja ha tips på ett bra rör som matchar denna setup.
Även något som kan förbättra accelerationen (Skulle gärna vilja ha gasres.)
Skulle dr.Pulley koppling & Vikter göra stor skillnad?
JoppeM skrev:Stage6 Sport pro 70cc
Stage6 MKII koppling
Stage6 Insug&Membran
Doppler sportlufts.
//JoppeM
Kan gissa på en 95-100km/h om allt går bra Och sen är Stage6 Pro replica röret ett bra val till den setupen! Och ja, du får nog lite gasres kanske
*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
JoppeM skrev:Stage6 Sport pro 70cc
Stage6 MKII koppling
Stage6 Insug&Membran
Doppler sportlufts.
//JoppeM
Kan gissa på en 95-100km/h om allt går bra Och sen är Stage6 Pro replica röret ett bra val till den setupen! Och ja, du får nog lite gasres kanske
OKej men är inte pro replica en lite "sämre" verson av stage6 pro röret? är inte replica mer högvarvigt än pro? det står i beskrivningen att pro ska hålla bra effekt hela vägen? dvs. att det även är vassare på lägre varv? eller är jag ute o cyklar ?
Cylinder: Metra kit prorace 2 70cc
Metrakit prorace 2 vev
Stage 6 koppling kopplingsklocka fläkt
Dellorto 19mm black edition
Leovince zx
Skulle personligen köra på,
Cylinder: Metra kit prorace 2 70cc
Metrakit prorace 2 vev
Stage 6 koppling kopplingsklocka fläkt
Dellorto 19mm black edition
Leovince zx
Originalförgasare sitter i just nu men utprövning av munstycke är under utredning. Tror att det sitter 6.8 g vikter i och jag undrar om min tanke att gå ner till 5-5.5 g vikter är helt konstigt tänkt. Vet att det bästa är att pröva sig fram för alla motorer är olika men ville bara få lite respons innan jag börjar med detta projekt.
Hej har en slider 07 som jag ska börja stunta med. Jag behöver inte ny "hyper" trim utan orginal cylinder o förgasare. Hade tänkt mig ett zx rör men vad ska man ha till de?
Kan inte mycket om moppar så få ta hjälp av dom som kan
Tjena! jag vet vad min setup går för och hur snabb det är men undrar om ni kan liste ut det
Tecno evolution sport rör lågvarv
Stage 6 ProSport 70cc
12mm Dellerto
4g Dr Pulley
Hårade kopplingsfjädrar
Orignal vev utan glapp
Orginal luft box utan plug
orginal rem och tryckfjäder
Tänkte höra om det funkar bra med ett metrakit sp kit till en slider? Alltså om den är bra inställd går det att köra en midrace setup även fast motorn är lufkyld? Tänkte byta ut veven också och köpa en ny förgasare men måste jag byta tändning?
Hej jag ska köpa en slider som ska stuntas med, hade tänkt mig 50 cylinder sport, förgasare och rör men vet inte riktigt VAD jag ska köpa, kan någon säga en bra setup som passar stunt och inte kostar för mycket :)?
Hej jag ska köpa en slider som ska stuntas med, hade tänkt mig 50 cylinder sport, förgasare och rör men vet inte riktigt VAD jag ska köpa, kan någon säga en bra setup som passar stunt och inte kostar för mycket :)?
rör: leovince handmade zx
variatorvikter: dr pulley 15x12 5 g??
kopplingsfjädrar: polini till org koppling.
sen dra v ringen.
hade tänkt att stunta, tror ni detta kan funka? har ingen erfarenhet alls så ni får gärna rätta grejer å saker som jag kan lägga till. Men jag vill inte trimma mycket! Är mest ute efter axx och en aning högre toppfart. men vill inte hålla p+å att byta till 70cc osv, är som sagt nybörjare så ska nog bara köra på bakan mest framåt och inte hoppa upp å ner på hojjen å köra ringar.
jonssson13 skrev:Jag kan ingenting om trimm om ja ska va helt ärlig men har en speedfight2 -08.
Frågan; Vilken setup ska ja ha om jag är ute efter axx och en topp fart runt 70-90?
Tack i förväg
På min speedfight har jag :
Cylinder : Polini 70cc race
Förgasare : Dellorto 19mm
Rör : Gianelli
V-Vikter : 6,5g
nytt vevparti vet dock inte vad för nått
Luftfilter : Hebo
Membran : Hebo med karbonreeds
tror det är allt fast lite osäker
Och den axxar rätt bra då och toppar 110km/h (Uppmätt med bil)
tjena har köpt en steg 6 pro sport . men undrar om jag kan köra på org förgasare för har inte pengar till en just nu ... har 80 i den nu måste jag upp i 90 eller ?
och måste jag byta munstyke om jag bytter till 70 ccarn . eller kommer den skära direkt ?
har sökt runt lite men hittar inte info om den . så undrar om ni kan säga om den för och nakdelar. och vad för tändstift ska jag ha på den ?
min setup är porlini speedcontrolvariator
12 förgasare med större insug .
dolpper vev racing
ostrypt cdi stylepro
steg 6 sport pro
malossi koppling
kommer inte på mer
och nu ska jag sätta på 70 cc någo att tänka på . har bytat cylinder innan . ?
vad kan jag komma upp i med den setupen .
och räcker den för att stunta
ursäkta om felpost rätt mig och flytta om jag har fel