okej, kanske är de remmen som ligger fel eller nåt?Nutbreaker skrev:det låter bra ja iaf från vikterna och utåt de med startmotorn vet jag inte
PoWeRKinG skrev:men med enbart ZX så hade jag 88 i munstycke. det är 86 org och då gjorde den 42.
men med 17,5 och munstycke 100 så märker man till 100% när 100 munstycket slår in för då blir det stor ökning![]()
trycka upp?ml65 skrev:remen får du trycka upp en bit . och då är den cp tills du kört första gången .::
elr jag gjorde så alltid.
men jag har testat att starta den på elstarten när v-kåpan ej är på och den går inte igång för att variatorn snurrar trögt och konstigt.VeilSide1337 skrev:haha jag hade oxå köpt en sån fläkt antar att du menar hebos orange färgade fläkt? ta bort den direkt och sätt dit orginal, det är bara budgetskit som inte gör minsta skillnaden, och bara så du vet, det är trögt för att din fläkt slår i din variatorkåpa, så skruva upp allt och byt, och ja det lät bra hur du satte ihop det, fast saken med taggar ska sitta näst längst ut, sen kommer fläkten och senmuttern, men som sagt, din fläkt lär vara helt förstörd med tanke på att den är skitbudget och slår i din v kåpa..
Det ska sitta en bricka imellen remmen o själva fläkten, alltså en bricka intill den stången som remmen vilar på om du fattar?:)davidlarsson4 skrev:men jag har testat att starta den på elstarten när v-kåpan ej är på och den går inte igång för att variatorn snurrar trögt och konstigt.VeilSide1337 skrev:haha jag hade oxå köpt en sån fläkt antar att du menar hebos orange färgade fläkt? ta bort den direkt och sätt dit orginal, det är bara budgetskit som inte gör minsta skillnaden, och bara så du vet, det är trögt för att din fläkt slår i din variatorkåpa, så skruva upp allt och byt, och ja det lät bra hur du satte ihop det, fast saken med taggar ska sitta näst längst ut, sen kommer fläkten och senmuttern, men som sagt, din fläkt lär vara helt förstörd med tanke på att den är skitbudget och slår i din v kåpa..
den är en silver färgad fläkt och orginalet har jag knäckt fyra stycken såna saker på.
jag använder mig av en vaariatorspärr (http://twostroke.se/product.asp?product=13113) den saken med taggarna är den som man spärrar och den sitter utanför fläkten.
ska länka en film där ja visar.
okej.AndersoNN skrev:Det ska sitta en bricka imellen remmen o själva fläkten, alltså en bricka intill den stången som remmen vilar på om du fattar?:)davidlarsson4 skrev:men jag har testat att starta den på elstarten när v-kåpan ej är på och den går inte igång för att variatorn snurrar trögt och konstigt.VeilSide1337 skrev:haha jag hade oxå köpt en sån fläkt antar att du menar hebos orange färgade fläkt? ta bort den direkt och sätt dit orginal, det är bara budgetskit som inte gör minsta skillnaden, och bara så du vet, det är trögt för att din fläkt slår i din variatorkåpa, så skruva upp allt och byt, och ja det lät bra hur du satte ihop det, fast saken med taggar ska sitta näst längst ut, sen kommer fläkten och senmuttern, men som sagt, din fläkt lär vara helt förstörd med tanke på att den är skitbudget och slår i din v kåpa..
den är en silver färgad fläkt och orginalet har jag knäckt fyra stycken såna saker på.
jag använder mig av en vaariatorspärr (http://twostroke.se/product.asp?product=13113) den saken med taggarna är den som man spärrar och den sitter utanför fläkten.
ska länka en film där ja visar.
EDIT: Här ser du två brickor o den ena är v-ringen så där ska bara va en bricka
Hoppas du fattar!
http://www.easyparts.nl/showdrawing/801 ... lutch.html
helt ärligt så vet jag inte.AndersoNN skrev:Vad var de då?davidlarsson4 skrev:tack allesammans , nu funkar den
Haha de e så det ska vara ;pdavidlarsson4 skrev:helt ärligt så vet jag inte.AndersoNN skrev:Vad var de då?davidlarsson4 skrev:tack allesammans , nu funkar den
tog ut exakt allt, startdrevet & ett kugghjul osen satte tillbax allting noga så
funkade det sen.
dock så har jag tappat bort mina stift & fjädrar i startdrevet så elstarten
funkar inte. men men....
hoppas vi ses i kba på lördag
tack alla !
Men vad kan det vara?Nutbreaker skrev:man ska verkligen inte dra åt den med mutterdragare, jag gjorde de en gång och splinsen gick åt helvete längst ut så gör inte de e ett tips :/
NejAndersoNN skrev:Så ni tror att de bara e till o spänna det för hand igen?Victorh skrev:det kunde ha varit antingen variator skruven var för lös eller för såänd![]()
Man kan använda mutterdragare om man behärskar dens kraft och inte bara pressar max och väntar att den skall ta fast
Ja men är det de som kan ha gjort att det bankade i motorn när man startade den?:)Victorh skrev:NejAndersoNN skrev:Så ni tror att de bara e till o spänna det för hand igen?Victorh skrev:det kunde ha varit antingen variator skruven var för lös eller för såänd![]()
Man kan använda mutterdragare om man behärskar dens kraft och inte bara pressar max och väntar att den skall ta fastDet är bara och träna med mutterdragaren att man inte kör med full kraft själv har jag dragit min 2 gånger med mutterdragare utan problem men använde bara lite av dens maximala kraft så den inte blev för spänd
![]()
Du märker om skruven är för lös om du fösöker kicka igång motorn och den inte vill starta för då kan den lösa variator skruven sitta i vägen
Vad menar du med bankande ljud? att det knackar?AndersoNN skrev:Ja men är det de som kan ha gjort att det bankade i motorn när man startade den?:)Victorh skrev:NejAndersoNN skrev: Så ni tror att de bara e till o spänna det för hand igen?Det är bara och träna med mutterdragaren att man inte kör med full kraft själv har jag dragit min 2 gånger med mutterdragare utan problem men använde bara lite av dens maximala kraft så den inte blev för spänd
![]()
Du märker om skruven är för lös om du fösöker kicka igång motorn och den inte vill starta för då kan den lösa variator skruven sitta i vägen
ja typ, men när ,Born2Ride skrev:Vad menar du med bankande ljud? att det knackar?AndersoNN skrev:Ja men är det de som kan ha gjort att det bankade i motorn när man startade den?:)Victorh skrev: NejDet är bara och träna med mutterdragaren att man inte kör med full kraft själv har jag dragit min 2 gånger med mutterdragare utan problem men använde bara lite av dens maximala kraft så den inte blev för spänd
![]()
Att det knackar tyder på att du har ett kast ramlager tyvärr ;( KÖR INTE FÖRÄN DU FELSÖKT!AndersoNN skrev:ja typ, men när ,Born2Ride skrev:Vad menar du med bankande ljud? att det knackar?AndersoNN skrev: Ja men är det de som kan ha gjort att det bankade i motorn när man startade den?:)
man kör med den o varvar så låter de helt normalt?
Det är bara när den står på tomgång
Men det är inget klapp eller något i veven?Born2Ride skrev:Att det knackar tyder på att du har ett kast ramlager tyvärr ;( KÖR INTE FÖRÄN DU FELSÖKT!AndersoNN skrev:ja typ, men när ,Born2Ride skrev: Vad menar du med bankande ljud? att det knackar?
Kan jag faktiskt inte svara på, du kanske spände åt skiten för hårt eller så var det av ren slump att ramlagret gick precis efter du varit i variatorn o pillat, hur ska du kunna känna om ett ramlager gått btw? du kan ju bara känna om det glappar i vevstaken.AndersoNN skrev:Men det är inget klapp eller något i veven?Born2Ride skrev:Att det knackar tyder på att du har ett kast ramlager tyvärr ;( KÖR INTE FÖRÄN DU FELSÖKT!AndersoNN skrev: ja typ, men när ,
Hur kan de ramlagret gått sönder när man spände?
För jag hade bytat drivrem o skulle spänna med mutterdragare och när jag startade den så typ bankade det i motorn eller ja de lät jättehögt..Born2Ride skrev:Kan jag faktiskt inte svara på, du kanske spände åt skiten för hårt eller så var det av ren slump att ramlagret gick precis efter du varit i variatorn o pillat, hur ska du kunna känna om ett ramlager gått btw? du kan ju bara känna om det glappar i vevstaken.AndersoNN skrev:Men det är inget klapp eller något i veven?Born2Ride skrev: Att det knackar tyder på att du har ett kast ramlager tyvärr ;( KÖR INTE FÖRÄN DU FELSÖKT!
som sagt så tror jag att ett ramlager är slut, då får man klyva motorn och byta ut det, ignorerar man detta så kan man få ett helvete sen.AndersoNN skrev:För jag hade bytat drivrem o skulle spänna med mutterdragare och när jag startade den så typ bankade det i motorn eller ja de lät jättehögt..Born2Ride skrev:Kan jag faktiskt inte svara på, du kanske spände åt skiten för hårt eller så var det av ren slump att ramlagret gick precis efter du varit i variatorn o pillat, hur ska du kunna känna om ett ramlager gått btw? du kan ju bara känna om det glappar i vevstaken.AndersoNN skrev: Men det är inget klapp eller något i veven?
Men tror du inte de räcker med att prova att bara spänna det för hand?
Förlåt för mitt språk nu men FAN!!Born2Ride skrev:som sagt så tror jag att ett ramlager är slut, då får man klyva motorn och byta ut det, ignorerar man detta så kan man få ett helvete sen.AndersoNN skrev:För jag hade bytat drivrem o skulle spänna med mutterdragare och när jag startade den så typ bankade det i motorn eller ja de lät jättehögt..Born2Ride skrev: Kan jag faktiskt inte svara på, du kanske spände åt skiten för hårt eller så var det av ren slump att ramlagret gick precis efter du varit i variatorn o pillat, hur ska du kunna känna om ett ramlager gått btw? du kan ju bara känna om det glappar i vevstaken.
Men tror du inte de räcker med att prova att bara spänna det för hand?
kommer absolut inte hjälpa om du spänner åt för hand, för löst spänd variator skruv kan leda till vevaxel byte och de vill vi ju inte.
förövrigt vart bor du?