Jag får min nya cylinder och kolv imorgon o undrar bara hur man ska köra in den?

Det är en yamaha slider original cylinder o kolv

Tacksam för svar!
Ok, jag har en fråga till..Pontusandersson95 skrev:50 mil men det räcker med 25
bara du inte kör fullgas dem första 15 mil och efter det så kör inte fullgas med än 20sek
Nej den teorin kan dra åt hel***ePontusandersson95 skrev:50 mil men det räcker med 25
bara du inte kör fullgas dem första 15 mil och efter det så kör inte fullgas med än 20sek
Även när motorn har blivit kall igen innan test körningen, så efterdra topplocket.bensinskalle skrev:Nej den teorin kan dra åt hel***ePontusandersson95 skrev:50 mil men det räcker med 25
Starta, kontrollera att allt är tätt och bra, varmkör motorn ordentligt med varierat varvtal ( inte bara tomgång ), är allt bra när den väl är ordentligt varm stäng då av och låt svalna. Kör sedan första turen normalt, utan att överbelasta, övervarva eller segdra motorn, sen är det bara att tuta och köra
Glöm inte att se till att du har en korrekt bränsleblandning när du kör in, snål blandning tar snabbt död på sakerna, särskilt vid inkörning
Haha är de så bra?Born2Ride skrev:Så här gjorde jag, startade mopeden och lät den stå på tomgången i ca 10min och sedan stängde jag av den så den fick kylas ner, ((detta gjorde jag tre gånger))
Sen körde jag lugnt ett par kilometer med varierat varvtal, sen var det bara att köra fullt ös, cylindern och kolven är i toppskick