Jag har en TMS via ( ungfär likadan som en baotian rebel), när jag säger det här överdriver jag inte, jag kan hålla full gas när jag står stilla och sätta ner fötterna och hålla imot moppen så det står still. Tror inte att den ska vara så svag... jag har dragit skruver i förgasaren, v-ringen osv. Finns det inget jag kan göra så den blir starkare och får en bättre acceleration. Jag kan inte stanna i en backe och sen tro att jag ska försätta åka upp, jag får leda moppen då. Jag är nästan helt säker på att remmen inte slirar ( motorvarvet är lågt), ska drivremmen vara väldigt spännd när den står stilla ? Någon som vet om jag ska ha 729 eller 788 på drivremmen, 729 satt i från början.
Har tänk på att byta kamaxel, vevhusventilation ( om det gör någon skillnad) kanske 72 cc osv. Vad tycker ni är mest värt ?
När jag kommer upp i över 10 km/tim känns det som det nästan rycker iväg och motorn varvar igång rejält. Vikterna gör "bestämmer" väll bara när moppen "växlar", lättare vikter = högra varva innan den växlar ut ?
Det är samma motor på våra mopeder
Jag har en TMS via ( ungfär likadan som en baotian rebel), när jag säger det här överdriver jag inte, jag kan hålla full gas när jag står stilla och sätta ner fötterna och hålla imot moppen så det står still. Tror inte att den ska vara så svag... jag har dragit skruver i förgasaren, v-ringen osv. Finns det inget jag kan göra så den blir starkare och får en bättre acceleration. Jag kan inte stanna i en backe och sen tro att jag ska försätta åka upp, jag får leda moppen då. Jag är nästan helt säker på att remmen inte slirar ( motorvarvet är lågt), ska drivremmen vara väldigt spännd när den står stilla ? Någon som vet om jag ska ha 729 eller 788 på drivremmen, 729 satt i från början.
Har tänk på att byta kamaxel, vevhusventilation ( om det gör någon skillnad) kanske 72 cc osv. Vad tycker ni är mest värt ?
vad som gör att den är seg? det är en tms... kinamoppar
felinställd förgasare eller vikter skulle jag gissa på
Jag har en TMS via ( ungfär likadan som en baotian rebel), när jag säger det här överdriver jag inte, jag kan hålla full gas när jag står stilla och sätta ner fötterna och hålla imot moppen så det står still. Tror inte att den ska vara så svag... jag har dragit skruver i förgasaren, v-ringen osv. Finns det inget jag kan göra så den blir starkare och får en bättre acceleration. Jag kan inte stanna i en backe och sen tro att jag ska försätta åka upp, jag får leda moppen då. Jag är nästan helt säker på att remmen inte slirar ( motorvarvet är lågt), ska drivremmen vara väldigt spännd när den står stilla ? Någon som vet om jag ska ha 729 eller 788 på drivremmen, 729 satt i från början.
Har tänk på att byta kamaxel, vevhusventilation ( om det gör någon skillnad) kanske 72 cc osv. Vad tycker ni är mest värt ?
vad som gör att den är seg? det är en tms... kinamoppar
felinställd förgasare eller vikter skulle jag gissa på
Vad menar du med "felinställd" fögasare ? Menar du nålen eller huvudmunstycke ? Märker man någon skillnad om man köper en annan förgasare ? Tex som naraku's 18.5 förgasare ?
Jag har en TMS via ( ungfär likadan som en baotian rebel), när jag säger det här överdriver jag inte, jag kan hålla full gas när jag står stilla och sätta ner fötterna och hålla imot moppen så det står still. Tror inte att den ska vara så svag... jag har dragit skruver i förgasaren, v-ringen osv. Finns det inget jag kan göra så den blir starkare och får en bättre acceleration. Jag kan inte stanna i en backe och sen tro att jag ska försätta åka upp, jag får leda moppen då. Jag är nästan helt säker på att remmen inte slirar ( motorvarvet är lågt), ska drivremmen vara väldigt spännd när den står stilla ? Någon som vet om jag ska ha 729 eller 788 på drivremmen, 729 satt i från början.
Har tänk på att byta kamaxel, vevhusventilation ( om det gör någon skillnad) kanske 72 cc osv. Vad tycker ni är mest värt ?
vad som gör att den är seg? det är en tms... kinamoppar
felinställd förgasare eller vikter skulle jag gissa på
Vad menar du med "felinställd" fögasare ? Menar du nålen eller huvudmunstycke ? Märker man någon skillnad om man köper en annan förgasare ? Tex som naraku's 18.5 förgasare ?
tror han bara menar luft skruv m.m
så var det ilf men min viva city, fast bytte ner mej till lättare vikter och ställde in tomgången och luft skruven bättre (vet ej vilket som gjorde mopen bättre) fast jag kunde inte hålla imot mopen på full gas även innan jag ställde in den
Jag har en TMS via ( ungfär likadan som en baotian rebel), när jag säger det här överdriver jag inte, jag kan hålla full gas när jag står stilla och sätta ner fötterna och hålla imot moppen så det står still. Tror inte att den ska vara så svag... jag har dragit skruver i förgasaren, v-ringen osv. Finns det inget jag kan göra så den blir starkare och får en bättre acceleration. Jag kan inte stanna i en backe och sen tro att jag ska försätta åka upp, jag får leda moppen då. Jag är nästan helt säker på att remmen inte slirar ( motorvarvet är lågt), ska drivremmen vara väldigt spännd när den står stilla ? Någon som vet om jag ska ha 729 eller 788 på drivremmen, 729 satt i från början.
Har tänk på att byta kamaxel, vevhusventilation ( om det gör någon skillnad) kanske 72 cc osv. Vad tycker ni är mest värt ?
vad som gör att den är seg? det är en tms... kinamoppar
felinställd förgasare eller vikter skulle jag gissa på
Vad menar du med "felinställd" fögasare ? Menar du nålen eller huvudmunstycke ? Märker man någon skillnad om man köper en annan förgasare ? Tex som naraku's 18.5 förgasare ?
ska förklara..
bara för att man skruvar på en skruv på förgasaren så blir den inte automatiskt den bäst inställda förgasaren i världen.
allt måste länkas ihop för att den ska gå perfekt.
PoWeRKinG skrev:
vad som gör att den är seg? det är en tms... kinamoppar
felinställd förgasare eller vikter skulle jag gissa på
Vad menar du med "felinställd" fögasare ? Menar du nålen eller huvudmunstycke ? Märker man någon skillnad om man köper en annan förgasare ? Tex som naraku's 18.5 förgasare ?
ska förklara..
bara för att man skruvar på en skruv på förgasaren så blir den inte automatiskt den bäst inställda förgasaren i världen.
allt måste länkas ihop för att den ska gå perfekt.