nu har jag ytterligare en polare som har problem med sin moppe. den går otroligt dåligt alltså jag menar pinsamt uselt. den reagerar inte på ordentligt på gasen, dör vid fullt gaspådrag, ingen tomgång, gashäng över vissa varvtal och otroligt seg på att få ner i varv. vi har försökt till vår bästa förmåga att ställa in förgasaren men även då går den konstigt. och det som är mest wierd är att när vi plockar av insuget till luftburken så går den bättre men fortfarande dåligt, medans om insuget är på så dör han vid fullgas med samma ljud som när den får för mycket luft. det enda som är bytt på den är böjen till en jamarcol (vilken modell okänd) och en mikuni 16 förgasare som satt på när han fick moppen. några tips?
Machines have less problems.
i'd like to be a machine,
wouldn't you?
bytt ljuddämpare och stift och den går renare men fortfarande väldigt illa, har fortfarande problem med gashäng och att den inte svarar på gasen. har bara burken kvar och inget filter. dock när den är kall så går den bra (dock inte tillräckligt enligt ägaren) men blir den varm så kan man lika gärna ställa den då man inte har gaskontroll utan gashäng. den svarar inte heller på gasen när den är kall men om tar det lååååååångsamt kan man komma upp i fullgas.
Machines have less problems.
i'd like to be a machine,
wouldn't you?
theandroid skrev:bytt ljuddämpare och stift och den går renare men fortfarande väldigt illa, har fortfarande problem med gashäng och att den inte svarar på gasen. har bara burken kvar och inget filter. dock när den är kall så går den bra (dock inte tillräckligt enligt ägaren) men blir den varm så kan man lika gärna ställa den då man inte har gaskontroll utan gashäng. den svarar inte heller på gasen när den är kall men om tar det lååååååångsamt kan man komma upp i fullgas.
bestyckat den ?
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
theandroid skrev:bytt ljuddämpare och stift och den går renare men fortfarande väldigt illa, har fortfarande problem med gashäng och att den inte svarar på gasen. har bara burken kvar och inget filter. dock när den är kall så går den bra (dock inte tillräckligt enligt ägaren) men blir den varm så kan man lika gärna ställa den då man inte har gaskontroll utan gashäng. den svarar inte heller på gasen när den är kall men om tar det lååååååångsamt kan man komma upp i fullgas.
bestyckat den ?
ingen aning då jag inte är helt hundra på vad det innebär eller snarare inte har en susning
Machines have less problems.
i'd like to be a machine,
wouldn't you?
theandroid skrev:bytt ljuddämpare och stift och den går renare men fortfarande väldigt illa, har fortfarande problem med gashäng och att den inte svarar på gasen. har bara burken kvar och inget filter. dock när den är kall så går den bra (dock inte tillräckligt enligt ägaren) men blir den varm så kan man lika gärna ställa den då man inte har gaskontroll utan gashäng. den svarar inte heller på gasen när den är kall men om tar det lååååååångsamt kan man komma upp i fullgas.
bestyckat den ?
ingen aning då jag inte är helt hundra på vad det innebär eller snarare inte har en susning
original allt utom böjen, han har planer på en 5½ cylinder 21mm förgasare och en hemmasnickrad böj, byta till 18 drev fram och 32 bak. men som sagt allt annat är standard. just det ja, toppen är bytt till en planad.
Machines have less problems.
i'd like to be a machine,
wouldn't you?
theandroid skrev:original allt utom böjen, han har planer på en 5½ cylinder 21mm förgasare och en hemmasnickrad böj, byta till 18 drev fram och 32 bak. men som sagt allt annat är standard. just det ja, toppen är bytt till en planad.
En aniiiiing för litet munstycke då enligt mig, 88 är original, be han köpa ett sånnt ochg se hur det går då. Sedan dedär med hans uttänkta drevning, skulle jag inte gjort då moppen skulle bli så slö så en kärring på 80 basst skulle gå om den...
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!
theandroid skrev:original allt utom böjen, han har planer på en 5½ cylinder 21mm förgasare och en hemmasnickrad böj, byta till 18 drev fram och 32 bak. men som sagt allt annat är standard. just det ja, toppen är bytt till en planad.
En aniiiiing för litet munstycke då enligt mig, 88 är original, be han köpa ett sånnt ochg se hur det går då. Sedan dedär med hans uttänkta drevning, skulle jag inte gjort då moppen skulle bli så slö så en kärring på 80 basst skulle gå om den...
för litet munstycke förklarar dock inte gashäng
Machines have less problems.
i'd like to be a machine,
wouldn't you?
theandroid skrev:original allt utom böjen, han har planer på en 5½ cylinder 21mm förgasare och en hemmasnickrad böj, byta till 18 drev fram och 32 bak. men som sagt allt annat är standard. just det ja, toppen är bytt till en planad.
En aniiiiing för litet munstycke då enligt mig, 88 är original, be han köpa ett sånnt ochg se hur det går då. Sedan dedär med hans uttänkta drevning, skulle jag inte gjort då moppen skulle bli så slö så en kärring på 80 basst skulle gå om den...
för litet munstycke förklarar dock inte gashäng
Ne, men det förklarar varför den delvis går piss. Varför den får gashäng har jag ingen aning om, tjuvluft någonstans kanske...
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!