Yamaha dt-ish underligt gasläge

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
theandroid
Elmoped
Inlägg: 25
Blev medlem: 2 maj 2011, 12:43

Yamaha dt-ish underligt gasläge

Inlägg av theandroid »

nu har jag ytterligare en polare som har problem med sin moppe. den går otroligt dåligt alltså jag menar pinsamt uselt. den reagerar inte på ordentligt på gasen, dör vid fullt gaspådrag, ingen tomgång, gashäng över vissa varvtal och otroligt seg på att få ner i varv. vi har försökt till vår bästa förmåga att ställa in förgasaren men även då går den konstigt. och det som är mest wierd är att när vi plockar av insuget till luftburken så går den bättre men fortfarande dåligt, medans om insuget är på så dör han vid fullgas med samma ljud som när den får för mycket luft. det enda som är bytt på den är böjen till en jamarcol (vilken modell okänd) och en mikuni 16 förgasare som satt på när han fick moppen. några tips?
Machines have less problems.
i'd like to be a machine,
wouldn't you?

-Andy Warhol
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna
Inlägg: 2152
Blev medlem: 18 augusti 2009, 00:44
Ort: lyckeby

Inlägg av yamaha2pwn »

va får ni för färg på stiftet? den kan vara seg att få ner i varv när munstycket är för litet ;)
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

luft ?

låter som problemet ligger där emellan ;)

var haru för filter på och stält in det efter den ?
munstycken ?
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
puttrish
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 553
Blev medlem: 21 maj 2009, 15:53
Ort: Göteborg

Inlägg av puttrish »

har han fortfarande original ljuddämparen? testa att ta av den och kör, mitt rör sotade igen och då gick den kaaaaasst
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

puttrish skrev:ta av den och kör
Och det är ju.... smart :P
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

ValoPallo skrev:
puttrish skrev:ta av den och kör
Och det är ju.... smart :P
+1
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
theandroid
Elmoped
Inlägg: 25
Blev medlem: 2 maj 2011, 12:43

Inlägg av theandroid »

bytt ljuddämpare och stift och den går renare men fortfarande väldigt illa, har fortfarande problem med gashäng och att den inte svarar på gasen. har bara burken kvar och inget filter. dock när den är kall så går den bra (dock inte tillräckligt enligt ägaren) men blir den varm så kan man lika gärna ställa den då man inte har gaskontroll utan gashäng. den svarar inte heller på gasen när den är kall men om tar det lååååååångsamt kan man komma upp i fullgas.
Machines have less problems.
i'd like to be a machine,
wouldn't you?

-Andy Warhol
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

theandroid skrev:bytt ljuddämpare och stift och den går renare men fortfarande väldigt illa, har fortfarande problem med gashäng och att den inte svarar på gasen. har bara burken kvar och inget filter. dock när den är kall så går den bra (dock inte tillräckligt enligt ägaren) men blir den varm så kan man lika gärna ställa den då man inte har gaskontroll utan gashäng. den svarar inte heller på gasen när den är kall men om tar det lååååååångsamt kan man komma upp i fullgas.


bestyckat den ?
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
theandroid
Elmoped
Inlägg: 25
Blev medlem: 2 maj 2011, 12:43

Inlägg av theandroid »

willemedDERBIN skrev:
theandroid skrev:bytt ljuddämpare och stift och den går renare men fortfarande väldigt illa, har fortfarande problem med gashäng och att den inte svarar på gasen. har bara burken kvar och inget filter. dock när den är kall så går den bra (dock inte tillräckligt enligt ägaren) men blir den varm så kan man lika gärna ställa den då man inte har gaskontroll utan gashäng. den svarar inte heller på gasen när den är kall men om tar det lååååååångsamt kan man komma upp i fullgas.


bestyckat den ?
ingen aning då jag inte är helt hundra på vad det innebär :P eller snarare inte har en susning
Machines have less problems.
i'd like to be a machine,
wouldn't you?

-Andy Warhol
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

theandroid skrev:
willemedDERBIN skrev:
theandroid skrev:bytt ljuddämpare och stift och den går renare men fortfarande väldigt illa, har fortfarande problem med gashäng och att den inte svarar på gasen. har bara burken kvar och inget filter. dock när den är kall så går den bra (dock inte tillräckligt enligt ägaren) men blir den varm så kan man lika gärna ställa den då man inte har gaskontroll utan gashäng. den svarar inte heller på gasen när den är kall men om tar det lååååååångsamt kan man komma upp i fullgas.


bestyckat den ?
ingen aning då jag inte är helt hundra på vad det innebär :P eller snarare inte har en susning
Betyder att "Har du rätt munstycke"

Typ...
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

ValoPallo skrev:
theandroid skrev:
willemedDERBIN skrev:

bestyckat den ?
ingen aning då jag inte är helt hundra på vad det innebär :P eller snarare inte har en susning
Betyder att "Har du rätt munstycke"

Typ...
+1
betyder vad har du för munstycke i den ?
är den inställd med den övriga "setupen" ovs
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
theandroid
Elmoped
Inlägg: 25
Blev medlem: 2 maj 2011, 12:43

Inlägg av theandroid »

tror det sitter en 55-60 på den
Machines have less problems.
i'd like to be a machine,
wouldn't you?

-Andy Warhol
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

theandroid skrev:tror det sitter en 55-60 på den
och vad har du mer för övrig setup ?
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
theandroid
Elmoped
Inlägg: 25
Blev medlem: 2 maj 2011, 12:43

Inlägg av theandroid »

original allt utom böjen, han har planer på en 5½ cylinder 21mm förgasare och en hemmasnickrad böj, byta till 18 drev fram och 32 bak. men som sagt allt annat är standard. just det ja, toppen är bytt till en planad.
Machines have less problems.
i'd like to be a machine,
wouldn't you?

-Andy Warhol
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad
Inlägg: 948
Blev medlem: 16 november 2010, 21:31
Ort: Rossön

Inlägg av Bergsten »

theandroid skrev:original allt utom böjen, han har planer på en 5½ cylinder 21mm förgasare och en hemmasnickrad böj, byta till 18 drev fram och 32 bak. men som sagt allt annat är standard. just det ja, toppen är bytt till en planad.
En aniiiiing för litet munstycke då enligt mig, 88 är original, be han köpa ett sånnt ochg se hur det går då. Sedan dedär med hans uttänkta drevning, skulle jag inte gjort då moppen skulle bli så slö så en kärring på 80 basst skulle gå om den...
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23515
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Användarens profilbild
puchmogge
Svårstartad skrothög
Inlägg: 273
Blev medlem: 14 maj 2008, 21:12
Ort: slättsjö

Inlägg av puchmogge »

det finns inte ens 18 drev eller 32 till dt väl om jag minns rätt :)
Användarens profilbild
theandroid
Elmoped
Inlägg: 25
Blev medlem: 2 maj 2011, 12:43

Inlägg av theandroid »

Bergsten skrev:
theandroid skrev:original allt utom böjen, han har planer på en 5½ cylinder 21mm förgasare och en hemmasnickrad böj, byta till 18 drev fram och 32 bak. men som sagt allt annat är standard. just det ja, toppen är bytt till en planad.
En aniiiiing för litet munstycke då enligt mig, 88 är original, be han köpa ett sånnt ochg se hur det går då. Sedan dedär med hans uttänkta drevning, skulle jag inte gjort då moppen skulle bli så slö så en kärring på 80 basst skulle gå om den...
för litet munstycke förklarar dock inte gashäng
Machines have less problems.
i'd like to be a machine,
wouldn't you?

-Andy Warhol
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad
Inlägg: 948
Blev medlem: 16 november 2010, 21:31
Ort: Rossön

Inlägg av Bergsten »

theandroid skrev:
Bergsten skrev:
theandroid skrev:original allt utom böjen, han har planer på en 5½ cylinder 21mm förgasare och en hemmasnickrad böj, byta till 18 drev fram och 32 bak. men som sagt allt annat är standard. just det ja, toppen är bytt till en planad.
En aniiiiing för litet munstycke då enligt mig, 88 är original, be han köpa ett sånnt ochg se hur det går då. Sedan dedär med hans uttänkta drevning, skulle jag inte gjort då moppen skulle bli så slö så en kärring på 80 basst skulle gå om den...
för litet munstycke förklarar dock inte gashäng
Ne, men det förklarar varför den delvis går piss. Varför den får gashäng har jag ingen aning om, tjuvluft någonstans kanske...
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23515
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Användarens profilbild
theandroid
Elmoped
Inlägg: 25
Blev medlem: 2 maj 2011, 12:43

Inlägg av theandroid »

puchmogge skrev:det finns inte ens 18 drev eller 32 till dt väl om jag minns rätt :)
han har 13-18 drev liggandes i garaget och även 30-38. sen om det faktiskt är gjort för dt vet jag inte men det passar :P
Machines have less problems.
i'd like to be a machine,
wouldn't you?

-Andy Warhol
Skriv svar