Höjningssats. Beställa rätt!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
makuuz
Elmoped

Höjningssats. Beställa rätt!

Inlägg av makuuz »

Tjenare...

För några veckor sedan beställde jag en stage 6 höjningssats ( http://twostroke.se/product.asp?product=9867 ) som inte passade på min moppe. Så nu undrar jag om jag valde fel model eller vad annars som kan vara problemet.
Nu skall jag beställa en ny men frågan är då om det kommer bli samma skit som med den förra...

Det är en Peugeot Speedfight 2 AC R-CUP 08. Så jag valde Speedfight 2 Luftkyld efter 2004 när jag skulle beställa höjningssatsen. Men den passade inte som sagt.

Hoppas någon av er kan förstå eller hjälpa mig! :wink:
Användarens profilbild
kevinspeedfight
Farsans gamla zündapp

Inlägg av kevinspeedfight »

hade samma problem med min, skruven går lixom inte att skruva i, du måste slipa ner lite där uppe på motorblocket och då går skruven i, svårt att förklara.
Det är ingen fara för moppens hållbarhet osv, bara du inte slipar ner för mycket ;) slipa ner så att höjningen går på precis :)

där jag har markerat med rött är där du måste slipa ner.

Bild

Men bara så du vet så måste du kapa en sak under på moppen för att det ska gå att få höjningen. så här ska det se ut under när biten är bortkapad. Bild
Användarens profilbild
zhindraz
Svårstartad skrothög

Inlägg av zhindraz »

kevinspeedfight skrev:hade samma problem med min, skruven går lixom inte att skruva i, du måste slipa ner lite där uppe på motorblocket och då går skruven i, svårt att förklara.
Det är ingen fara för moppens hållbarhet osv, bara du inte slipar ner för mycket ;) slipa ner så att höjningen går på precis :)

där jag har markerat med rött är där du måste slipa ner.

Men bara så du vet så måste du kapa en sak under på moppen för att det ska gå att få höjningen. så här ska det se ut under när biten är bortkapad.
+1 hade också det problemet men jag slipa i höjningen :P
och det andra kan man bara ta bort centalstödet ist :)
Skriv svar