Har precis köpt in en Rieju mrx 04 som det just nu sitter ett underliggande TK rör på. Undrade bara om jag skall hålla mig till TK röret eller satsa på något annat som är bättre enligt er?
Tjenare en polare ska köpa ett gianelli rör till sin MRX gianelli röret är till en Rieju drac , kommer röret att passa på MRXen utan moddning? dvs är det samma fästen?:P
CPI SM originalrör.
Jag har ett problem, mina packningar var slut så de på servicen skulle lägga in nya, och jag visste att min plugg var löss. Men nu när jag fått tillbaks den så ser jag att de lagt i en flyttade packning och jag får inte ut pluggen. De sa också något om att de öppnat röret och svetsat men då trodde jag de fixa en sak i expansionskammaren för det är något löst där med, men de har dom inte gjort. Så om pluggen är fastsvetsad hur får jag ut den?
vicke xX SMT skrev:Hallå!
Funderar på att köpa ett effektrör till min Gilera smt 08 och har funderat på ett Metrakit thrower eller Leo Vince V6, vilket skulle ni ta?
Metrakit thrower, elr helt avstrypt orginalrör rör? Vad är mest värt att fixa?
Metrakit helt klart. Det kan komma tillfällen då du behöver originalröret i originalskick. Ger bättre prestanda med metrakit plus att det är billigare än ett originalrör generellt sätt.
är yasuni r1 något att ha till min Derbi drd racing? Ska bara effektrörstrimma, inget annat. Är det någon som har koll på effektkurvan på R1:an, hittar bara till r2&r3?
agertoft skrev:är yasuni r1 något att ha till min Derbi drd racing? Ska bara effektrörstrimma, inget annat. Är det någon som har koll på effektkurvan på R1:an, hittar bara till r2&r3?
Yniq skrev:Tjena, har en roxon duel sm och undrar vilka rör som ni rekommenderar till den? Har 17,5mm förgasare, 90 munstycke och originaldrevning, Derbimotor!
Yniq skrev:Tjena, har en roxon duel sm och undrar vilka rör som ni rekommenderar till den? Har 17,5mm förgasare, 90 munstycke och originaldrevning, Derbimotor!
hej jag har en:
yamaha dt50mx
med:
65cc k-star cylinder
20mm mikuni förgasare
20mm insug
sportluftfilter
och 13/35 drevning
urplugat orgrör med org ljuddämpare
och jag undrar om jag kommer känna stor skilnad om jag drar på en turbokit (hq03) ljuddämpare. och sen undrar jag vilken krök jag borde köpa till den setupen sen
nu gör den 85-90km/h tacksam för svar
adamheed skrev:hej jag har en:
yamaha dt50mx
med:
65cc k-star cylinder
20mm mikuni förgasare
20mm insug
sportluftfilter
och 13/35 drevning
urplugat orgrör med org ljuddämpare
och jag undrar om jag kommer känna stor skilnad om jag drar på en turbokit (hq03) ljuddämpare. och sen undrar jag vilken krök jag borde köpa till den setupen sen
nu gör den 85-90km/h tacksam för svar
Nej, du skulle inte känna en enda skillnad alls.
Jamarcool passar väl bäst där..
Funderar på att köpa ett effektrör till min Gilera smt 08 och har funderat på ett Metrakit thrower eller Leo Vince V6, vilket skulle ni ta?
Har en Gilera SMT med borttagen plugg, men om ja strypar av blindtarmen, kmr det göra stor skillnad, just nu gör den 70-75, kan ja få upp den i 85 genom att strypa av blindtarmen?
Ztraand skrev:Har en Gilera SMT med borttagen plugg, men om ja strypar av blindtarmen, kmr det göra stor skillnad, just nu gör den 70-75, kan ja få upp den i 85 genom att strypa av blindtarmen?
Köpte ett begagnat metrakit och tänkte packa om ljuddämparen och nu undrar jag hur man får upp dessa "skruvar" dom är helt runda innuti
Köpte ett begagnat metrakit och tänkte packa om ljuddämparen och nu undrar jag hur man får upp dessa "skruvar" dom är helt runda innuti