Ny koppling eller multivariator?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
Wilsonrunner
Elmoped

Ny koppling eller multivariator?

Inlägg av Wilsonrunner »

Tjena bois!
Har just nu en Gilera runner sp 2003a med leovince zx 88 munstycke, gula malossi kopplingsfjädrar och 5g vikter, går riktigt bra. Undrar bara om det är lönt att byta till ny koppling eller multivariator, gör det mycket skillnad? isåfall vilken av dem skulle ni rekommendera att börja med?:D
Mvh Freddie
Senast redigerad av Wilsonrunner den 25 maj 2011, 21:26, redigerad totalt 1 gånger.
emilg95
Elmoped

Inlägg av emilg95 »

börja med ett effektrör om du inte har ett sånt :)
Användarens profilbild
Wilsonrunner
Elmoped

Inlägg av Wilsonrunner »

haha sorry, glömde skriva dit röret :)
Gummesson88
Elmoped

Inlägg av Gummesson88 »

kör du 50 cc? har du fått den att gå bra än? köpte nämligen själv ett leovince zx i veckan och upplever att jag får dålig topphastighet men bra axx, hur går din? och angående det där med variator så borde du kolla efter polini speedcontrol dom är av större diameter än orginal och svarar på ett större register = bättre snabbare starkare =P eller möjligen malossi multivar
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

Tycker att du ska köpa ny koppling då trim variator inte ger mycket effekt på effektrörs setuper.
Användarens profilbild
Wilsonrunner
Elmoped

Inlägg av Wilsonrunner »

Gummesson88 skrev:kör du 50 cc? har du fått den att gå bra än? köpte nämligen själv ett leovince zx i veckan och upplever att jag får dålig topphastighet men bra axx, hur går din? och angående det där med variator så borde du kolla efter polini speedcontrol dom är av större diameter än orginal och svarar på ett större register = bättre snabbare starkare =P eller möjligen malossi multivar
Jadå den går bra, Inte vad jag hade förväntat mig men men, drar alla andra med zx rör t.ex. slider,aerox :D
Skriv svar