Förgasar uppvärmning

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Förgasar uppvärmning

Inlägg av TK_DRAC »

Tjaa, joo det är så att jag har monterat en eny cylinder på min aerox men när jag skulle koppla in de två slangarna från topplocket till förgasaren märker jag att det bara finns en anslutning på topplocket. Vad är denna till för? Det bryukar ju vara två som går till förgasaren.

Bild
By tiger_ace at 2011-05-27
toxicstone
Kinaraket

Re: Förgasar uppvärmning

Inlägg av toxicstone »

TK_DRAC skrev:Tjaa, joo det är så att jag har monterat en eny cylinder på min aerox men när jag skulle koppla in de två slangarna från topplocket till förgasaren märker jag att det bara finns en anslutning på topplocket. Vad är denna till för? Det bryukar ju vara två som går till förgasaren.

Bild
Brukar det? har bara sett på original cylindrar, alla trim eller 3,e parts har en vad jag sett, sj ej vetat var man kopplar in förgasaren till förrens du skrev denna tråd.[/img]
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
Användarens profilbild
Kirurgen
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Re: Förgasar uppvärmning

Inlägg av Kirurgen »

TK_DRAC skrev:Tjaa, joo det är så att jag har monterat en eny cylinder på min aerox men när jag skulle koppla in de två slangarna från topplocket till förgasaren märker jag att det bara finns en anslutning på topplocket. Vad är denna till för? Det bryukar ju vara två som går till förgasaren.

Bild
Är det på toppen? Ska ju vara 2st sådana isåfall? HMM ! :(
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

erhm .....
scooter är inte min starka sida men jag har sett lite projekt här ovs och då satt en nipel lite mer på Mitten på toppen
....
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Inlägg av TK_DRAC »

Tack för svaren. joo det ska ju vara 2 st :? Kan du se om du hittar de projektet och kan se vad den ska vara till? :P
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

på min polares roxon så sitter de en nippel på den tjocka kylslangen och en på toppen ;)

förvärmen på förgasren kan man ta och skrota annars, den gör inte mkt:P se till att täta vid slangnipplarna bara ;)
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

jag såg inget ....
du har ingen bättre bild på toppen ?
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
a6lex
Svårstartad skrothög

Inlägg av a6lex »

Det är ju ganska dumt med en förgasarvärmare, får ju in mindre syre/mm3 när den är vamt jämfört med kall.
Men som sagt det skall vara 2 nipplar iom att vattnet skall flöda genom förgasaren.
Pojkar växer inte, bara leksakerna som blir större
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Inlägg av TK_DRAC »

joo jag vet inte mycket att ha.. Bara undrar vrf det bara är en. Ska täppa den på nåt sätt..
Skriv svar