Kopplingsfjädrarna har inte något med varvet att göra på det viset.Nickarn skrev:Om den varvar lite i starten så kan det vara dags att kanske byta kopplingsfjädrar efterssom kopplingen greppar för tidigt, en teori jag tror men vet inte säkert
Asså jag mena typ om kopplingen biter för tidigt så inte motorn hinner upp i varv så den segar i börjanktm_danielsson skrev:Kopplingsfjädrarna har inte något med varvet att göra på det viset.Nickarn skrev:Om den varvar lite i starten så kan det vara dags att kanske byta kopplingsfjädrar efterssom kopplingen greppar för tidigt, en teori jag tror men vet inte säkert
Dom gör sitt när man kommer upp i rätt varv, och då drar den iväg, den varvar inte mer p.g.a kopplingsfjädrarna. Och att den varvar mer i början är ju för att den är kall/ev. automat choke/choke.
Det kan ju vara både kopplingsfjädrarna och bestyckningen.Nickarn skrev:Asså jag mena typ om kopplingen biter för tidigt så inte motorn hinner upp i varv så den segar i börjanktm_danielsson skrev:Kopplingsfjädrarna har inte något med varvet att göra på det viset.Nickarn skrev:Om den varvar lite i starten så kan det vara dags att kanske byta kopplingsfjädrar efterssom kopplingen greppar för tidigt, en teori jag tror men vet inte säkert
Dom gör sitt när man kommer upp i rätt varv, och då drar den iväg, den varvar inte mer p.g.a kopplingsfjädrarna. Och att den varvar mer i början är ju för att den är kall/ev. automat choke/choke.
Att den är svårtstartad kan vara många saker tex,boomblaster skrev:tjena, har en slider 09a som är väldigt seg, speciellt i uppförsbackar och går knappt att skjutsa på, kan även vara svår startad ibland.
inge trim på utan orginal, däremot har den varit trimmad av tidigare ägare.
någon som vet vad det kan vara? :S
Mvh Fredrik