Susuki k50:Trim

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Nickarn
Svårstartad skrothög

Susuki k50:Trim

Inlägg av Nickarn »

Hejsan ska hjälpa en kompis med att trimma sin k50.

Men frågan är just vad han ska trimma med han har en redan en 17.5mm förgasare och den gör cirka 50-55 nu men han vill att den ska går fortare.
Han vill inte lägga för mycket pengar typ kanske 1-1,5k tror jag.

Har funderat på att dreva den men vad skulle det göra i toppfart?
En ny cylinder kanske 60cc skulle det oxå göra nått på toppfarten?

Tack!
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

det beror ju på hur ni drevar den...

Jag skulle satsa på ett 32mm rör

En 60cc gör ju skillnad, men det kostar nog alla pengarna med :wink:
Årets Styrelsemedlem 2013
Nickarn
Svårstartad skrothög

Inlägg av Nickarn »

DEA!! skrev:det beror ju på hur ni drevar den...

Jag skulle satsa på ett 32mm rör

En 60cc gör ju skillnad, men det kostar nog alla pengarna med :wink:
Ja jo men vad är drevningen orginal vet du det?

Men vart finns ett 32mm rör då har letat som tusan efter det?
Smolle94
Svårstartad skrothög

Inlägg av Smolle94 »

kolla blocket eller http://shop.textalk.se/se/artgrp.php?id ... grp=294640 ( ligger norr om stockholm)
Kvinnor är som fordon, dom kostar både tid och pengar. Men vi älskar dom ändå
Användarens profilbild
PipaZ
Farsans gamla zündapp

Inlägg av PipaZ »

Min K50 har
65cc,16.5mikuni,större insug, tum 179insugskåpa, värre koppling. Dubbelmembran
Tyvärr har jag aldrig haft igång den då de är hål i blocket, men den skulle kunna gå riktigt bra ( sitter slicks på den, vet ej om de var för utsseendet eller om de va för racing :P )
Användarens profilbild
Stollrich
Svårstartad skrothög

Inlägg av Stollrich »

www.Cykelkraft.se kanske har :)
"Live Hard, Die Young And Leave A Beautiful Corpse"
Nickarn
Svårstartad skrothög

Inlägg av Nickarn »

Tack för länken smolle, men är det zunlapp motor på k50 då elr?
Nickarn
Svårstartad skrothög

Inlägg av Nickarn »

PipaZ skrev:Min K50 har
Tyvärr har jag aldrig haft igång den då de är hål i blocket, men den skulle kunna gå riktigt bra ( sitter slicks på den, vet ej om de var för utsseendet eller om de va för racing :P )
Vart har du köpt allt det?
Användarens profilbild
PipaZ
Farsans gamla zündapp

Inlägg av PipaZ »

Nickarn skrev:
Jaadu. Ja har inte köpt trimmet. men hela moppen är tillsalu om ni vill ta trimmet :P
Nickarn
Svårstartad skrothög

Inlägg av Nickarn »

PipaZ skrev:
Nickarn skrev:
Jaadu. Ja har inte köpt trimmet. men hela moppen är tillsalu om ni vill ta trimmet :P
okej, ska snacka med han, men vi e typ mest ute efter en trimkrök, och en effektljuddämpare, skulle denna trimkrök passa? http://shop.textalk.se/se/article.php?i ... rt=7832185

Edit: Vad är det för skillnad på en 45mm cylinder och en 41mm cylinder som de e orginal va? Skulle inte 45mm cylindern passa?
Nickarn
Svårstartad skrothög

Inlägg av Nickarn »

Hej igen, undar vad det ska var för anslutnings diameter på kröken jag ska?
Och om det är tex 28mm är det då den sidan man ska sätta i cyllindern eller är det den sidan man ska sätta på en ljuddämpare på?

Och en ljuddämpare till kröken skulle vara jätte bra.
Li-Fan
Elmoped

Inlägg av Li-Fan »

Hej, har av egen erfarenhet noterat att en 5 1/2a ger mer "bang for the buck" an en 60cc om man INTE borrar upp insugkapan. Motorn varvar upp snabbare och hogre med 50cc kolven.

Har man begransad budget men tillgang till en mekanisk verkstad sa kan man fa en valdigt trevlig k50 med 5 1/2a och uppborrat insug till 10 mm. Dessutom kan man behalla separata oljesmorjningen (om man inte borrar forbi olje anslutningen) och utnyttja orginalforgasaren oprimalt (som ar 10 mm invandigt)

Den lilla uppborrningen ger en massa moment gratis!Hej, har av egen erfarenhet noterat att en 5 1/2a ger mer "bang for the buck" an en 60cc om man INTE borrar upp insugkapan. Motorn varvar upp snabbare och hogre med 50cc kolven.

Har man begransad budget men tillgang till en mekanisk verkstad sa kan man fa en valdigt trevlig k50 med 5 1/2a och uppborrat insug till 10 mm. Dessutom kan man behalla separata oljesmorjningen (om man inte borrar forbi olje anslutningen) och utnyttja orginalforgasaren optimalt (som ar 10 mm invandigt)

Den lilla uppborrningen ger en massa moment gratis!
Optimizing rather than maximizing.
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

Li-Fan skrev:Hej, har av egen erfarenhet noterat att en 5 1/2a ger mer "bang for the buck" an en 60cc om man INTE borrar upp insugkapan. Motorn varvar upp snabbare och hogre med 50cc kolven.

Har man begransad budget men tillgang till en mekanisk verkstad sa kan man fa en valdigt trevlig k50 med 5 1/2a och uppborrat insug till 10 mm. Dessutom kan man behalla separata oljesmorjningen (om man inte borrar forbi olje anslutningen) och utnyttja orginalforgasaren oprimalt (som ar 10 mm invandigt)

Den lilla uppborrningen ger en massa moment gratis!Hej, har av egen erfarenhet noterat att en 5 1/2a ger mer "bang for the buck" an en 60cc om man INTE borrar upp insugkapan. Motorn varvar upp snabbare och hogre med 50cc kolven.

Har man begransad budget men tillgang till en mekanisk verkstad sa kan man fa en valdigt trevlig k50 med 5 1/2a och uppborrat insug till 10 mm. Dessutom kan man behalla separata oljesmorjningen (om man inte borrar forbi olje anslutningen) och utnyttja orginalforgasaren optimalt (som ar 10 mm invandigt)

Den lilla uppborrningen ger en massa moment gratis!
är är kanske ngn som kan....
VÄLL - KOMMEN !
såg det var ditt första inlägg :)
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Li-Fan
Elmoped

Inlägg av Li-Fan »

Tack Wille. Glomde namna att framdrevet bor bytas till 15 kugg ocksa. Det blir 50 kr till :)

(Ursakta min Flytouch som saknar svenska tecken...och dubblerar text)
Optimizing rather than maximizing.
Skriv svar