Hejsan ska hjälpa en kompis med att trimma sin k50.
Men frågan är just vad han ska trimma med han har en redan en 17.5mm förgasare och den gör cirka 50-55 nu men han vill att den ska går fortare.
Han vill inte lägga för mycket pengar typ kanske 1-1,5k tror jag.
Har funderat på att dreva den men vad skulle det göra i toppfart?
En ny cylinder kanske 60cc skulle det oxå göra nått på toppfarten?
Min K50 har
65cc,16.5mikuni,större insug, tum 179insugskåpa, värre koppling. Dubbelmembran
Tyvärr har jag aldrig haft igång den då de är hål i blocket, men den skulle kunna gå riktigt bra ( sitter slicks på den, vet ej om de var för utsseendet eller om de va för racing )
PipaZ skrev:Min K50 har
Tyvärr har jag aldrig haft igång den då de är hål i blocket, men den skulle kunna gå riktigt bra ( sitter slicks på den, vet ej om de var för utsseendet eller om de va för racing )
Vart har du köpt allt det?
Jaadu. Ja har inte köpt trimmet. men hela moppen är tillsalu om ni vill ta trimmet
Vart har du köpt allt det?
Jaadu. Ja har inte köpt trimmet. men hela moppen är tillsalu om ni vill ta trimmet
Hej igen, undar vad det ska var för anslutnings diameter på kröken jag ska?
Och om det är tex 28mm är det då den sidan man ska sätta i cyllindern eller är det den sidan man ska sätta på en ljuddämpare på?
Och en ljuddämpare till kröken skulle vara jätte bra.
Hej, har av egen erfarenhet noterat att en 5 1/2a ger mer "bang for the buck" an en 60cc om man INTE borrar upp insugkapan. Motorn varvar upp snabbare och hogre med 50cc kolven.
Har man begransad budget men tillgang till en mekanisk verkstad sa kan man fa en valdigt trevlig k50 med 5 1/2a och uppborrat insug till 10 mm. Dessutom kan man behalla separata oljesmorjningen (om man inte borrar forbi olje anslutningen) och utnyttja orginalforgasaren oprimalt (som ar 10 mm invandigt)
Den lilla uppborrningen ger en massa moment gratis!Hej, har av egen erfarenhet noterat att en 5 1/2a ger mer "bang for the buck" an en 60cc om man INTE borrar upp insugkapan. Motorn varvar upp snabbare och hogre med 50cc kolven.
Har man begransad budget men tillgang till en mekanisk verkstad sa kan man fa en valdigt trevlig k50 med 5 1/2a och uppborrat insug till 10 mm. Dessutom kan man behalla separata oljesmorjningen (om man inte borrar forbi olje anslutningen) och utnyttja orginalforgasaren optimalt (som ar 10 mm invandigt)
Den lilla uppborrningen ger en massa moment gratis!
Li-Fan skrev:Hej, har av egen erfarenhet noterat att en 5 1/2a ger mer "bang for the buck" an en 60cc om man INTE borrar upp insugkapan. Motorn varvar upp snabbare och hogre med 50cc kolven.
Har man begransad budget men tillgang till en mekanisk verkstad sa kan man fa en valdigt trevlig k50 med 5 1/2a och uppborrat insug till 10 mm. Dessutom kan man behalla separata oljesmorjningen (om man inte borrar forbi olje anslutningen) och utnyttja orginalforgasaren oprimalt (som ar 10 mm invandigt)
Den lilla uppborrningen ger en massa moment gratis!Hej, har av egen erfarenhet noterat att en 5 1/2a ger mer "bang for the buck" an en 60cc om man INTE borrar upp insugkapan. Motorn varvar upp snabbare och hogre med 50cc kolven.
Har man begransad budget men tillgang till en mekanisk verkstad sa kan man fa en valdigt trevlig k50 med 5 1/2a och uppborrat insug till 10 mm. Dessutom kan man behalla separata oljesmorjningen (om man inte borrar forbi olje anslutningen) och utnyttja orginalforgasaren optimalt (som ar 10 mm invandigt)
Den lilla uppborrningen ger en massa moment gratis!
är är kanske ngn som kan....
VÄLL - KOMMEN !
såg det var ditt första inlägg
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^