tjena!, funderar på att köpa en ny förgasare till min spf 2, det sitter en polini sport 70cc på och behöver en lite större förgasare men jag har kollat på dellortos PHGB förgasare och Barikits PWK förgasare. Jag ska köpa 19/21mm och vilken av de här förgasarna passar bäst till min moppe och vilken storlek?.
fredde0202 skrev:tjena!, funderar på att köpa en ny förgasare till min spf 2, det sitter en polini sport 70cc på och behöver en lite större förgasare men jag har kollat på dellortos PHGB förgasare och Barikits PWK förgasare. Jag ska köpa 19/21mm och vilken av de här förgasarna passar bäst till min moppe och vilken storlek?.
över 21mm är överdrivet till en sport cylinder. Jag rekomenderar att du köper en 19mm, de räcker gott o väl!
Liggande minerelli
28mm Förgasare (145 huvudmunstycke)
8Läppars membran Vforce3
70cc streetrace (gjutjärn)
Org vev och vevlager
br9es racing tändstift
Zx rör
Malossi remskiva
Stage6 koppling och kopplingsklocka
Gula kopplingsfjädrar
Röd remskivsfjäder
3,5g vikter (org variator)
Hebo kevlar förstärkt drivrem
Malossi sportluftfilter
Stage6 28mm insug
Original drevning
Original ducati tändning
Går skit bra kan göra en film ngn vacker dag
Toppfart? ;D
Inte vågat att pressa ut den men kom upp i riktiga 110, dock kunde jag varva mer men men läskigt x)
mytarN
Fattar du hur jävla mycke onödig soppa du förlorar på att ha så stort munstycke och förgasare? Du skall ha 17,5 eller 19mm till streetrace, 28 mm ska du ha till hyper cyindrar och inget annat. Dessutom att du kommer upp i 110 med det är rent skitsnack. Den cylindern klarar inte av det, speciellt inte med zx som är lågvarvigt.
Inte vågat att pressa ut den men kom upp i riktiga 110, dock kunde jag varva mer men men läskigt x)
mytarN
Fattar du hur jävla mycke onödig soppa du förlorar på att ha så stort munstycke och förgasare? Du skall ha 17,5 eller 19mm till streetrace, 28 mm ska du ha till hyper cyindrar och inget annat. Dessutom att du kommer upp i 110 med det är rent skitsnack. Den cylindern klarar inte av det, speciellt inte med zx som är lågvarvigt.
Säger du det så tro ni vad ni vill tycker ni jag snackar skit så tyck de då
Eddipojken skrev:
mytarN
28mm funkar utmärkt
haha häll ut din bensin och den kommer gå ännu fortare
28mm funkar utmärkt
haha häll ut din bensin och den kommer gå ännu fortare
original 50cc
53mm förgasar lite slipad för mer luft
utan avgasrör för att det blir bättre avgasflöde då
limmat ihop variatorn för bättre acc
blandat i 75% vatten i bensinen för då drar den inte lika mkt bensin.
den gör ca 850km/h mätt upp själv med gps på motorväg.....
det borde väll stämma? större desto bättre antar jag?
Annars skär den ju sig som du säkert vet, min polare hade satt ny kubik, samt rör och fögg, han kör lite och hade glömt munstycket, in på motorservice i 1månad =/ Aja lycka till iallafall
PoWeRKinG skrev:själv kör jag en boatian 4-takt med
original 50cc
Skit kul.
Jag tvingade ingen att tro på mig?
Jag sa bara sanningen, tror ni att jag myttar? visst, tro det då.
Ni ville ha så mycket bevis? Visst, jag filmar nästa vecka.
Drar bara onödigt mycket bensin? mina kostnader inte era.
kör med 19mm till sport setup, jag kör det på min speedy och det fungerar utmärkt ! allt annat blir bara overkill som är större än 19-21 men 19 fungerar bäst
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
Annars skär den ju sig som du säkert vet, min polare hade satt ny kubik, samt rör och fögg, han kör lite och hade glömt munstycket, in på motorservice i 1månad =/ Aja lycka till iallafall
men han hade väl bara fel munstycke? elr körde han utan ? -_-
PoWeRKinG skrev:själv kör jag en boatian 4-takt med
original 50cc