går dålig på låga varv

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
aeroxpappa
Elmoped

går dålig på låga varv

Inlägg av aeroxpappa »

hej har en aerox här och har bytt rör den går perfekt i full gas men går sämst från botten draget till 3/4 gas. jag måste stanna helt och sen max gasa för att den ska gå fullt ut, om jag släpper gasen så orkar den inte få upp farten. kan det vara nålen jag måste ställa in?. moppen laddar i ungefär 4 sec innan den drar på. kan det vara nålen jag måste ställa in :P? tacksam för svar;)
Användarens profilbild
Kirurgen
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Re: går dålig på låga varv

Inlägg av Kirurgen »

aeroxpappa skrev:hej har en aerox här och har bytt rör den går perfekt i full gas men går sämst från botten draget till 3/4 gas. jag måste stanna helt och sen max gasa för att den ska gå fullt ut, om jag släpper gasen så orkar den inte få upp farten. kan det vara nålen jag måste ställa in?. moppen laddar i ungefär 4 sec innan den drar på. kan det vara nålen jag måste ställa in :P? tacksam för svar;)
Så där var min också men jag böt bara upp mig i munstycke, så testa det ! :)
Användarens profilbild
jan-ee
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jan-ee »

om den går bra på höga varv så är ju munstycket rätt. testa ställa in nålen och luftskruven. funkar inte det så är problemet att du har för tunga vikter eller för mjuka kopplingsfjädrar.
aeroxpappa
Elmoped

Re: går dålig på låga varv

Inlägg av aeroxpappa »

Kirurgen skrev:
aeroxpappa skrev:hej har en aerox här och har bytt rör den går perfekt i full gas men går sämst från botten draget till 3/4 gas. jag måste stanna helt och sen max gasa för att den ska gå fullt ut, om jag släpper gasen så orkar den inte få upp farten. kan det vara nålen jag måste ställa in?. moppen laddar i ungefär 4 sec innan den drar på. kan det vara nålen jag måste ställa in :P? tacksam för svar;)
Så där var min också men jag böt bara upp mig i munstycke, så testa det ! :)
äntkligen nån som ahr haft liknanade problem xD först sa vissa att ajg skulle gå enr i munstycke emn det gick bara skit = mer jag byter upp desto bättre går den:D om jag ställer in nålen och den itne hjälper så skaffar ajg nog större munstycke set :D 12-135 :D
aeroxpappa
Elmoped

yeah

Inlägg av aeroxpappa »

jan-ee skrev:om den går bra på höga varv så är ju munstycket rätt. testa ställa in nålen och luftskruven. funkar inte det så är problemet att du har för tunga vikter eller för mjuka kopplingsfjädrar.
japp ska testa ställa in nålen. tunga vikter och mjuka kopplings fjäddrar har jag inte iaf :D
Skriv svar