Den gör ca 80km/h ärliga jag har kört hans aerox, så jag vet. Och ja, (UPPMÄTT MED GPS). Sluta tjafsa bara för att hans moped går lite snabbare än genomsnittet med zx rör.
GabrielMedKymcoN skrev:Den gör ca 80km/h ärliga jag har kört hans aerox, så jag vet. Och ja, (UPPMÄTT MED GPS). Sluta tjafsa bara för att hans moped går lite snabbare än genomsnittet med zx rör.
Vad är det för skillnad på hans och andras aeroxar? tattar gps kanske?
Hej har nu bytt vikterna till 4,5 och den går lite bättre fast det e endå lite seg i början måste jag byta något mer i den? När den är lite kall och man ska gasa fullt så stannar sen vid typ 20 km/h och typ hackar lite och då måste jag släppa gasen och gasa igen för att den ska dra är det automat chocken som kan spöka? Den gick mucke bättre när jag inte hade automat chock sladden i.
Nickarn skrev:Hej har nu bytt vikterna till 4,5 och den går lite bättre fast det e endå lite seg i början måste jag byta något mer i den? När den är lite kall och man ska gasa fullt så stannar sen vid typ 20 km/h och typ hackar lite och då måste jag släppa gasen och gasa igen för att den ska dra är det automat chocken som kan spöka? Den gick mucke bättre när jag inte hade automat chock sladden i.
Nej vf skulle jag när stiftet är oboy brunt?
Är lite inne på om jag kanske måste byta kopplingsfjädrar, om dom jag har nu kanske är för hårda
Edir har läst lite om just koppling nu, det verkar som om jag ska ha hårdare efterssom den grepper för tidigt har jag fattat rätt?
Vilka i såfall till en aerox 06?
Senast redigerad av Nickarn den 26 maj 2011, 14:57, redigerad totalt 1 gånger.
p14.. jo jag har moppe och körkort och visste inte att man kunde va 14 år med körkort..
kollade upp nyss med riktig gps att den gjorde 75 riktiga km/h och 80 på mätaren. på planmark..
Nickarn skrev:Nej vf skulle jag när stiftet är oboy brunt?
Är lite inne på om jag kanske måste byta kopplingsfjädrar, om dom jag har nu kanske är för hårda
Edit: Har läst lite om just koppling, kan det stämma att min greppar för tidigt alltså på för låga varv som får moppen att går segt i början? Så då borde jag ha hårdare?
Vilka ska jag ha till en aerox 06? passar alla fjädrar?
Bump! Måste ha ett svar om det är kopplingfjädrarna jag ska byta innan måndag för då skickar jag tillbaka v-vikterna som blev fel så jag tänkte lägga en lapp att jag vill ha just kopplingsfjädrar med det artikelnr på OM det just är kopplingsfjädrarna jag ska byta?
Så har nu bytt kopplings fjädrar till malossis blåa och då varva den ganska mycket och blev inte så mycket bättre i axxet, tror ni jag ska sätta på dom gröna som är lite mjukare och testa för det borde väll funka då efterssom den varva ganska mycke och inte kopplingen fick grepp va?
förlita dig inte alltid på tändstiftet och byt upp dig i några storlekar så den får lite mer bensin, eftersom du har trimm på behöver den mer bensin, testa att bara byta dig i munstycke och se, det kan gå bättre med att du byter munstycke och det kan gå sämre men man måste testa sig fram !
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
Var nu ute och satte på de gröna fjädrara och det blev en betydligt bättre skillnad men endå en liten för stark effektkurva vid 20km/h fortfarande.
Men när jag bytte till de gröna så såg jag att jag hade satt en blåfjäder åt fel håll, kan de har gjort att den bara varva igår när ja satte på dom och nästan inte kom någon vart alls, tänkte testa med dom blåa igen om någon konstaterar att det kanske kan varit felet igår.