hej jag har en gilera hk.
felet är att gasresponsen har försvunnit och den är klen och inget bra axx och den toppar inte längre bra och är inte varv villig i nerförsbackar heller
har tagit bort alla pluggar och kör med Hebo rör och 76 mm förgasarmunstycke.
den har 12mm förgasare.
det är det att den gick bra i början men den sjunker i prestanda hela tiden känns det som.
Ajdå, men du säger att "det är det att den gick bra i början men den sjunker i prestanda hela tiden känns det som. ", gäller det när du startar den och har kört en stund eller över en längre period?
Om den går bra efter att du startar den och går sämre efter hand så har jag en teori om att den blir för varm, jag har samma problem med min lilla luftkylda fyrhjuling på vintern, den tar in för mycket kall luft och stryper motorn så att den inte går. Känns det som om den går för varmt?
siiimooon skrev:Kollat cylinder/kolv?
Gjort rent luftfilter, ställt in förgasaren ordentligt?
samma förgasarinställning som när den gick bra.
luftfiltret har jag också testat att göra rent men gav ingen effekt.
cylinder/kolv har jag inte kollat för vill helst inte plocka isär den för mycket i motorn för att kolla.
cylinder/kolv har jag inte kollat för vill helst inte plocka isär den för mycket i motorn för att kolla.
Enda sättet för dig att kolla om det är kolven/cylindern ditt val !
Enda sättet för dig att kolla om det är kolven/cylindern ditt val !